"Hemska" TV-program
Om jag sitter och virkar eller sitter med datorn eller gör något annat så kan jag ha nästan vilket TV-program som helst igång i bakgrunden. Ska jag verkligen titta så är det en del som trillar bort och som jag inte vill se.
Men faktum är att det finns TV-program som jag inte ens fixar att ha igång i bakgrunden utan bara måste byta kanal. En sådan programtyp är debattprogram. Jag avskyr debattprogram. Jag tycker det är bara en massa människor som skriker till varandra och sedan går alla därifrån ännu mer säkra på sin sak än de var från början.
Har du någon typ av TV-program som du verkligen avskyr.
Jag gillar inte heller renodlade "pratprogram" på TV. Såna passar i radio och jag begriper inte varför man ska slösa bort dyr TV-tid på program som man lika gärna kan sända i radio.
Jag gissar att det är sånt som TV tar till för att hålla nere kostnaderna, men det är ändå i min mening onödigt. Kanske skulle man börja snegla tillbaka i tiden lite, till stumfilmens dagar, när bilden fick tala för sig själv.
Jag kan få nippran över alla "biggest loser" och andra såna fåniga tävlingsprogram.

Jag är innerligt trött på alla matlagningsprogram. Varenda "kändis" har ju snart ett eget matprogram.
Zabelle
Om jag ska skriva om vilken sorts programsom jag inte tycker om att ha i bakgrunden, så är det sport. De sportprogram där det är mycket ljud, det tutas och låter, och en "skrikande" reporter.
Jag tycker mycket om att se film, men inte krigsfilm, inte heller filmer som nästan bara består av slagsmål. De kan kortas ner, för mig "stör" de handlingen och är totalt orealistiska
Nja, matlagningsprogram, vet inte vad de har för syfte, de får mig inte att prova nytt. Jag vill söka själv.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
ja.Våldsprogram….För står inte varför dom måste visa så detaljerat..O när djur blir skadade.Hur kan man bara ligga o filma helt kalt?
Debatt program tycker jag om..Det är ju oftast något aktuellt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag tittar väldigt lite på TV numera, och en av anledningarna är just floran av program som jag verkligen avskyr.
Dokusåpor går bort. Matlagningsprogram går bort. Tävlingsprogram går bort. Debattshower går bort.
Jag kollar för det mesta bara någon enstaka serie och engelska deckare samt lite filmer då och då. Jo en del sportsändningar också måste jag medge, följer gärna längdskidor, handboll och friidrott.
Debattprogram, bollsporter, ishockey, tävlingsprogram med gap och skrik och det mesta på de reklamkanaler som har en siffra som kanalnamn.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tittar sällan på tv följer nyheterna varje dag och lets dance på helgen,och om det är någon film som intresserar mig eller ett bra djurprogram.
Jag tittar inte på TV.. bara på Antikrundan ibland och lite på lets dance.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker inte att det är så lätt att dizza hela programkategorier. Det finns ju dåliga och ganska bra program inom de flesta kategorier.
Exempelvis "Minuten" är ett sånt gapigt och fånigt tävlingsprogram, men "På Spåret" tittar jag på med stor behållning.
Samma sak gäller för sportprogram för min del. Jag tittar aldrig på bollsport, men gärna på skidor och friidrott.
Showprogram, typ Idol och Let's Dance går fetbort för mig, även matlagningsprogram och så kallade "livsstilsprogram" zappar jag bort direkt.
Igår var det ett bra program om en vithaj som jagade i False Bay utanför Sydafrika. Jag tittade på det med pojken, fantastiskt program.
Vad jag saknar, och som jag tittade mycket på förut, är Animal Planet. Det var faktiskt min favoritkanal!
#10 Ja Animal Planet och Discovery är ganska bra kanaler, jag tittar mycket under de dagar jag går i dialys, för där har vi de kanalerna. Hemma har vi Viasat Nature och den är jämförlig.
Det enda som jag tycker är dåligt med de kanalerna, är att de kör så mycket repriser hela tiden. Ibland kan man se samma program 2-3 gånger samma dag och flera gånger i veckan.
Jag tittar numera mycket sällan på TV. De program som jag avskydde mest var sport, såpor, filmer och nyheter.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#12 Då blir det i stort sett bara barnprogrammen kvar 
Nä skämt åsido, jag tittar ytterst lite på TV hemma, jag får nog av det när jag är på dialysbehandlingarna. Om jag tittar hemma så är det endera barnprogram eller naturprogram tillsammans med barnen, eller sånt som engelska deckare och "På Spåret". Det tycker jag är kul att se.

Ja, ungefär så…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag gillar inte alls Idiot 2010! Jag menar tävlingprogram (typ Idol, tjockaste/dummaste/värsta whatever) som går ut på att förnedra och förlöjliga människor. Den här sortens program är ju uppgjorda i förväg, så vi blir ju totallurade om vi tror att det är fair play.
Jag tittar inte heller på "social porr" dvs närgångna reportage om dödssjuka barn, olyckor osv, ett snaskande i andras olyckor och privatliv som jag inte förstår meningen med.
"Välgörenhetsgalor" för te x hemlösa, tror ni att de hemlösa fick någon gratisbiljett till showen?
Boll/motorsporter. (Boxning, skidskytte, friidrott är dock ok.) Matlagningsprogram känns som billig utfyllnad.
Ibland tror jag att den utbredda konsumtionen av fördummningsteve är farligare för mänskligheten än miljöhotet…
Kan kopiera hela titt inlägg utom motorsport, och då mest Formel 1 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#15 jo mycket är vettigt, men angående vilka som får biljetter till galor, så funderar jag på om de får, som kan tänkas ge, dvs att det är vitsen med galan både för de som ser och de somär där, att de ska ge
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 17 Jag menar bara att det är förtäckt hyckleri, vi låtsas bry oss, men tillfredsställer mest våra egon. Vi vill inte ha fattigdomen inpå oss, vi bryr oss inte om uteliggarna, men skänka en slant till en gala/insamling som kostar mer att anordna än det ger i reda pengar, det sväljer vi med hull och hår.
#18 Ja där håller jag med dej!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.