Senvinter, högvinter, midvinter?
Vad ska vi kalla den här årstiden?
Sportlovsvinter?
Februarivinter?
Någon som har något fantasifullt namn? 
Jädra vinter (tar den aldrig slut).
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Iväntanpåvårenvinter..
Jag brukar kalla det vårvinter. Men om det har något riktigt namn vet jag inte.
Vårvinter låter bra!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vårvinter tycker jag nog passar.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vårvinter är ett vackert ord fast jag nog helst kallar det för skitvinter
/Maria
Har inte nåt förslag på fantasifullt namn, det är ju i denna månaden som den verkliga vintern brukar visa sig, så jag säger nog bara att det är VINTER.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
För mig är vinter december och januari. Jag brukar uppleva januari som den hårdaste månaden, dock inte i år. Februari, mars brukar jag känna att våren är på väg, ljuset kommer och jag brukar börja bli deppig. Min vårvinterdepp brukar jag kalla det.
Jag tycker att det fortfarande är vinter i februari, det kan anas att det ska bli vår för det är ljusare, Jag vill gärna försöka leva i nuet, och om jag tror att det är vår nu så blir jag besviken. I mars är det mycket mer vår, beroende på väder kan det vara vårvinter, senvinter eller vår.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 Min vinterdepp börjar så smått ge med sig nu när ljuset kommer. Så olika vi människor reagerar på årstiderna.
Zabelle
#10 -min brukar börja i mitten av januari och varar till dess att det blir vår på riktigt.
Fast i år har januari nästan varit som en vårmånad så jag har mått ovanligt bra under januari.
Jag brukar må som sämst ungefär mitten av april fram till början på juni, pga det ökande ljuset. Det väcker mig om morgnarna och jag kan inte sova emellanåt. Och sömnbristen gör mig helt knäpp.
Hjälper inte att det är svarta persienner i hela lägenheten, jag vaknar ändå.
Förra året köpte jag en svart ögonbindel, den hjälper faktiskt.
#12 när vi flyttade till huset fick jag samma problem. Våra sovrumsfönster vätter precis mot soluppgången. Vi har numera både rullgardiner och mörkläggande gardiner. De mörkläggande gardinerna är faktiskt suveräna. Stoppar allt ljus, kolmörkt i sovrummet även om det är rmitt i sommaren.