27/1 blir det operation
Idag ringde kirurgen så nu har jag fått ett datum för operation så det blir 27/1. Jag läggs in dagen innan för provtagning osv.
Detta är preliminärt som med allt i vården. Akutoperationer kommer ju alltid först men det känns lite kluvet nu och väldigt definitivt.
Fast egentligen är det bra
. Nu vet jag vad jag har att rätta mig efter och jag har två veckor att förbereda och delegera på jobbet inför sjukskrivningen.
/Maria
Huva - förstår att det är läskigt. Det är ju trots allt någon som ska in i huvudet på en. Ursäkta om jag går rakt på sak, men det var väl som så att den låg bra till för att komma åt? Svara bara om du vill.
Här ska hållas både tummar och tår för att allting ska gå bra.
OJ!!!! Ja detta blir kluvet.
Nu fick du helt plötsligt mycket o göra o tänka på..
O även vi-Jag…
Ber att få åter komma…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Skönt att få det överstökat..hoppas så mycket att du kommer att må riktigt bra sen, bumbleboo..
Vad bra att det blir av nu.. Det kommer att gå bra.
Håller alla tummar och vill du ha healing och stärkande energier så säg bara till.
#1 Tyvärr sitter den illa till på hjärnstammen bakom lillhjärnan men det positiva är att den med all säkerhet är godartad eftersom den växt så långsamt.
Tack alla som håller tummarna. Känns som det kommer att behövas.
/Maria
#5 - OK - då var det det jag mindes att du hade berättat. Det innebär då troligen att får de bort den så är det bra chanser sedan.
På mitt förra jobb var det en man som fick en hjärntumör som de tog bort. Det var en besvärlig operation som tog många timmar och han var sjukskriven länge efter operationen, men han kom tillbaka till jobbet. Utan att vi märkte någon skillnad.
#6 Får säga som min man, det kanske t.om blir bättre
/Maria
#7 - ja vem vet! Du kanske till och med kan spela piano?
I vår familj är vi lite råa när vi skämtar. Min bror fick en tumör som låg vid sidan av luftstrupen. De hittade den därför att han snarkade så högt, När de tagit bort den tumören så hade han ett snitt runt om ansiktet ungefär som när man lyfter sig vid en skönhetsoperation. Jag var och hälsade på honom hos onkologen (heter det väl?) och råkade vara där när doktorn gick ronden. Jag pekade på såret och frågade "Tyckte ni verkligen att han behövde lyftas?" (eller något åt det hållet) - läkaren och de som gick ronden tittade på mig som om jag var världens okänsligaste. Men brorsan garvade så att såret höll på att gå upp.
Asta.Så skall de tas.Haaa.har samma sjuka humor..
Ja bubleboo.det går bra…
#7 Lita INTE på läkarna!! När de hade opererat in och kopplat på min pacemaker så sa doktorn att "nu kan du t.o.m. spela golf!" ….
Inte f*n kan jag spela golf….!! 
Nädu Maria…jag känner på mig att det kommer att gå så bra, hjärnkirurgerna är så duktiga så du kommer nog att vara ännu mer vässad i ditt skrivande här sen! 
Och du behöver inte be mig hålla tummarna! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tack alla.
Ja, lite rå humor skadar ingen och är befriande men vissa människor blir helt förskräckta
Jag inbillar mig att det ska bli ett hål kvar där tumören suttit men min man säger återigen att jag har ju alltid haft ett hål i huvudet
/Maria
#10 Ja lika bra att ta det med lite humor.
#7 Dessa 23 dagar kommer att gå väldigt fort Bumbleboo, och vi är ju med dej här hela tiden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Humor kan göra mirakel även om den är rå!

Det kommer att gå bra bumbleboo och som Cristine säger "vi är ju med dig här hela tiden"
Jag blir alldeles rörd av all omtanke.

Ni är alla helt otroliga och jag fattar nu att man kan faktiskt ha vänner på detta märkliga sätt.
Tänk att det finns så många därute som tänker på lilla mig. Det är stort.
/Maria
Det är nog för att du är den goaste och gladaste humla vi någonsin träffat på….och så söööt sedan!
Sällar mig till skaran. Att det kommer att gå bra bumbleboo. Vi är alla med dig här inne. Bara att du har humorn kvar om vad du har framför dig är ett bra tecken. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det här känns så ovant då jag upptäcker att jag är mer känslosam än jag trott.
Jag är i alla fall väldigt tacksam för allt ert stöd och att jag får gnälla här lite emellanåt.
/Maria
# 18 Klart du får gnälla, känns alltid bättre att få ur sig lite emellanåt.
Även jag har märkt att man kan ha verkliga vänner på detta sätt..inte minst Du, bumbleboo. Du lyssnade på mej..nu vill jag finnas här för Dej..
