God morgon 10:e februari

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon. Här börjar min förkylning krypa fram igen, samtidigt som det snöar för fullt utomhus. Ska visst snöa hela dagen.
God morgon
uppe med tuppen idag igen. Jag har redan hunnit duscha slut på allt varmvatten och fått i mig frukosten. Vädret är inte mycket att säga om så det hoppar jag över. Är det inte vår snart?
Ha en bra dag alla! 
#2 - Ja det där med el är inte roligt. Vi sitter också hoppas att det inte ska bli för kallt eftersom det kostar så förbannat mycket,
#4 Jag blev så glad häromdagen när räkningen kom för Januaris förbrukning. Den var "bara" på 2500:-.
Jag är glad att oljan räckte en vecka in i förra månaden.
God morgon Draken, Asta, Gunilla och Margareta, Mammzing + alla som kommer efter!
Vädret samma här och elen ska vi inte tala om..har det hänt i Frankrike t.ex så har det varit uppror, folket har varit ute på gatorna och gjort något åt det. Vi svenskar är för snälla.
Ha en lagomt kall dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon, här kommer dagens väderrapport, snö snö snö
. Vill inte ha mer. Håller med er andra om kylan som kostar så mycket pengar, det blir dyra räkningar nu i vinter. Nu ska jag snart hasa iväg till jobbet, lite senare än de senaste dagarna, skönt. Bra att spara på timmarna lite, jag ligger för mycket på plus.
Här kommer en vårbild igen, jag drömmer om kommande tider!
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon alla,
Jag kom lite tidigare till jobbet imorse, vaknade före 6.00 nämligen av mig själv och var - utvilad.
Har just hälsat mina fötter välkomna tillbaks till de levandes skara
- det var ju svinkallt imorse. Nu har man hunnit vänja sig av med kylan!
Träning ikväll as usual.
Ha en bra dag!
God morgon
En dag närmare helgen 
Zabelle
Godmorgon!
Här är det snöoväder, det kan komma 15 cm snö sa de på lok.radion, men de brukar ju jämt ha fel.
Vilken tur att man inte har el till uppvärmning och varmvatten, har många bekanta som fått elräkningar på 5-7000/mån. nu.
Jag ska snart iväg till veterinären med min basset, han har fått någon sorts eksem runt och på svansroten och han luktar inte så gott heller.
Ha det bra i vintervädret!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon!
Ha en bra dag alla! 
God Morgon 
Några minusgrader och lätt molnigt. De har lovat snö här senare idag. Det är fullt drag på fågelbordet igen efter uppehållet under plusgradsveckan, när vi knappt hade några fåglar alls. Nu går det åt mellan 5 och 10 liter frön om dagen igen.
God dagens alla Torsdag hela dagen om någon inte har märkt det.Fina bilder.Gunillas tycker jag var mysig."2Jag ser er" Klock ren.
Vet med liten sjuk hund.Inte bra..
Snöar här med.O vi har vedeldning..Lite kalt på morgonen men det får man överleva…
Önskar er en fin dag i vinterlandet…

Lena.P är jag i verkliga livet.
Goddag alla
Haft ett litet bakslag här så jag har legat inne på sjukhuset ett dygn till med en gräslig huvudvärk och kräkningar. De gjorde en röntgen mitt i natten och fann att alla ventriklar (hålrum) i huvudet hade övertryck så nu är jag insatt på en dunderkur kortison som ska dämpa svullnaden.
Fast iag är det redan bättre
/Maria
#15 Usch så otäckt. Hoppas det rättar till sig så du mår bättre.
Zabelle
#15 Började fundera när du inte syntes till här… men så skönt att du blivit omhändertagen väl och att du känner dig kryare. Kram och hoppas du mår bättre vartefter!
God eftermidddag!
Ingen snö men väl blåst igen.
Har varit o handlat under förmiddagen och tvättat lite.
Nu får jag försöka ta mig till sogen där som är lä för promenad med Silver.
# 4 Vår elräkning var på 4500 för dec. 
# 7 Ja ett uppror mot elpriserna Cristine vore inte fel.
# 15 Skönt att du kom in och fick hjälp bumbleboo så du snart blir bättre igen.
Ha en fortsatt bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Nu har det snöat i några timmar och det blåser rätt ordentligt så det blir snödrev på vägen.
#19 Vi hade 7300 den sista elräkningen. Det är den värsta någonsin. Alla medborgare, mangrant, borde låta bli att betala, då skulle det säkert ta skruv. Det är äckligt att se vilka enorma vinster de gör elbolagen, istället för att utnyttja marginalerna till kundernas förmån.
Avregleringen av elmarknaen var den hittills mest korkade av alla avregleringar regeringen har ställt till med. Dessutom har regeringen mage att säga, "nä det är inte vårt ansvar".
Skönt att bo i bostadsrätt där värmen ingår i månadsavgiften, när man ser vilka räkningar vissa av er har för värmen. 
#21 Håller med dig ang. avregleringen av elmarknaden.. vansinnigt!
Zabelle
Ska jag vara värst? Elräkning för december var på 8000 kr. Ganska nedslående.
Det är ju horribelt!
#23 Fy Asta vilken räkning.
Vi bor i friköpt radhus men har gemensam fjärrvärme som betalas kvartalsvis tillsammans med snöröjning, sophämtning, och allt annat som hör till de gemensamma utrymmena. Även här har elen gått upp så vår räkning har höjts.
/Maria
Här ingår allt i månadsavgiften, så jag vet varken vad el eller Internet kostar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#15 Jag blev förvånad när jag inte såg dej igår varken här eller på din blogg!
Och jag trivs med min vedpanna, fick elräkningen idag och jag betalar var tredje månad.
Hade på 3 mån förbrukat 1650 kWa. som kostar 814 kr. Men med alla fasta avgifter, skatt, skatt på skatt och moms så blev slutnotan 2200 för 3 mån.
Och av detta var 838 kr (38%) skatt och moms….så det är inte bara elbolaget som tar våra pengar!
Hos mig går 38 % av elkostaden till Anders Borg!
Säga vad man vill om E.on…de har en lättförståelig faktura.
Har ni kollat vad ni lägger i skatt och moms?
bumbleboo
Kul att du är bättre, man blir ju lite orolig när du inte dyker upp här!
Joodå jag vet att väldigt mycket går till skatt, det är likadant med bensinen.
# 15
Har också funderat..skönt att du är tillbaka! 
Bubleboo..Vinkar…
God dagens på er.
El-Är ju ett kapitel för sig.
Min dröm är att jag skall klippa ledningarna o skita i Elen.För staten tar ju lika mycket som elen.Fy säger jag.
O stackas er som har så dyra…
Snö har vi nu…
O snart så är det Halv åtta hos mig på Dumburken…
Så Tjing på er här…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Humlan så underbart att vi lever i ett land med en välfungerande sjukvård! Friska på dig 
Min elräkning för Januari hamnade på 2450 kr. Jag är nöjd med det. hade vi inte haft kaminen hade den nog legat på minst det dubbla om man jämför med förra året - utan kamin.
Kan också tala om att den lille basseten fick diagnosen Sebborré av veterinären idag.
Så det blir schampobad (kul) var tredje dag och salva och penicillin i 10 dagar.
Allt till den blygsamma kostnaden av 840 svenska kronor! 
#34 Jag hoppas han gillar att bada!
#35 Not! 
Jag kan berätta att vår elaka elräkning var på 8500 kronor - det är inte ett dugg kul ska jag säga. fy fy
Bumblebo, så skönt att du får hjälp när det inte är bra. Tänker på dig, sköt om dig och blir bra!!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet