God morgon 5/2
alla ni som ligger och gonar er och så klart ni som är uppe och strosar. Lördag morgon, en hel spännande dag har vi att upptäcka, man vet aldrig vad som finns runt hörnet.
Min önskan är att det finns något roligt där!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon!
Flera blåmeshanar sjunger här utanför, de har hittat ut ur skogen nu.
+2,4, mulet och nästan ingen blåst. Jag ska dra ut vedklyven och börja klyva ved. Bävern började gnaga på fem aspar på senhösten och om jag inte hade sågat ner dem, så hade de förr eller senare hamnat på min elledning.
I fjol den här tiden hade jag minst en halvmeter snö - nu är det barmark!
Eva
#1 Ja de kan ställa till det de små liven, men de har ju hjäpt dig med veden.
#2 Skulle inte du vila under helgen?
#3 Joo….
Cristine, Eldois, Gunilla O ni alla bra dag önskar jag er..
Gunilla.Hur tänker du vila????????????????????????
Mysig bild cristine…
Vi har en sådan blåst o det skall bli värre.Så snart för svinner väl elen.
Ni får ha de bra där ute med vad ni nu gör…
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.
God förmiddag!
+4 regn och blåst (storm) snön har smält ordentligt inatt. Nu tycker jag att det är den fulaste tiden på hela året. Se dagsfärskt bildbevis.
Värst vad ni ska jobba idag!! Då kanske jag ska hitta på nåt nyttigt göromål också? Städa i vedförrådet i pannrummet kanske?
Ta det försiktigt idag, särskilt med vedklyven!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon, värst vad ni är i farten! Här sitter vi med frukosten och kommer så att göra en stund till. Få se vad det blir idag, ska jobba lite hemifrån en stund. Ska försöka komma ut lite under dagen trots att det är molnigt, undrar om det är mer snö på gång?
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här är också plusgrader. Det sägs att det ska bli blåst och är det så hos dig Anders kommer det väl hitåt så småningom, för ännu ser jag bara lite blåst i trädtopparna.
Här har jag också funderingar på att plantera lite. Har en del pelargonsticklingar jag satte i höstas som skulle behöva lite större krukor. det börjar bli ljusare nu och de börjar växa så smått.
i övrigt ska jag virka, virka, virka. Har snart virkat klart alla rutorna till den där sjalen jag håller på med.
städa har vi sagt också - men tränger undan detta lite.
Tack för påminnelsen GunillaF! 
Jag har precis köpt blomjordssäckar till pelargonerna! Jag får ta det när jag tröttnat på att stapla ved…
God Förmiddag 
Kallt här idag, minus 6 och med det har fåglarna kommit tillbaka, minst 30 gulsparvar och en hel drös pilfinkar, talgoxar och blåmesar är här idag.
Igår snöade det ordentligt och därefter regnade det så att det blev knaggligt på marken när det frös till, så idag är det ingen risk att halka.
Här är en lite del av de småfåglar som är här idag. Minst lika många uppe på fågelbordet, lika många till i syrénbersån och ytterligare lika många i björken.
Morrn morrn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Tack Chik!
Hejsan! nu ska jag duscha och åka iväg på middagen!
Ha en bra dag!
God förmiddag,
Jag har sovit riktigt rejält idag. Vaknade första gången 9.20, sedan måste jag ha dråsat raka vägen ner i sängen igen för mera sömn … minns bara vagt att jag varit i badrummet en vända - slog upp ögonen nästa gång 12.25 …. Utsövd tror jag det kallas! 
Nu blir det frukost och sedan ska jag småpyssla lite och ta ett lättare träningspass på innecykeln lite senare.
Särbon kommer ikväll istället för imorgon, han skulle nämligen börja jobba 7.30 på måndag morgon - ska han åka härifrån till Norrtälje då måste vi gå upp halv 5 och det gör vi bara inte…
Ha en skön lördag!
Goeftermiddag.
Här har det stormat ordentligt idag, nu börjar det bli lite mer byigt, kanske det är på väg att avta?
Fåglar syns det inte många här nu, de som bor längre österut i Småland lär väl ha dem istället. Snacka om "Borta med vinden" 
Hoppas de hittar tillbaks!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hm - det verkar inte som att det blev någon riktigt blåst här. Dock har det töat ordentligt här. Varit flera plusgrader.
Hit har inte fåglarna kommit i alla fall. Har knappt några här när det är plusgrader.
Vi har haft en fantastisk dag här hos oss, soligt och klart hela dagen, ingen märkbar vind och runt 4 minusgrader.
Fåglarna stannade hela dagen, verkligen kul att se dem igen. Jag har undrat mycket över vart de tagit vägen när det nästan var helt tomt på fågelbordsgäster under en hel vecka.
Jag lyckades öppna cykelförrådet nu när snön och isen minskat lite och tog ut fyrhjulingen lite för att "motionera" den. Det var inte lätt att få igång den efter att den stått sedan första älgjaktsveckan, men till slut gick det.
Eftersom man kan gå på skaren tänkte jag att det kanske går att köra på den också, men tji fick jag, för det gick inte. Jag gick igenom direkt och fastnade eftersom skarekanten var så hård. Tur att jag testade på tomten först.

Jag har ingen färsk bild, men det är samma maskin nu som då 
Man får inte ha för bråttom!