Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3053 ggr
Cristine
0

Knapert.

Jag såg en uppmaning som är svår att följa när man är ute  och handlar.

"Håll dig - köplusten går över ".

Även om man har dåligt ställt så åker nog de där" skorna jag letat så länge efter" med eller kan du verkligen hålla dig?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

För det mesta kan jag hålla mig, men i mataffären kan det vara svårt ibland! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag spenderar inte mycket och trots att jag tjänar ungefär 25% av vad min fru gör, så är det alltid jag som har pengar kvar i slutet av månaden.

Jag har en lista att handla efter och jag köper aldrig något utöver den. Jag är som Grodan Boll i snabbköpet, fort in fort ut. Slösar ingen tid därinne.

Glad

Bergspuman
0

När det är tajt om pengar så blir jag spendergalen har jag märkt!

Däremot om jag har gott om pengar kan jag bli rysligt snål av mig.

Konstigt va.

[Asta]
0

#3 - jag kan faktiskt också fungera så. Man gillar kanske att se kapitalet växaFlört

zabelle
0

Man kan ju ställa sig frågan -

Är det något jag behöver eller bara vill ha? Brukar bli "vill ha".. Tungan ute

Jag gör inte av med så mycket pengar varken på kläder eller "onödor" till mig själv, men köper gärna grejor till barn och barnbarn bara därför att det är så kul att se deras glädje.

Zabelle   

Maria
0

Jag är inte snål och brukar unna mig men däremot har jag inget intresse av kläder, smink eller annat så på så sätt blir det ganska billigt ändå.

Kan däremot köpa en creme jag älskar för några hundralappar utan att blinka. Eller någon svindyr god ost t.ex. Jag gillar också att köpa till andra. Sonen står högt på listan nu som "fattig student"Glad

Min man brukar kalla mig "Göteborgs billigaste fruntimmer" hahaSkrattande

De åren vi hade oförskämt bra ekonomi så var det ingen skillnad. De få kläder jag köpte var på Loppis redan då.

/Maria

[GunillaF]
0

Jag tycker inte om att handla. Går in, köper det jag ska ha och går ut igen. Det blir ganska billigt i längden. Men om jag ska ha ett par jeans t.ex så får de kosta vad de vill bara de sitter bra.

Cristine
0

Jag är snål med mej själv allt går till hemmet det är föst nu efter 3 år jag köpt lite kläder till mig själv.

[Sisa]
0

Letar man efter nåt särskilt då man är ute och handlar, hittar man inget. Om man inget särskilt ska ha, hittar man massor..Flört

Cristine
0

Håller med dej Sisa!Tungan uteFörvånad

[Sisa]
0

Det är väl okey..bara man har en tjock plånbok! Flört