Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 2357 ggr
[Sisa]
0

Igårkväll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

drog melodifestivalen igång igen, med alla sina deltävlingar.

Många låtar har genom åren passerat och vissa av dom kanske lämnat sina spår på olika sätt!

Vilka minnen väcker Din favoritlåt ?

AnnL
0

Finns många bra låtar genom åren. En av mina största favoriter är nog Ein bissien freden med Nicole..

Men det största minnet har jag nog ändå när ABBA vann med Waterloo. Jag satt i en fullsatt buss på väg till Österike och vi lyssnade på festivalen på radion. Vilket jubel det blev i bussen när ABBA vann. Sen firades segern med öl och jägermaister när vi kom ner till Österike och det sjöngs waterloo så det stod härliga till hela veckan. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Jag är ingen Melodifestivalperson precis.

Har ju en helt annan musiksmak.

Men jag minns en låt från festivalen 1977, den som Forbes vann med sin låt Beatles som kom sist i schlager-EM. Den hette "Det bästa som finns" och sjöngs av Lena Andersson, hon var en sådan där artist som liksom aldrig slog igenom ordentligt fast hon hade en så otroligt fin röst.

Maria
0

Bland de mer värsta minnena från festivalen är nog Christer Sjögren och hans " I love Europe" eller något liknande. Med tjejerna som vecklade ut kjolar med Europas flaggor på. Såååå pinsamtCool

/Maria

Cristine
0

Jag har aldrig följt melodifestivalen men jag minns från någon bar i Frankrike ellre Spanien, (kom inte ihåg)  när den som presenterade programmet "tappade" kjolen…vilket liv det blev.

Annars har jag hört en låt som jag tycker är bra Banne mej ellr något sådant.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

Hej Cristine!

Det är nog Lill Lindfors du menar som tappade kjolenSkrattande

Claes-Göran Hederström vann den svenska melodifestivalen 1968 med låten " Det börjar verka kärlek banne mig"

Kan det vara den du menar?  tror han blev 5:a i Eurivision song contestGlad