Bryr sig inte!
Så olika vi är, när denne man somnar och ramlar omkull så tittar en bakåt medans en annan rusar fram. Hur kan man bara gå förbi.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är sant..hur kan vissa människor vara så egotrippade och vissa bli vardagshjältar..
Ja det där fattar inte jag heller…hade en sådan diskussion på svenskan i förra veckan. En klasskamrat ställde frågan om du ser en utlänning som blir skjuten mitt på gatan,går ni bara förbi då eller stannar ni för att hjälpa till?.
Och jag blev ställd av den frågan för jag tyckte det var självklart att man stannar och hjälper till,vågar man sig inte fram så ringar man väl polisen när man ser en sådan sak….
Ja naturligtvis!
Jag hinner nog inte tänka ens.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Människan är allt bra konstig..Man vet inte hur man gör i en sådan situation..
Jag vet att jag inte kan stå o se.utan rusar fram utan o tänka på konsekvenserna..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är en sådan där som kastar mig över alla som inte verkar må bra. Tack och lov handlar det oftast om fylla men även en berusad människa kan bli sjuk.
En gång satt jag en varm sommardag på Spårvagngshållplatsen. Då kom en ung kille som helt plötsligt långsamt föll ner på knä mitt på spåren. Han var mager och hade ett långt hår och en del tatueringar.
Två äldre damer muttrade något om knark men sedan kom en annan tjej springandes så vi fick honom till bänken. Där svimmade han totalt så jag placerade honom i läge och tjejen ringde ambulans till damernas stora förvåning.
Det visade sig att han bodde i studentlägenheterna i vårt hus så jag träffade honom veckan därpå. Han kände givetvis inte igen mig men jag var så nyfiken på hur det hade gått.
Han hade festat för mycket i helgen (det var en måndagmorgon och han var på väg till universitetet) och drabbats av värmen och vätskebrist så han repade sig ganska snabbt.
/Maria
Jag är också en sån som rusar fram utan att tänka mig för om jag ser någon som inte verkar må bra.
För något år sedan när jag stod o väntade på tåget på centralen i Lund satt det en mycket berusad person på en bänk. Han trillade av bänken ner på marken.
Det var mycket folk som stod där och såg det hela men ingen brydde sig. Då gick jag och en dam fram till honom men han var nästsan inte kontaktbar. Vi ringde polisen som kom och tog hand om honom innan vi åkte med tåget. Det var dessutom vinter.
Många tror nog att ligger det någon på marken är det någon som är på fyllan och då får dom skylla sig själv. Men dom är väl människor dom också.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.