Skogen
Den är en stor källa att plocka ur..både bär och svamp. Men många går vilse och hittas aldrig, jag undrar hur många som blivit kvar därute.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är nog många människor genom åren som försvunnit.
Men tänk bara på havet som också är en källa till överlevnad. Havet har slukat mångfallt mer.
Det gäller att ha stor kunskap över naturen och ta naturen på största allvar och med vördnad.
Jag har gått vilse i Kairo och det räcker för mig
/Maria
Kairo!!!!!!!!!!!!!!! Det var väl också ett ställe…
Tror nog lite som Bubleboo Havet.
Det där o kunna gå o plocka.Gott.
Men nu har de ju fått en Räv med """bandmasken????? O det känns ju inte bra…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag älskar skogen. Men har dåligt lokalsinne. Så för en del år sen var jag o leta svamp o gick långt in i skogen. Jag gick runt i cirklar o trodde aldrig jag skulle hitta ut igen. Men till slut kom jag ut men inte på det stället jag hade tänkt mig. Så det är lätt att gå vilse i skogen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ja risker tar man överallt. Det är många som blir överkörda av en bil också.
När jag hade hund så var jag aldrig rädd att vara ensam i skogen. Jag hade lärt honom att när jag sa "Nu åker vi hem" så gick han raka vägen till bilen. Det var helt suveränt bra.
Nu när jag har särbon är jag aldrig rädd längre att gå vilse i skogen. Han har fenomenalt lokalsinne, även i skogar där han aldrig varit förr!
Säger han t ex att vi borde gå åt ett visst håll för "där ser det bra ut", dvs. där tror han att det finns svamp, så stämmer det!
Säger han att Nu ska vi gå åt det där hållet för att komma ut på vägen igen, så är det så.
Jag bara lullar med 
Nu får vi nog sluta att äta färska bär från skogen eftersom dvärgbandmasken gjort sitt intrång.
När jag har varit utomlands och jagat har folk jägare jag träffat nästan chockats av att vi i Sverige äter bär som växer i skogen utan att koka dem först. Vi har varit förskonade från dvärgbandmasken, men i övriga Europa har den alltid funnits hos framför allt räv.
Därför har de växt upp med att man inte äter bären som växer vilt.
#6 Det känns konstigt att inte kunna äta bär jag hittar i skogen, eftersom jag är uppvuxen med det. Tråkigt att utvecklingen går åt det hållet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Väldigt tråkigt!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är född helt utan lokalsinne och skulle kunna gå vilse inne i Malmö…
Skulle inte ge mig ut i okänd skog ensam. Hunden hittar alltid tillbaka, man säger - åka bil, så far han iväg åt rätt håll. 
Zabelle
Är det verkligen så många som "blivit kvar i skogen" ? Jag tror inte det.
Jag tror vi fixar detta med bären också, det blev ju rena domedags profetiorna när Trernobyl-reaktorn havrerade, då skulle vi ju på utsatta områden varken kunna äta bär, svamp eller vilt längre på grund av allt nedfall.
Så vi får väl ändra lite på våra rutiner. Tänk så mycket annan skit vi stoppar i oss som gör oss sjuka och förkortar livet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är som du, zabelle..född utan lokalsinne. Vågar inte ge mej in i skogen ensam..även om jag älskar att vara där!