Vinterhatarna blir inte glada...
Tydligen ska den negativa NAO komma tillbaks och ge extremlåga temperaturer från slutet av februari / början av mars ända in i april.
Har amerikanska bolaget WSI och deras chefsmeteorolog sagt. Det tror inte svenska SMHI på, de menar att så långa prognoser kan man inte göra.
Men WSI's prognos för inledningen av vintern har hittills stämt till punkt och pricka.
Jag blir inte så glad även om jag inte direkt är vinterhatare. För jag tänker på vintern 1987 som var så kall, så kall och då det tog såååå lång tid innan våren kom. Minns den vintern och våren som evigt kall och grym och eländig, det ville liksom aldrig tina och bli varmt någon gång.
Oj
…
Ja det är ju bara o gilla läget.O klä sig efter vädret.
Eller tänker jag fel nu????
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är då tur att man har kaminen och gott om ved kvar,jag gillar kylan bättre än slasket…men brukar inte tro så mycket på några väder spåisar,jag tar dagen som den kommer i det fallet
Precis Lena.Så tänker jag med…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Men var det inte enligt dem vi skulle ha vargavinter hela vintern? Januari har ju varit nästan vårväder åtminstone här.
Nje, det var polska meteorologer som sa att det skulle bli den kallaste vintern på 1000 år. Amerikanerna förutspådde istället en mycket kall tidig vinter från november som skulle sträcka sig till början av januari, då de trodde att det skulle bli milt igen. Och det har ju stämt.
#5 OK- det hade jag helt missat.
Hoppas ändå att de har fel. Hoppet är det sista som dör.
Jag är inte vinterhatare men jag vill inte sitta inne på grund av halka ända fram till april.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar vintern, men tycker nästan att det räcker nu! Men..bara januari än, mycket kan hända! 
Det är ju nu som vintern brukar bli vinter, februari brukar kunna vara riktigt kall.
Och det är inte mycket man kan göra åt det annat än att se till så att det finns ved i pannrummet och värme i vattentankarna, sen mår man gott! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har inget emot vintern men vill inte ha den ända in i april.
Vi hade ingen vår i fjol så jag hoppas på en fin sådan i år.
Tills dess får vi som någon säger. Gilla läget. Slipper ju i alla fall fästingar o mygg. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#0 Jag minns också vintern -87 och det var kallt, vått (det simmade änder på åkrarna) och det blev sommar den 1 juli. PÅ midsommarkortet står barnen i regnkläder och toppluvor, det var jättekallt! Den första juli lite värme, första dagen jag såg prästkragar, sen,här hos oss, var det bara en varm sommarvecka, den var någon gång i juli och det var när vi var på semester så vi kunde njuta.
Nej, en sån vår, sommar önskar jag inte igen!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag minns inte 1987 som så extremt, men det kan ha att göra med att jag låg mycket på sjukhus det året. Däremot minns jag en vår i första halvan av 70-talet, 73 eller 74, jag är inte säker, men då var det ingen lövsprickning förrän i andra veckan på juni.
När jag var liten pratades det mycket om "grön första maj". När jag bodde i Göteborg i början av 80-talet upplevde jag för första gången i livet grön första maj.
Men nu under 2000-talet har de flesta vårarna haft lövsprickning till första maj. Något år härförleden var det ju snudd på lövsprickning första veckan i april.
Fast januari brukar juockså vara kall. Jag brukar i alla fall tänka på januari och februari som de kalla månaderna. Dock så inte i år.
#12 det stämmer att det var kallt då, det snöade i början på juni här hos oss. Ja, inte mycket men det var snö och kallt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har aldrig burit så mycket vatten som vintern -87 då vi hade 30 hästar i stallet och vattnet hade frusit.
Zabelle