Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3002 ggr
Cristine
0

Mubarack har lämnat landet.

Enligt flera källor har han flugit till Förenade Arabemiraten, skriver Al-Jazeera i sitt arabiska twitterflöde enligt brittiska tidningen The Guardian

Många militärer har gått över till folket. Kanske behövs inget blodbad om inte militären tänker överta makten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Tyvärr blir det ju ofta så att när du har oorganiserade upplopp så utnyttjar militären situationen och tar över makten. Håller med. Inte roligt.

Lenas-bus
0

ja de oskyldiga drabbas,samtidigt tycker jag dom är duktiga som står fast vid att dom vill ha hans avgång och inte ger upp….mer sånt skulle behövas i sverige också,för politikerna kör bara över svenskarna hela tiden och sen mörkas det och rinner ut i sanden…..

penke
0

Mubarak är ju usa´a ..vän
 samma som Saddam Hussein oxå var usa´s vän
(samma som Usama BinLaden)
betalda,utbildade och utrustade av usa´s militär

de folken kommer att sitta i kläm,när usa vill införa
 "amerikansk demokrati" åt dem

som G W ´usch sa om Irak för flera år sedan
 nu råder det fred o demokrati..
 när usa har hittat Mubaraks efterträdare kommer
 Egypen oxå får fred o demokrati …

och vi får billig bensin.

penke

Cristine
0

Hmmm han har trampat Usa på tårna för chefen för Cia och Obama gick ut i går och sade att Murbarack skulle avgå.

penke
0

tjaa,de vill väl ha bort den gamle/omoderne för att göra plats för  nästa,samma som i Irak,det var ju usa´s favorit som råkade vinna deras demokratiska val
 rent mänskligt kan jag förstå,om Mubarak surar/är rädd om sitt skinn när ..Husse bråkar/är på väg till "vetrinären för en spruta .." 
 Mubarak och alla hans "nära" vill ju vara demokratisk valda/nära
 grytorna så länge som möjligt

penke

Cristine
0

Jag tror Murbarack sitter mellan tre eldar, folket, militärerna som inte låter honom avgå(för han skulle nog väldigt gärna ta alla sina miljarder och sticka) och USA.

AnnL
0

Men nu har han ju sagt att han avgår. Får hoppas dom får till en bättre regim.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Vi får väl se hur militären gör! Det har ju hetat att de stöder Mubarak.

Kanske för tidigt att ropa hej?

[MargaretaA]
0

Mubarak har kastat in handduken enligt nyheterna på SVT. Jag gläder mig med folket. Skrattande

Cristine
0

Ja jag litar då inte ett dugg på militären, men om de har sådana planer kommer de att få väldigt svårt att hålla kvar makten med flera miljoner emot sig och de flesta kommer ifrån små byar där alla känner alla så många har hoppat av.

[Jeremina]
0

Vi får hoppas på det bästa för folket!

AnnL
0

# 10 Litar inte heller på militären, men tror inte dom vågar hitta på något med det folkuppror som det redan varit. Obestämd

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Jag gläder mig också för folkets skull men när det gäller sådana här "kupper" så har man oftast en ganska dålig plan i botten. Inget förankrat utan det får liksom bli som det blir. Det är mest oroande tycker jag.

Hade man haft ett organiserat styre i botten som snabbt kan agera och göra radikala förändringar så har man mycket större chans att lyckas genomföra något gott tror jag.

/Maria