Enklaste telefonen
Idag har jag varit och köpt en ny mobiltelefon till mamma. Enklare kan det nog inte bli!

Wow, en sådan har jag aldrig sett, helt fantastiskt! Så enkel
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Man får inte ha för många nummer bara, men vi kan dra ner hennes till fyra utan några större problem.
Jättebra telefon för äldre människor! Skulle alla ha..
Det var faktiskt en jättebra telefon för äldre
/Maria
En bra sak!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag måste erkänna att jag först skrattade. Trodde det var ett skämt? Inte för att göra narr såklart. Men finns det verkligen sådana här mobiler? Det är ju toppen!
Japp som tur är finns det sådana mobiler.
Mamma har en enkel Doro sedan tidigare, som ändå ser ut som en vanlig mobil. Men hon klarar inte av den heller längre. Förhoppningsvis ska hon klara av den här.
Jag har lärt mig om en massa hjälpmedel under den här tiden kan jag säga. Det finns också fjärrkontroller till TVn med endast ett fåtal knappar på.
#7 Svärmor bor 5 mil från oss och vi har många gånger fått köra upp för att hon inte får ljud i sin TV. Då har hon lyckats trycka på fel knapp på fjärren. Börjar bli dax för oss också att se över vilka hjälpmedel hon behöver för att underlätta i vardagen.
Zabelle
#8 Det där känner jag igen! Brukar få telefon från en gammal tant uppe i byn som inte har bild på TV:n.
Och då är det bara att rycka ut!
Finns faktiskt så enkla fjärrkontroller att de bara har
av och på
byta kanal upp och ner
samt höja sänka ljudet.
Då kan man inte göra så mycket fel.
#10 Men det blir jobbigt att bläddra från kanal ett till 35! 
Min "skyddsling" har en massa kanaler.
#11 - den som behöver en sån fjärris behöver inte 35 kanaler. Det räcker med de vanliga. 35 kanaler ställer bara till det i huvudet.
#12 Jag vet…jag vet…