Det är måndagmorgon! 31 januari
Godmorgon på er, sjusovare! 
Klockradion börjar prata 6.15 och då störtar katterna ner i köket.
Frukost!! Jag sätter på kaffebryggaren, letar fram handduken och går ut till duschen. Ja, du läste rätt, går ut! Mitt duschrum är en liten påbyggnad på gaveln på torpet, men ingång utifrån. De som kommer hit första gången, tror ofta att det är köksingången.
Hur ser din frukost ut?
Det är ovanligt mörkt ute med månen i nedan. Men det är bara någon grad kallt, så jag bryr mig inte om att tilläggselda i vedspisen. Nu ska jag dra på mig hyfsat presentabla kläder och åka till jobbet. Oj, nu kom lillkatten in med en kalasfrukost - en nyfångad sork!
Ha en bra start på morgonen, du med!
Eva
God morgon, ser väldigt kallt ut ute, men det lär inte vara så kallt som det se ut. Ska visst bli plusgrader senare idag.
Min förkylning blossar, men ska ta mig till jobbet ändå, det händer många saker på jobbet den här veckan och jag behöver vara där.
Fixar inte att äta frukost idag, får se om jag har något vettigt att ta med mig. Annars får det bli en banan från jobbets fruktlåda, på söndagarna brukar det finnas kvar.
God morgon!
Tack Eva ha det så bra du kan på jobbet och god morgon Asta och alla som kommer efter.
Idag mår jag bra igen och sitter nu och rensar datorn för fullt, dottern har nu klivit upp och gör sig i ordning för att åka på jobbet. Jag ska väl grovstäda
usch, men det måste göras.
Önskar er alla en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Morrn på er!
Här har vi redan varit ute i skogen en timme,plus att katten som inte kan låta bli att gå inne på våran inhängnade tomt har blivit iväg jagad av 2 pigga voffar
.
Idag står det data lektion på chemat så jag hoppas att jag slipper få samma person som förra gången bredvid mig,han var en rysare minst sagt, tur jag har en mun att försvara mig med
.
Ha en fin måndag alla!
God Morgon 
Hinner in en snabbis innan jag ska iväg på veckans första "sköljning". Här är 2 minus, mulet och blåsigt så in i fullkorn.
Godmorgon, nu är gröten instoppad i magen och idag blev det både kaffe och the. Jag ska vara lite kompledig på fm, jag har ju jobbat så mycketk ett tag. Skönt.
Ha det gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God förmiddag!
Värst vad det var morgonpiggt här idag trots att det är måndag!
Själv blev jag väckt okristligt tidigt av mobilen, har mitt gamla jobbnummer kvar, och den som ringde trodde jag var på väg till jobbet! 
Men med mitt nuvarande "jobb" så var det bara att krypa ner till katten och somna om! 
Idag blir det en tur in till civilisationen, solrosfröet börjar tryta, bäst att bunkra upp, det börjar viss att bli en bristvara hörde jag på radion.
Ha det bra därute!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God förmiddag
Mycket att göra på jobbet idag, men ska försöka hinna iväg på lunchen och hämta min mobiltelefon. Förhoppningsvis är den lagad och fungerar igen :)
Nu blir det kaffe!
Zabelle
#7 Fint sängsällskap du har Anders!
God förmiddag,
Just klarat av veckans måndagsmöte, det drog ut på tiden lite.
Nu blir det förhoppningsvis lagom lugna puckar resten av dagen.
Ha det gott!
God förmiddag!
Några minusgrader o disigt.
Inget speciellt planerat för dagen. Tar det som det kommer.
Ha en bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Eva!!! Pigg o glad..kalt..Mysiga pissar du har som hjälper till med mathållningen..
God dagens alla här inne.Måndag hela dagen. Själv så gör jag som vanligt inte många knopp…ni får ha en fin dag där ute i etern alla….
Anders!!!!Fin bild.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej på er!
Hemma från skolan igen, bara två lektioner i dag. Men blir alldeles snurrig av alla lagar och penga-uträkningar som ska bankas in i huvudet.
Solen skiner här! Jätte härligt! Min Sambo hade hunnit städa och det var verkligen behövligt. Så skönt att komma hem och hitta att stöket jag lämnade tidigt i morse var borta.. Så nu ska jag koncentrara mig på en uppsats som ska in nästa vecka.
Ha det super!
