Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 3218 ggr
Cristine
0

Egenskaper.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Djuren har också sina egenskaper bra och dåliga.

Ett dåligt är att alla min snarkar så in i nordens och att de ska ligga tätt inpå mitt huvud.

Ett roligt är att Adam tror att han är en hund. Så fort jag kliver upp och ska göra något så gör han likadant och går bredvid mig hela tiden var jag än går. När jag äter sitter han nedanför bordet och tiggar.

Nalle följer med mej in i badrummet varje morgon och pratar vitt och brett i en halvtimme.

Algot sitter på skrivbordet intill mej och bara stirrar till jag tittar tillbaka. Då halvsluter han ögonen och ger mej en Greta Garbo blick. Hans sätt att säga att nu vill jag ha uppmärksamhet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Djur vet vad dom vill..och dom är härliga! Kyss

Maria
0

Haha, jag visst har djur personligheter.Skrattande

Jag har två katter som är varandras raka motsatser.

Moritz är en riktig "galenpanna" och har i alla sina 9 år varit riktigt besvärlig emellanåt. Jag har varit uppe mer på nätterna med honom än med sonen när han var liten. Hade han varit människa så hade han nog haft någon form av "diagnos"Tyst men jag älskar denna tokiga katt.

Lorentz 8 år är däremot den ljuvligaste lilla mysboll och har aldrig tagit efter Moritz galenskap. Han går sin egen väg och är lite som Tjuren Ferdinand. Han är lycklig när han kan lukta på sina blommor och helst ligga i husses knä. Han är en riktig "pappakatt" Fast jag duger när husse inte är hemmaFlört

/Maria

Cristine
0

Vilket gulligt fotoGlad

Toyan
0

Åh så söta och goaKyss

Lenas-bus
0

Vilka fina bilderKyss

Javisst har dom sina egenskaper,Snodden är alldeles för envis och smart ibland,och Spike är snabb som en vessla om han vill ha något,plus att Spike har inte riktigt tid att sitta stilla för länge vid fotograferingSkrattandemen dom är gemensamt väldigt glada killarFlört

[Sisa]
0

# 5

..och dom är jättefina! Kyss Vilken Livskvalitèt! Glad

Lenas-bus
0

6,TackGlad javisst ibland skulle man vilja att dom förstod vilken livskvalitet dom faktiskt ger enFlört…..En lite bättre bild på SpikeGlad

[Sisa]
0

# 7

Hej Spike! Kyss

chik
0

Djur!!!Är så smarta..

O katter är bane mig inte lätta o ha o gra med.

Så som Bubleboo säger om sin ena..

Vår katt har hela tiden varit så jobbig o nu på äldre dagar så är det som man har fått spädbarn..På natten så väcker han en för att han skall ha något eller att något är fel.Ja han är så krävande…O elak…Sitter oftast så man får sig ett klös om man öppnar kylen.o puttar ner saker på golvet..

Lena-Bus. Spik är Rottis o vad mer??

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Kan djur ha DAMP? TystFlört

Ena katten är på hugget jämt och sover nästan aldrig. Bär runt sina leksaker och är alltid framför fötterna på en. Vi går numera med nån hasande gång för att inte trampa på honom. Ragdoll ska ju vara en lugn ras…

Äldsta katten (min prinsessa) tycker bäst om när vi sitter i soffan så hon kan ligga och mysa hos oss. Hon vill ha lugn och ro, då är hon nöjd.

Hunden är en riktig kardborre. Hur mycket vi än aktiverar honom är han alltid pigg på bus. Han kan stirra ut oss en hel kväll för att få mer uppmärksamhet. Tittar vi inte på honom börjar han småmorra för att vi ska se honom. Trodde han skulle bli lugnare med åren, men icke! Pigg 12 åring.Kyss

Zabelle   

smilax
0

Vilka härliga djur ni har!

Här hemma delar jag och sonen lägenheten med fyra katter och alla är helt olika.

Safir är min lilla knäkatt och balanskonstnär. Hon går gärna på ledstången upp till övervåningen. Mattjuv är hon också. Snabbt som sjutton slinker hon förbi en smörgås och får med sig en skinkbit.

Pontus är min reserverade kisse som väljer vem han går fram till. Lättskrämd men på sistone mer kelig. Är fotfetishist och biter en i fötterna när man sitter på toaletten om man inte klappar honomFörvånad

Sussie är min lugna, lata tjockisdam som helst ligger på köksbordet och tittar ut och vill vara ifred för de andra. Blir gärna kliad och vill ha mat jämt (vilket hon inte får). Rör sig inte mer än nödvändigt.

