Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3755 ggr
Cristine
0

Ajöss

Om datorn skulle lägga av/strula  klarar du av att köpa nya delar och sätta dit dem?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Inte rakt av - men jag hade utan tvekan klarat av att ta reda på det.

Mammzing
0

Har en son som är helt suverän.

Plus att han har kompisar som jobbar men data!

Brukar muta dom med mat och hembakt!

Maria
0

Samma som Mammzing. Förlitar mig på sonen när apparater krånglar.

/Maria

Bergspuman
0

Nja. Jag klarar att installera och avinstallera program. Och jag skulle utan vidare kunna skaffa en ny skärm, eller tangentbord, eller mus. Men nu har jag en laptop, då blir det svårare.

Jag kan INTE ominstallera operativsystemet. Jag kan INTE ominstallera bredbandet. Jag kan INTE defragmentera hårddisken själv, har gjort det en gång men glömt hur man gör.

Är betydligt bättre på mjukvaran!

Brukar anlita mitt ex, han är datorguru Glad

Anders 50
0

Jag lämnar in den!

Datorreparatörerna måste ju också leva? Håller man inte dem "vid liv" så finns de ju inte när det verkligen behövs proffshjälp! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

#4 Defragmentera hårddisken klarar du lätt! Leta bara upp "diskfragmenteraren" bland dina program, i min dator finns den under "tillbehör" och där under "systemverktyg"

Sen är det bara att klicka på "defragmentera"-knappen och sen sköter det sig självt. Men det kan ta en bra stund. Sen har du en piggare dator om det var länge sen du gjorde detta.

Sen är det bra att göra en ny "återstållnings-punkt" ibland så man kan återstålla datorn om det skulle jäklas när man gjort något dumt.

Det gör man också enkelt i ett program som finns under "tillbehör"

Jag har Windows XP, så det kanske är annorlunda på nyare operativsystem.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Ja i normalläget lämnar jag också in eller frågar kunnigare personer. Men om jag var tvungen så hade jag fixa det ändå.

Bergspuman
0

#6 Har Windows Vista … får nog kolla hur det är upplagt där, men förhoppningsvis inte alltför annorlunda! Tack för tips!

zabelle
0

Nix, pillar inte med datorn. Ser det inte ut som det brukar får maken reda ut det. Han kan Skrattande

På jobbet ringer man help desk.. Oskyldig

Zabelle   

Karmatarerskanise
0

Beror på vad det gäller. Vissa saker klarar jag, andra inte.

Är det svåra saker som kan skada datorn allvarligt om man gör fel lämnar jag in den.