Förstår att det både är skrämmande och en lättnad, att ha fått en datum för op.
Jag är grymt imponerad att du orkar skoja med oss fast du har det så tufft. Du är en tuffing!! Håller alla tummar för dig, och gnäll du så mycket du vill, vi är många som tänker på dig!
Zabelle
Är sååå impad av dig att du orkar skämta och hålla humöret uppe fast du ska göra ett av de absolut läskigaste ingrepp som finns!
Jag har varit och är väldigt väldigt orolig när jag tänker på det.
Men det verkar som om du har god prognos och det känns skönt att veta.
Sedan är ju hjärnan sådan att även om områden förstörs, kan andra områden kompensera! Lite hål i huvudet gör alltså ingenting. Någonstans ska ju skiten rinna ut, ha ha
.
Fast du blir av med en del av ditt vackra hår va? 
De kommer att gå in i bakhuvudet så frisyren lär onekligen bli en ny variant, hehe
/Maria
Jag hade en kollega som fick cellgifter och som då tappade håret. Vi hade faktiskt ganska roligt. Istället för att ha ungefär samma frisyr som hon tidigare haft testade hon en massa olika. På skoj köpte vi henne en lila. Kan ju kanske var något?
#24 Vad som helst men inte lila
I flera år hade jag faktiskt ganska kortsnaggat hår (blonderat á la Marie Fredriksson) så det kanske får bli något liknande nu.
/Maria
Köp lite hårförlängningar vetja och häng ner över nacken medan det riktiga håret växer ut igen 
Jag kan ha min paddlingskeps med inbyggt myggnät att dra över huvudet
/Maria
Kanske det. Och så kan du ha en lös hästsvans där bak på kepsen.
Lycka till!! Det kommer att gå utmärkt!!!
Kram
Vill kommentera Anders Golf-Man måste ha bollsinne
Bubleboo.Gnäll!!! Fast det gör du ju inte.
Ja Håret var det..Lite personligt det där.Men inga problem i dag..Finns så många Mössor o olika frisyrer, så det är ju inget o haka upp sig på.
Lila tycker jag ju är fint.
Men något sådant här kanske damen kan funderar över..
En sådan här mössa hade jag med flätor som gick ner till midjan..Var så häftig o många goa kommentarer fick man.Men jag har slarvat bort den…
#30 Haha, den hatten med inbyggt hår i skulle jag kunna tänka mig.
/Maria
Leta fram en äldre tråd. Vet inte vad som egentligen passar. Men hoppas lycka till nästa vecka är ok.
……………
Tack Annia, ja nu känns det som nedräkning
/Maria
Det måste kännas skönt att det är bara dagar 4 kvar bumbleboo, glöm inte datorn, eller får man inte ta den med sig? Jag har min instalerad på mobilen så jag kan gå in på fokus från den.
Lilla…Lilla Bubleboo.Jag har tänkt mycket på dig dom sista dagarna.
Fick för mig att det var 25/1..Så det blev ju några dagar till.
Säger som Cristine..Vill ju gärna veta hur det gått efter OP….
Men Hejjar Hejjar….O vet att det kommer att gå bara så bra…
Du har ju mitt nr… skicka gärna ett sms när du är kry nog att höra av dig och rapportera hur du mår. 
Du vet att också jag tänker på Dej..och önskar lycka till med din operation, av hela mitt hjärta..
Kramelikram 
Den 27.e håller vi andan hela högen.Det kommer att gå jättebra..lita på oss.
Jag litar på er alla. Tack
/Maria
Även jag säger. Lycka till.
Kram. Pirkko
Tack
/Maria
41,Lycka till,och du är i goda händer på lassarettet,jättebra att du kan skoja om det,av egen erfarenhet är det väldigt viktigt för tillfrisknandet sen
,Kram på dig!
Liksom alla andra här kommer jag "mentalt" att vara med dig hela dagen. (håller dig i handen
)
Kram
Zabelle
Kommer vara med dig o sända mina tankar till dig hela dagen. Lycka till. Kram. 
Är du den jag tror så kommer du att klara detta galant Bumbleboo. Men jag kommer att tänka på dig och skicka styrke- och modtankar till dig den 27:e.
Många styrkekramar från Mig…..
Jag är liksom övertygad om att det går bra. Såg vilken effekt det hade på min vännina och inte behövde de ta så mycket hår. Jag såg det nämligen inte. Men det kan ju vara olika.
Håller naturligt mina tummar.
Skickar en varm lugn o ro kram
Var rädda om varandra
Vad ni är snälla allihopa
/Maria
# 48
Det är Du med..
All lycka till dig!
Kram
Det kommer gå fin fint. Massa kramar!!
Tack
/Maria