Söndag..
Lördag söndag är dagar då vi oftast verkligen GÖR saker. Vi har båda ganska tunga jobb - psykiskt - och är ofta helt slut på vardagarna. Så när det äntligen är helg hinner vi umgås och fixa saker mm.
Idag har jag t.ex. sytt ihop mina mormorsrutor! Känns ganska bra. Maken håller på och tvättar. Jag bakar bröd just nu. Vi funderar på vad vi måste göra när vi byter fönster etc etc
Mina mormorsrutor. Ska nu strykas ut och sedan ska jag virka runt om.

Sisa.Jag vet inget så här,
Asta Vad fint det blir …
Lena.P är jag i verkliga livet.
Åh, jösses vad fin den blev. Vilket konstverk
Den blev jag riktigt avis på får jag säga…
/Maria
Tack, tack. Den är dock inte färdig ännu. Det ska virkas en kant runtom och sedan ska där vara en massa fransar. Men jag är nöjd så här långt!
#1 Jättefina mormorsrutor,härliga färger.Blir sugen att virka när jag ser dom,när barnen var små virkade små filtar i rutor
Jag vill nog att det ska hända saker runt omkring mig,är duktig på att sätta i gång saker,eftersom man är sjukpensioär så kan dagarna i bland bli långa och tråkiga.
#1. Vad fint!
Jag älskar att virka och det som är virkat.
För min del är det avstressande aktiviteter som gäller på söndagarna. Oftast tillbringar jag ju dem med särbon, så vi kör ibland bara slappardagar då vi spelar spel, ligger i sängen, leker med datorn, osv. Ibland tar vi en promenad och handlar eller gör något ärende.
Sämst skulle jag må om jag hade en massa saker uppbokade den dagen!
För min del så är det ingen större skillnad på vardag eller söndag mer än att några fler i bekantskapskretsen är lediga om man vill göra något gemensamt på dagtid.
#1 Så fint!!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inte heller för mig är det någon skillnad på vardag och söndag när det gäller mina egna aktiviteter. Söndagarna är likadana för mig som andra lediga veckodagar, fulla med saker jag vill göra.
Jag tål stress mycket dåligt. Tristess känner jag aldrig. 
# 1
Oh så fin, Asta! Du har verkligen varit flitig. Jag gillar också att virka! 

Läckra mormorsrutor Asta, blir kanonfint att bära
När jag jobbat lördag vill jag ha en lugn skön söndag, annars är det väl så att lagom aktivitet är bäst för min del.
Super Asta, den kan du vara stolt över, jag stressar inte utan tar gott om tid på mig.
Jag kan bli stressad om jag ska någonstans och taxin kommer endera för tidigt( 15 min) eller för sent.
Tristess…vad är det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.