Är det rätt.
En bekant har fått barn. De var igenom insemenation i utlandet. De kommer inte att få reda på vem pappan till barnet är.
Vad tycker ni om det?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är så svåra frågor.
Jag har också en bekant med numera två barn som kommit till genom insemination i Danmark, tror jag det var. Fader okänd så klart.
Samtidigt som jag tycker att det borde vara alla barns rättighet att veta sitt ursprung så är det inte givet även om man är född inom ett förhållande. Det kan vara en annan pappa ändå
Jag har heller aldrig längtat så efter ett barn eftersom jag har fått barn på naturlig väg så jag kan sätta mig in i den situationen.
Jag tror hellre att jag själv hade valt att adoptera om jag var barnlös men som sagt jag har aldrig varit där….
/Maria
Tycker alla inseminationsbarn ska ha laglig rätt att få reda på vem fadern är när de fyllt 18.
Man har inte rätt att utan vidare beröva ett barn dess ursprung.
Både rätt och fel…
Jag och min man kämpade i många år att bli med barn och visst for tankarna om inseminering många gånger genom huvudet… Att kämpa år ut och år in och så gärna vilja ha barn,samtidigt som folk HELA TIDEN ifrågasätter varför man inte har barn är fruktansvärt tärande…
Men plötsligt en dag efter 10 år vart jag gravid… med "naturlig inseminering" 
Men de som inte vart med om det kan inte förstå… längtan är fruktansvärd och inseminering kan vara räddningen för många…
Vill tillägga att jag har en killkompis där han fått hjälp av en donator att bli far, då han själv är infertil.
Tycker ju inte att just inseminering / donation är fel, däremot att förtiga för barnet vem som är biologisk förälder.
En fråga som inte är lätt…
O som jag inte har svar på..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nja jag tycker inte att den frågan är så enkel att bara svara ja eller nej på rakt av. Om barnet växt upp i övertygelsen att barnets far också är barnets biologiska far, kan det göra mer skada än nytta.
Vilket ofattbart känslomässigt trauma att få insikt om att man inte är den man trott i hela sitt liv.
Jag är benägen att svara nej med tillägget att jag i så fall tycker att det vore bättre att man sa det från början så fort barnet är kommunicerande så att det får växa upp med insikten.
Det finns egentligen bara en anledning att berätta tycker jag och det är för den händelse att den biologiska fadern kan behövas för någon medicinsk orsak, exempelvis organtransplantation..
..och jag håller med Peter!!
Svåra frågor du ställer, Cristine!