Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2033 ggr
Bergspuman
0

Tankspriddhet

Är du tankspridd?

Glömmer du ofta saker, möten, tidpunkter, namn?

Blandar ihop saker och ting?

Ge exempel!

Jag själv är fena på att, när jag handlat, ställa in fel sorts varor i fel skåp. Till exempel har kakaopaketet hamnat i skåpet för kryddor och konserver istället för i skåpet med kaffe och te. Och jag har råkat ställa in mjölken i skafferiet Skäms

Lenas-bus
0

Javisst är jag tankspridd ibland,har ju hänt att mobilen legat i kylen och plånboken i skafferiet osv osvSkrattande

[GunillaF]
0

Än så länge har jag klarat mig från att vara allt för tankspridd.Glad

chik
0

Här är det inte många celler som lägger saker på sin plats…kan bli galen på mig själv.
Jag menar hur svårt är det o ha huvudet med?? Jo jätte svårt tydligen..Måste ha väldigt strukturerar för att
jag skall hitta saker o även familjen.
Som i bland kan undra varför vissa saker ligger på vissa platser…
Så som I kylen….Sen all tid det tar o finna det man skall ha.
Eller det klassiska med mina glasögon. Letar o Letar. När jag har dom på mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Ooooja! Men inte så att jag glömmer möte och tidspunkter utan det är mest hemma och det är för att jag försöker göra flera saker samtidigt. Just nu när jag skriver dett sitter jag och tänker på att jag måste gå och ringa en taxi till dottern och att jag måste titta till maten.Wow glasögonen ska vi inte talaa om det blir en föör lång historia.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Sedan finns ju fasan i att behöva leta efter brillorna, UTAN att ha dem på sig. För då ser man dem ju inte Skrattande

Cristine
0

Precis!

Och så mobilen som har små ben och kan krypa och gömma sig på de mest oförutsägbara platser. När man ringer för att få veta var den är så har den passat på att ladda ur sig.

[Sisa]
0

Jag skriver upp..har små lappar överallt, för att inte glömma. Då gäller det bara att komma ihåg, vart jag la lappen..Flört Tankspridd blir man oftast, då man har mycket att tänka på. Förvånad

Anders 50
0

chik tror jag i alla fall har nog med celler för att glädja oss här på LK! Skrattande

Men allvarligt…efter historien med mitt hjärtstopp så har jag märkt att tankspriddheten och glömskan har ökat, kanske var det några bra celler som inte följde med tillbaks från andra sidan? Undrar vart de tog vägen…Obestämd

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

Skriver också komihåglappar, viktiga saker glömmer jag inte.

Tror att man många ggr tänker på annat än det man gör, är okoncentrerad.Skrattande

[MargaretaA]
0

jag är hemskt tankspridd. jag kan gå ut med tofflorna på och jag glömmer nästan alltid inköpslistan när jag ska handla. För att inte tala om mobiltelefonen och bilnycklarna. Eller garagenyckeln…. jag får nästan alltid gå in igen en gång när jag på väg ut Skrikandes

Bergspuman
0

Maggan! Här är en till som kan gå ut med tofflorna på! Jag har kommit så långt som till busshållplatsen innan jag fattade att något var fel!

Och jag glömmer nästan alltid något när jag ska till gymet, antingen en handduk eller vattenflaska eller mina överdragsbyxor.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min datorskärm var full av text, jag blev så van så jag glömde ändå.

Nu har jag skrivit på kanten med tusch!

[MargaretaA]
0

haha ja man kan undra vad det beror på? Huvet fullt av anna bråte antagligen Skäms

Bergspuman
0

#14 Det man inte har i huvudet får man ha på fötterna alltså? Skrattande

[MargaretaA]
0

hehe ja - eller inte Flört

aha det är så du håller reda på allt Skrattande

fotokrafs
0

Vet inte om jag är så tankspridd, mer än att jag ofta glömmer vart jag lagt nycklar, pengar och annat viktigt. Nu har "propellern" i bakmaskinen försvunnit, ingen aning vart den tagit vägen. Jag undrar om jag har råkat slänga den.. Hmm…

Suck

Cristine
0

Jag börjar må riktigt braGlad he he..och jag som trodde jag var senil..då skulle vi vara det hela högen efter vad jag kan se.