Frasse är min tokfrans som gör allt möjligt galet. Har nog lite balansproblem  och missar ibland när han hoppar. Världens kelgris som älskar min tonåring över allt annat här i världen.

På min Avatar syns min Ludde som gick bort i höstas. Han var min känslokatt som alltid kände av hur jag mådde och hoppade upp i knät och la en tass på min haka och tittade mig djupt i ögonen.

Christine: Du vet väl att när katter kisar och blinkar åt dig betyder de att de är vänliga och tycker om dig. Nästan som att ge dig en puss. Blinka tillbaka sakta ska du se att du får samma svar tillbaka.

Cristine
0

He he ..jo jag vet det!Glad När jag tittar på honom så kör han in huvudet mellan hakan och bröstet på mej, eller i min armhåla och kan ligga blixtstill så i 5 minuter.

Vilka härliga katter du har Smilax och så olika i sinnelag. Det är det som är kul att de var och en har sin personlighet. De som inte har katter tror att alla är lika.

fotokrafs
0

Många gånger har katter gett mig lyckorus. Söta, roliga, keliga. Bra på att hålla en sällskap +att man kan hänga dem över halsen ist för vetevärmare.
Sen beundrar man deras smidighet och balanssinne.

Dock finns negativa egenskaper… 
-Klorna. Kläder förstörs av klätterapa och knådning. Visst jättegulligt i och för sig men man får lida lite också när man känner hur klorna tränger in genom huden. Katter som vill bli kelade på magen är ju sött och man kan inte motstå, men VARNING vissa katter vill visst bara "djävlas" med en och man lämnas med blodig hand.

-Går ivägen. Känner igen det där med hasande gång, finns ibland risk att man trampar dem. Sen tycker jag ofta att de får för sig att gå dit jag skall gå fast någon meter framför, plötsligt tvärstannar kollar på mig så jag måsta gå runt katten men då dröjer det inte länge innan katten hoppat fram före mig och proceduren upprepas…

Sen finns det ju risk att kartonger eller papper får tuggmärken, att saker som stod i bokhyllan nu ligger på golvet och att dina svarta byxor använts som sovplats och nu är fulla med katthår o.s.v.

Men hur som helst, skulle jag skaffa husdjur blir det troligen katt.

[Sisa]
0

# 11

Låter som att du har fyra härliga katter! Kul att du berättar..Glad

Anders 50
0

De gillar inte att vara ute! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#10 jo jag tror nog att katter kan neuropsykologiska diagnoser. Vi hade en katt med tydligt sådant beteende. Han hade specialintressen, ville inte ha kontakt, satt aldrig i knä eller bredvid, satt aldrig i soffor eller på stolar, ja listan kan göras lång…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnnL
0

Katten Champis är en väldigt bestämd katt. På sommaren är hon mest ute och bryr sig inte om när det serveras mat. Men på vintern är det bara mat som gäller. En morgon kl 6 hade hon fått för sig att hon ville ha mat. Vi stängde dörren till sovrummet o bestämde oss för att ingen mat kl 6.Hon går normalt aldrig upp på vasken. Men helt plötligt hördes en riktig smäll. Då hade hon tagit sig upp på fläkten o lyckats dra ner den största kryddburken från kryddhyllan ovanför fläkten. Som tur var hamna den på golvet o inte på hällspisen.

Numera ger hon sig på magneterna på kylskåpet, drar ner dom på golvet, sen slår hon med tassen på dom fram och tillbaka på kylskåpet så vi säkert ska höra.Glad

Hunden Silver är ju naturligtvis ett helgon o har inga olater.  FlörtJodå, han inte gillar att jag sitter för mycket vid datorn. Då kommer han o drar tassarna fram o tillbaka på benen. Sen är han väldigt svartjsuk om jag håller på med andra hundar eller småbarn. Då sätter han sig emellan. Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

#13 Jodå jag kan tala om att jag slagit mej fördärvad på grund av katter som korsat min väg och det med Anders och byxorna behöver jag väl knappast berätta.

Katten Algot(han med Garboblicken) han slår av mej glasögonen om jag försöker läsa i sängen.

Anders 50
0

Obs!!  Det är inte jag som figurerar med byxor hos Cristine!  Förvånad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

:Hihi väldigt vad du har bråttom att påpeka att det inte var du