Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2715 ggr
Cristine
0

Sedan...

när jag blir pensionär ska jag…

Gör sakerna nu medan du har lust, vänta inte till dess.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Jag sägar ALDRIG att "när jag blir pensionär…". Jag hade en kollega som sa så ganska ofta. Hon hade många planer. Trots att hon hade nästan 15 år kvar till pensionen. Det år hon skulle fyllt 53 blev hon hastigt sjuk och dog inom sex månader. Så jag säger aldrig "när jag blir pensionär…" Däremot säger jag ibland "OM jag blir pensionär…" Fast då brukar det gälla mer praktiska saker.

Maria
0

Jag har nog alltid haft förmånen att kunna leva i nuet och sedan jag blev sjuk så har det blivit ännu mer påtagligt så jag säger heller aldrig så.

Man vet aldrig vad livet har i beredskap.Flört

/Maria

flisan708
0

God morgon!!!!

Dethär var lite kul för jag brukar ibland säga; -Jag brukar säga, när jag blir pensionär ska jag skaffa hund.

Önskar jag kunde ha det nu men det skulle inte funka med mina arbetstider så det får bli när jag blir pensionär.

Fast jag håller med #1 men vet aldrig vad som kommer hända här i livet. Men jag förutsätter att jag kommer att bli pensionär. Men jag försöker också leva här och nu men man måste få drömma framåt med.

Ha nu alla en bra måndag!!!

zabelle
0

Så länge man jobbar heltid kan man inte ge sig ut på långa resor och jag förutsätter att jag ska leva länge och kunna göra de där resorna jag längtat efter.

Man kan ju inte gå och oroa sig för vad som eventuellt kan hända. Händer det får jag väl bita tag i det då annars har jag oroat mig i onödan.

Zabelle   

Bergspuman
0

Jag har bara bestämt en sak angående min pensionärstillvaro: och det är att jag INTE tänker bli fattigpensionär!

Därför sparar jag ganska mycket pengar.

Jag skulle avsky att behöva vända på slantarna när jag har slutat jobba, det har jag gjort tillräckligt i mitt liv.

Och om jag kan förhindra det, tänker jag heller inte gå med rollator. Aldrig i livet. Stavar möjligen, men rollator - NEJ.

Tänker därför träna så länge jag lever!

Maria
0

#5 Jag som har "tråkat" dig för dina stavarFlört går själv här med en rollator.

Jag och min stora trut….Skrattande

/Maria

AnnL
0

Eftersom jag är sjukpensionär gör jag vad jag känner för nu. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

penke
0

Stavar..kallas väl för ..rullator-light  ..
 de är roligare,mer sväng på rumpan *skratt*

..som samtalet redan varit inne på,man ska inte vänta..
 tills då…då minsan ,Då ska jag
(även,inte vänta "till helgen,till semestern"osv ..)
 gör NU,och fortsätt med det oavsett om andra kallar dig pensionär !

penke

Bergspuman
0

#6 Bara kul att munhuggas lite hi hi Skrattande

Kom ihåg att rikta UPP rollatorstyret, du får inte hänga över den, du ska va rak i ryggen!

Anders 50
0

Just därför tog jag pension när jag fyllde 60 förra året. Känner många som väntade tills de blev 65, och strax efter så blev de antingen sjuka eller dog.

Jag tänkte åtminstone lura till mig några extra år!

Nu gör jag mest roliga saker, hinner ju bl.a. sitta här  mitt på dagen om jag vill.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Vad som helst kan hända..och man vet aldrig när det händer. Därför är det viktigt att ta tillvara varenda, varenda dag..inte vänta på att man blir pensionär!

Lev varje dag som den vore den sista..Kyss

aggeelin
0

Känns konstigt när personer som har 12 - 15 år kvar till pension säger "när jag… ", precis som ni säger så är det NU som vi ska LEVA!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

# Vilken tur för oss kvinns Anders!Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Det gäller att leva nu o här.  Inser det mer o mer när jag på nära håll fått uppleva två nära vänner som har fått obotlig canser på mindre än två månader.. Gråter Så jag tänker leva varje dag som det var den sista som Sisa skriver.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Men det kanske inte går att leva som man vill när man har ett heltidsarbete.

Att kunna disponera sin tid som man själv vill är väl det som många menar när de säger: "när jag blir pensionär ska jag…"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#15 Precis så är det ju. Även om jag gillar mitt jobb, så finns det annat som jag skulle vilja göra, men man måste ju försörja sig Obestämd

Zabelle