Din sovställning!
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7914560.ab
Det här var ganska intressant - forskare gör koppling mellan den ställning man sover i, och hur man är som person.
För egen del är det soldatpositionen som gäller, vaknar ofta och ligger på rygg. Och min exmake knäppte ett kort av mig en gång när jag låg och sov, liggandes just så - jag såg ut som en sarkofag ungefär, hihi. Mycket stillsam och fridfull. Beskrivningen av soldatpositionens personlighet stämmer väl också!
Min särbo väljer ofta (har jag sett) att sova på mage, och personligheten stämmer på honom också.
Vad tror ni om det här?
Min ställning är mellan 1 och 5
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Alla utom 2 och 5.
Jag sover olika. På rygg, mage eller i typ fosterställning. Sen beror ju också mycket på hur min man ligger, eftersom vår säng inte är så jättebred.
Eftersom jag sover i "katternas säng" rättar jag min sovställning efter dem. 

Zabelle
"#4 Egentligen har jag kunnat sagt som du.
Sover också lite olika..och nu kan man förstå, varför han som ligger bredvid snarkar..
2, 3, och 5 går bort. Fast 5:an har inträffat! 
Hur kan man ligga som 2:an? Man ligger ju på armen…den måste ju domna bort fullständigt!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Sover som 1,4 och 6
På många olika vis men aldrig som 4,6. Jag kan inte sova på ryggen, det går inte alls. Nu när jag varit täppt i näsan har jag försökt att ligga på rygg men det går inte.
Nystar annars runt mellan sidorna och magen, och så anpassar jag mig lite efter katten Charlie.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag sover som 1 Fosterställning och 4 soldatposition.
Somnar oftast på ryggen o vänder mig på sidan under natten.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ingen av ställningarna passar mig. Jag ligger gärna på magen men med ena armen upp och den andra ner - och så ett knä böjt. det finns inte med bland alternativen….
#11 *Fniss* jag har också den ställningen
Jag sover i framstupa sidoläge - den finns inte med. Så jag kanske inte har någon personlighet?
Jodå, det har du 
Jag sover i någon sorts fosterställning, med tre kuddar (gärna en över huvudet, snacka om kuddfrilla..), med duntäcke och gärna diagonalt över hela dubbelsängen.
Sova på rygg är helt omöjligt, om man inte råkar somna till i soffan eller i hängmattan.