#13 Lite nyfiken, vad är det du pluggar egentligen? Om du känner för att berätta alltså 
#14 jag pluggar ekonomi + rättkunskaps kurser på komvux.
Egentligen har jag ingen plan alls på vad jag vill efter detta men var sååå vansinigt super trött på arbetsförmedlingen och deras intressanta förslag på praktik platser jag skulle ta så jag bestämde mig för att leva som fattig student en stund i stället. Är kul och nu kan jag så mycket mer om hur företags ekonomi funkar så är nästan lite sugen på att starta eget sen, men vet inte om jag vågar =)
Dock är det sjukt att när jag gick som arbetslös och inte gjorde nytta alls fick jag 6000kr i månaden och nu som student får jag 2700kr i månaden. Man ska tydligen inte plugga.. Men som sagt jag behövde den här pausen och bara få göra något kul och ta hand om mig själv då jag inte mått särskilt bra innan.
=) Så jag har kul och försöker(går inte alltid bra) strunta i vad som händer efter skolan är slut. Det är framtidens problem.
#15 Man mår som bäst och gör som bäst ifrån sig om man sysslar med något som är roligt och som man trivs med! Så det går säkert bra alltsammans, både nu och framöver! 
Sådär!
Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!
Jag har varit på relaxen och bara latat mig, bastu, ångbastu och bubbelpool, och så kaffe med något gott till! Det här behövde jag verkligen!
Igår lämnade jag in den sista uppgiften i kursen som jag går (jo det blev en 58timmars arbetsvecka) och i veckan ser jag snart ljuset i tunneln, jag kommer att klara av alla gamla arbetsuppgifter som har fått stå tillbaka! Härligt, snart är jag på banan igen utan en massa gammalt slafs som släpar.
Hmmm… börjar en ny kurs på torsdag men tror/hoppas att våren blir mindre "tjock" arbetsmässigt än vad hösten var.
Tjohoo! 
Luci Oj.vad du kan…Vist blir det så mycket bättre o göra lite som man vill.
Agge..Vad skönt du har haft..
God efter middag på er…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej
Draken är inne och stör friden och livskvaliteten.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

God kväll!
Hinner aldrig in här på morgnarna innan jobbet men bättre sent än aldrig
Ha en fin kväll
aggeelin - Vad är det du läser? Och ser jag helt fel, jag inbillar mig att det är en rexkatt på din Avatar?
chik - Duktiga kissar har jag, fast den lilla smaskar i sig alla goda små djur alldeles själv och morrar så fönsterrutorna skallrar under tiden. Alldeles som om farbrorkatten skulle vilja äta "djur"! 
Han äter bara torrfoder och möjligen mangoglass… 
Fast han var generös och bjöd mig på plankstek en dag - han släpade in en stor husmus med råttfälla och allt!
#19 He he du kommer och går men är alltid välkommen
#19 Länge sen..draken! 
#21 Jag läser en pedagogikkurs som jag är "tvungen" att läsa på jobbet, och så en till ped-kurs… bra kurser men svårt att hinna
Jo då, visst är det en cornish, han heter Charlie och kommer från numera nedlagda katteriet (tror jag iaf) Brave New Curl i Fjugesta. Charlie är en mycket trevlig kille som sover under täcket i min säng varje natt
Cristine I brist på annan sängkamrat så får katten (ibland två) duga. Men han är inte bra på att kramas….
chik Tack! Passade på att ta en ny bild igår i det fina solskenet, därför kisandet med ögonen!
#26 Buuuuhhhh på dig själv du!!! 

# 24 - Haha, visst är det mysigt med en kille under täcket! Min devon tycker alltid att mina böcker är i vägen när han ska sova i sängen.
#25 Ja jag kan inget säga egentligen för jag har samma sängkamrater fast jag har en som kramas.
#26 Men inte kan en sån liten söt drake skrämma någon
#28 aha, du har en Devon… vad jag förstår finns det vissa skillnader mellan cornishen coh devon, enligt vissa inte.
Har du dina böcker under täcket? 
Det är mitt stora problem, jag skrämmer ingen men jag försöker så gott jag kan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Hej allihopa!
Varit borta från datorn ett tag har jag..men det är alltid lika roligt att komma tillbaka. Ni verkar ha det lika mysigt som vanligt!
Kramelikram! 
God kväll
Är på torpet igen för första gången sedan oktober. Det blev ett kärt återseende. 
ha en fortsatt fin kväll alla!