Allergisk
kan man vara mot det mesta. Vissa allergier är vanliga..andra mer sällsynta.
Är Du allergisk mot något ?
Japp. Det bröt ut för ca två år sedan. Inte mot några andra konstigheter än gräs, björk, hund och katt. Jag var tvungen att ha bort mina djur i somras för då funkade det inte alls längre.
Jag kan snart inte hälsa på mina bran som har hund och katt. En halvtimme, sedan är det kört… Det är skitjobbigt.
Sommarhalvåret ett rent helvete. Jag får anlita folk som klipper gräset åt mig och passa mig noga för att inte ha fönster och dörrar öppna medan de klipper och en stund efteråt.
Det är blääää. Jag som älskar sommarhalvåret annars.
Ja, flera saker. Katt, vilket är synd eftersom jag tycker mycket mer om katter än om hundar, som jag tål. Men funkar inte, bara nyser och ögonen kliar och rinner. Sol, får soleksem. Kan bli brun om jag får tid på mig men de där eksemen är jobbiga. Nickel.
Och så överkänslig mot ett par mediciner, grön paprika / melon.
Nej ingenting, jag undrar om det är för den starka maten vi äter för ingen i familjen utom minstingen Pierre har allergi och den fick han när han bodde några år i Sollefteå. Dåvarande flickvännen tyckte inte om stark mat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Allergi är jätteovanligt i medelhavsländerna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är heller inte allergisk mot någonting. Tack och lov.
/Maria
Är allergisk mot selleri och penicillin.
En kollegas barn har blivit köldallergisk… han får nässelutslag
så fort han kommer ut i kylan.
Zabelle
Det är jobbigt att vara allergisk! Jag tål inte katter, men hundar går bra. Finns för mycket klorvatten i poolen, kan jag inte bada där..och jag skulle inte klara av, att hälsa på Peters ormar heller..
Jag är också allergisk mot katter. Lite jobbigt nu då de har en katt på mammas äldreboende. Jag ser dock till att stå ut för den är ju ett sällskap till de äldre.
Sedan är jag allergisk mot pollen, dock inte så att jag får andningsbesvär eller så, brukar gå att hantera med de vanliga receptfria tabletterna som finns att köpa.
Getingstick är livsfarliga saker för mig, har alltid en spruta och cortisontabletter snabbt tillgängliga när det är getingsäsong.
Sedan mår jag inte bra av vissa dofter/parfymer/deodoranter/tvättmedel, cigarretrök, damm av hö och säd och lukten i vissa ladugårdar, och lustigt nog en kollegas Cockerspaniel! 
Men dessa problem är inte så allvarliga, sveda och kli i ögonen och lite slembildning i halsen bara.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Allergisk tror jag inte att jag är.Fast jag har allergitabletter…Jag hostar o fräser o har andnöd för det mästa jag.
cristine vist är det så som du säger.Det är vi Nordbor som är så känsliga..Tror nog att kryddorna gör lite…
När Dottens svärmor kom hit från Syrien så fick hon andnöd o medikamente för det..Från flygplats till Akuten..Så känslig var hon…Det är luften här säger många som kommer från länderna neråt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har ingen allergi men hypersensitiva slemhinnor i näsan som yttrar sig som allergi med nysningar o kliande näsa o ögon som rinner.
Reagerar oftast mest på vintern när det är kallt o det är torr luft. Men kan få det av en doft eller vad som helst som finns i luften, och jag vet för det mesta inte vad det är. Har det aldrig vår o sommar.
Har köpt en näs skölj på apoteket som jag spolar näsan med två gånger om dagen plus allergitabletter. Och har inte haft mer än två omgångar i höst o vinter.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.