Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 4264 ggr
Bergspuman
0

Mode

Hur mycket bryr du dig om mode?

Hänger du med i trenderna eller plockar du helst russinen ur kakan?

Är det viktigt för dig att vara modernt klädd?

Jag börjar.

Sneglar på modet, väljer det som passar mig och struntar i resten!

Försöker hålla en ganska klassisk och aningens stram men uttalat kvinnlig stil. Kläderna måste passa min figur och hållning och längd. 170 cm, stora händer och fötter och en kurvig figur gör att jag inte passar i sött och gulligt lady-mode, som lammullskofta och pärlor och rysch.

Jag använder vanligen ganska stora smycken och örhängen, inget gulligull. Helst enfärgat i kjol, byxor och jacka/tröja/kavaj, men unnar mig mönstrade blusar då och då. Bryter av med kraftiga färger och lite roliga smycken. Gärna högklackat när det är festligt.

aggeelin
0

Jag tycker att det är roligt med mode och tycker att det är roligt med lite nytt. Som du säger så väljer jag gärna russinen i kakan, dvs det som jag tycker passar mig bäst. Jag plockar ut det jag gillar, jag har gärna tunika och smala jeans eller varma leggings/strumpbyxor till. Såhär på vintern är det skönt med dubbla såna coh gärna knävärmare utanpå, det blir jättevarmt och skönt. Jag gillar inte för gulligt, volanger eller rysch - men tycker om lite roliga örhängen och halskedjor där det går att byta ut hänget på. Nu finns det också roliga tröjor somknyts, ojämna kanter nedtill, lite variation, det händer något. Jag väljer på vintern gärna ull för att bli varm, fleece är mer ett funktionsplagg när jag tränar eller åker skidor.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag är som sagt ganska ointresserad av kläder  och köper det mesta begagnat. Men även där kan man hitta "pärlor" Har t.om fått beröm för min klädstilFörvånad

Gillar heller inte volanger och för gulliga saker.

Smycken däremot gillar jag och det behöver inte vara dyrbara saker utan helst lite roliga smycken.

/Maria

[Asta]
0

Jag är inte någon modenissa så, men jag försöker hålla koll på vad som är hopplöst ute så att man inte går runt och ser helt borta ut.  Jag köper det jag gillar och det jag tror passar min kropp. Försöker köpa det som är lite klassiskt och som jag hoppas kan hålla ett tag. Men det får gärna vara färger och gärna lite roligheter. Gillar väl inte rysch-pysch, men ska inte neka till att det finns någon volang och någon spets i garderoben. Jag kan tycka det är kul att blanda en volang eller spets med något tufft. Gillar kontraster.

Älskar smycken och har massor. Dock väldigt få som är "äkta". Många har jag gjort själv. Gillar att göra smycken, har tyvärr inte någon verkstad just nu, men det ska fixas så småningom. Smycken får gärna vara stora, men kan också vara små. Allt beror på vilka kläder de ska vara till. De får gärna vara färggranna och jag vill att de ska matcha kläderna.

Älskar skor och boots och har alldeles för många. Fy på mig!!!
Här kan jag slå till på ganska dyra saker emellanåt. Men jag tar också hand om dem. Jag putsar dem och lämnar in dem för omklackning. Mina skor håller i många år.

[peter54]
0

Noll mode för min del. Jag har samma sorts kläder nu som jag hade för 30 år sedan.

Glad

Karmatarerskanise
0

Följer inte modet med mening. Men ofta blir det ju så när man handlar nya kläder, eftersom det som sälj i affärerna är "modet".

Däremot handlar jag inte kläder så ofta, använder  kläder läääääänge :) Mycket rosa :)

Maria
0

#5 Gillr du rosa Hera? det hade jag inte trott…snacka om förutfattad mening hahaSkrattande

/Maria

Cristine
0

Köper det som passar mej tittar aldrig på modet, det var särbon som valde mina kläder förr, nu köper jag nästan aldrig kläder för jag måste göra det själv.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Skorna har jag fått skickade från Spanien, dem har butiksägaren valt ut.

Jag sade ifrån för 6 år sedan då jag gick upp i vikt och det blev svårare att få dem att passa, sedan dess går jag mest barfotaTungan uteSkrattande. Jag går sällan bort så jag behöver inte fina skor som förr.

Bortskämd och lat.

Karmatarerskanise
0

bumbleboo; jag älskar rosa :P

Maria
0

#9 Haha, där ser man….Tungan ute

/Maria

Karmatarerskanise
0

#10 Undrar lite vilken syn på mig du haft ;)

Maria
0

#11 Ingen alls egentligen…förutom rosa då förståsFlört

Har glömt att skriva om skor.

Jag har heller inte så många skor och de jag har brukar jag verkligen göra slut på.

Däremot är jag lite svag för sommarsandaler.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Ojoj, skor är jag bra på att köpa vid reor. Men de används inte.

Köper gärna skor med hög klack, fast jag inte kan gå i sådana ;)

Maria
0

Höga klackar falller bort hos mig. Kan inte alls gå då.

/Maria

chik
0

Mode.Nä.har det som faller mig i smaken….Lånkjol eller kort..Mysbyxa jeans. Ja ingen ordning.Bara jag känner mig bekväm…

Skjorta, blus, jumper..

Men vad det är för Mode.Nä det följer jag inte…

Hera!!! Tokigt..Jag ser dig i svart.Beror nog på din avartsbild..

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

Jag har mina höga klackar på jobbet. det brukar skrattas åt alla mina skor som jag har i bokhyllan.

AnnL
0

Jag har min färgkarta jag föjler o köper dom kläder som jag trivs iGlad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

penke
0

oftast när jag söker parkering när det är matfestival o likn.
 bla. grannkomunen har många Asa-namn i stadskärnan,
varav ett: Mode-parkeringen
 för er som är konfirmerade:Mode ,en av Åsk-guden Tors onga..

penke

Cristine
0

Nu har jag ingen stil alls eftersom jag aldrig har råd att köpa något.

Det kan bli någon billig byxa eller tröja på någon katalog.

fotokrafs
0

Jag har ingen koll. Har inte så mycket kläder heller. Troligen är jag helt ute Tungan ute

Mammzing
0

Jag handlar nog rätt mycket kläder. Lite dåligt samvete…
Men å andra sidan så syr jag mycket och ändrar om.

Visst kollar jag på vad som är modernt men använder bara det jag själv gillar.
Har nog min egen stil.
Som endel försöker kopiera.

Anders 50
0

Bryr mig inte om modet, viktigare att vara hel och ren!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Det finns inte så mycket byxor och kjolar i st 32 så det blir mest jeans och t-shirt. Med en kavaj, en tuff scarves och högklackat funkar det när man vill vara vardagsfin.

Försöker hålla mig till vissa färger så det mesta går att kombinera. Dock ALDRIG rosa Tyst 

Har förmodligen för många jeans och för många t-shirts Oskyldig

Zabelle   

[GunillaF]
0

Jag är jeansmänniska. Bryr mig inte så mycket mer än att kläderna ska vara min stil och vara bekväma.