Fy, vad gör man..
för att komma ifrån allt detta ätande som man blivit van vid under alla dessa helger!
Jag har fått mer aptit.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har faktiskt försökt börja med att inte göra så mycket mat oavsett att det är jul. Vi är båda sådana att finns det hemma i kylskåpet så äter vi. Vi kan liksom inte låta bli. Det enda sättet för oss är helt enkelt att strypa tillgången.
Jo det är ett klokt tillvägagångssätt, men jag kan inte göra så eftersom jag inte har egen bil. Jag storhandlar en gång i månaden och småhandlandet sköter dottern, men då har vi skåpen fulla. Både bra och dåligt.
Dubbelt.
Vi storhandlar vi också. Så vi kan ha mycket mat hemma, men inte så att den är färdig att äta. Ligger det kött i frysen så äter vi det inte bara för att, men om det tex finns körrbullar eller prinskorv i kylen så går vi och småäter. För att inte tala om ifall att det finns godis eller choklad. Därför har vi dragit ner på antalet rätter till jul t.ex. För att det inte ska finnas en massa rester som vi går och småälter. Och så gör vi mindre av den mat vi gör till jul också, så att det inte blir en massa över. Det är det där färdigt ätbara som är farligt för oss.
Du kanske är mindre lat än vi så du sätter igång och lagar saker också på pin kiv.
Ja du Cristine. Här har det också frossats av allt sen jul. Men idag bestämde jag och min dotter mig för att nu är det slut.
Från och med i morgon är det slut med godis och en massa mat. Hon ska träningscykla o jag ska springa på mitt löpband.
Laga mindre portioner mat o inte ha en massa gott i kylen som frestar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har inga sådana problem alls! Mat är gott!
Ju onyttigare ju godare.
Och det fastnar inte heller, jag har min lilla "kula" som alla män i min ålder ska ha!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
He he du är lycklig du!
Ja vad gör man.
Äter lite mindre o rör sig lite mer..Kan det vara något?
rö
b
Lena.P är jag i verkliga livet.
Fy farao…jag tror jag förblir tjock!

Det går segt idag, sedan blir det dubbelt.
Vad vi är känsliga i dag, Cristine!!!
Man skall vara nöjd..För mycket eller för lite…"Det är frågan.
Lena.P är jag i verkliga livet.