Huvudbonader
Fortsätter med temat Påklädning, nu gäller det sådant man har på huvudknoppen!
Bär du något på huvudet enbart vintertid, eller gillar du mössa-scarf-schal-hatt även den varma årstiden?
Kör du med Beppe-hatt möjligen? 
Solhatt?
Jag har sällan mössa annat än vintertid, men tar gärna en keps på mig om jag måste vara utomhus i stekande sol, har en virvel mitt på skulten där hjässhuden tittar igenom, jag brände mig rejält där en gång 
På vintern har jag kapuschongen uppdragen men aldrig mössa, den killar och sticks…
När jag joggar har jag en mycket sliten grön militärkeps.
Zabelle
Bär aldrig mössa mer än när jag campar. Då sover jag t.om i mössa.
Brukar ha jacka med kapuchong (stavning?) eller en stor halsduk virad om hela huvud och ansikte.
Keps blir det soliga sommardagar.
Nu får jag kasnke tänka om ifall jag blir skallig.
/Maria
Jag har huvan på jackan eller mössa på vintern. På sommaren har jag inget på huvudet.
Jag har en vandringshatt när vi är ute och vandrar och den är - äckligt nog - till för att samla svett så att jag slipper få det i ögonen.
I övrigt har jag aldrig något på huvudet eftersom jag har en kamin däruppe och blir genomsvettig så fort jag sätter något där. För värme använder jag earbags som man fäster bara på öronen.
Annars hade jag gärna använt hatt - jag tycker det är vansinnigt fräsigt med hatt.
HAr aldrig mössa på mig, eller hatt.
Har aldrig tyckt om att ha något på huvudet. Men när jag jobba som brevbärare blev jag tvungen. Även nu när jag måste ut med Silver oavsett väder har jag mössa fast än det kliar. Sen ser jag ut i mitt korklippta hår som jag precis stigit ur sängen varje gång mössan varit på. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Har alltid jackor/kappor med kapuschong, även vår och höst.
Sommartid i nödfall keps, för övrigt den enda huvudbonad som klär mig.
Alltid(nästan) keps på. Bra med skärm för ögonens skull. Är en "ljusskygg" individ! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
senaste kalla vintrarna,och förr när jag åkte mer slalom hade/har jag
nå´n *ful* luva,nu en toppluva med SYNTET-tofs
på resor utomlands i stark sol kan jag har en ..mjuk rund..
fiske"hatt" (?)
keps är jag för gammal OCH för ung för "rys"
..oki,ibland när jag jobbat/snickrat har jag haft en jobb-keps som skydd.. även om de är tunna,värmer de oxå en del !
penke
Jag gillar och passar i diverse mössor och hattar. När jag cyklar har jag ett brett pannband under hjälmen. Ska nog försöka fota lite ska ni få se 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har en gammal gubbe hatt. Tycker att hela jag blir varmare om den är på.O så bra om det regnar…
Lena.P är jag i verkliga livet.