Godmorgon 27 december
Godmorgon alla från ett isande kallt Göteborg.
Idag arbetar min man så det kommer nog att bli en del tid framför datan
/Maria
God Morgon 
Här har vi 4 minus bara och så har det varit sedan igår. Det är väl första gången den här vintern som temperaturen varit såpass konstant. Snö kommer det varenda dag, men inga jättemängder. Det går inte att ta sig fram utanför plogad väg dock, det är snö långt upp över knäna.
Julen har förlöpt ungefär som vi förväntat. Svärföräldrar, svåger och svägerska med barn stannade till juldagens middag, så igår hade vi en hemmadag för oss själva hela familjen.
Jag ska som vanligt iväg till min behandling nu. Om 5 timmar är det 3 dygn sedan jag var klar i fredags, så det är så att jag längtar dit för att bli fri "kroppsslaggen".
#1 Känner du att du behöver din behandling Peter? Hur känns det då? Svårt att förklara kanske…
/Maria
Godmorgon,
ni som är här..och ni som kommer sen! Lugnt härinne i allafall, kanske dom flesta av er är ledig i mellandagarna och sover ännu..Ledig är jag med..men ibland är det skönt att kliva upp ändå..njuta lite av morgonlugnet.
Ledig eller inte..välkommen till vardagen igen och ha en bra sådan!
God morgon!
Det snöar ymnigt idag. Jag var rätt så vit när jag kom fram till jobbet.
Men det är iaf bättre än de -36 grader vi hade dagarna före jul.
Ha en bra dag alla!
Jaha, så var det dags igen. Har en hel del att göra på jobbet, så det är bara att sprinta iväg då.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God dagens Bubleboo o ni andra själar som är vakna o skrivkunniga.
Peter….
Ja vi får minsann känna av Kung Bore. 17- har vi här i skrivandes stund….
Hoppas att ni som jobbar tar det som det är.Något man bara gör…
Själv så sitter jag ju hemma o rullar tummarna.
Önskar er alla en fin dag…..
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon eller förmiddag 
Det känns lite segt att jobba idag måste jag erkänna. Jag är förkyld och elendig och hade behövt stanna hemma idag. Brukar åka på en rejäl förkylning runt jul vartenda år. Den här gången klarade jag mig över julen i alla fall.
Sköt om er idag och kör försiktigt, ni som måste ut på vägarna.
Zabelle
Godmorgon från ledighetens boning! 
-18 och en vacker soluppgång.
Idag ska jag försöka pulsa ut i snön och fälla några stora aspar, så rådjuren får lite knoppar att äta.
Men det lär bli sådana träd som står nära vägen, (inte nån trafikerad väg) för snödjupet är inte att leka med!
Ha det bra ni också!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God morgon!
Här snöar det för fullt men det är bara -7. När jag tittade ut så undrade jag vart soptunnan tagit vägen men så ser jag en liten prick.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ser väldigt kallt ut därute. Koltrasten mumsar på sitt äpple och vi håller koll efter äppeltjuvarna rådjuren. Funderar på att köpa några smällare att skrämma dem med.
Idag så lyser faktiskt solen lite-härligt att se.Undrar om den här vintern redan tröttat ut folk. Annandagen brukar vi ha en folkvandring utanför vårt hus (folk går förbi oss för att nå ett poppis promenadställe), men i år såg vi inte en enda.
God förmiddag,
Har just vaknat.
Har ingen aning om väder och vind. Planen är att åka ner på stan och spendera pengar på mellandagsrean! Samt att bestämma nyårsplaner. Jag tänkte använda min jobb-belöning på vår nyårsafton och beställa supébiljetter någonstans!
Har sovit som en sten i natt, kanske för att jag tog ut mig på gymet igår hihi. Och så sprejade jag lite sovsprej i sängen innan jag somnade
.
Jo förresten, det är tvättstuga ikväll också, säcken svämmer över alla bräddar.
Rätt lagom agenda när man är ledig! (Ledig hela veckan).
Hej alla!
Nyss stått och stekt mina styckefrysta köttullar och kokat ägg. Lagt upp julmat på en stor blå tallrik som svägerska och svåger får hitta i sin kyl idag och efter 5 dagar hos barnbarn på lasarett. Två hemmgjorda mumsmums ska också bifogas 
Det blev en konstig jul för dem när en hel familj splittrades pga. en bilolycka i juli med 3 döda och 2 efterlevande barnbarn och ett av dessa barnbarn på lasarett och det andra i ett annat hem.
/kram
God förmiddag!
-11° o solen börjar titta fram lite grann!
Inget planerat för dagen mer än en promenad med Silver i vintervädret.
# 7 Du får dricka Cristines dundersoppa så du frisknar til Zabelle.
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

God kväll!
Vi har haft en fin vinterdag här, 4 minus på dagen och lätta snöflingor dalade så vackert, en blek sol kikade fram en stund
Nu har jag bokat ett tvättpass, svårt hitta en tid nu när många är lediga från jobb och skola.
Ha en fin kväll allihopa!
Gokväll!
En kall dag idag! Köra fyrhjuling i -13 grader får man ont i bihålorna av, tro mig!
Och pulsa i snö som går över knäna för att fälla aspar, sliter på pacemakern! 
Men en väg har blivit plogad och rådjuren, ja även älgarna, har fått asp-knopp att äta som tillskott till annan mat som de får.
God Kväll.
Spanaren Det blir inte som man har tänkt sig.
Anders.Snö till knäna.jag blev ju sittande upp till midjan.-Har jag för korta ben??
Du!!! Är det inte björk som du har fält där???
Själv så har jag sänt ut Alex med kött till de djuren som äter det…
O så har Sambon plogat lite på åken,
O då undrar jag vilket är bäst o lägga Korn eller Havre??
#16 "Snö över knäna" skrev jag! 
Antingen har du korta ben, eller så faller du omkull hela tiden så du får snö till midjan eller så har ni mycket snö där borta!
Men jag tror på det sista alternativet…att ni har mycket snö! 
Visst är det aspar jag fällt. Jag skulle nog inte ge korn, utan krossad havre. Betfor (strimlad) gillar rådjuren och haren. Ensilage är enklast, billigast och gillas av både rådjur och hare.
Ensilage-ja. Krossad havre.Okej.Tackar för det….
inte ramlar jag..Korta ben….Det är när man missar o hamnar i ett hjulspår efter skogsmaskinerna, det blåser ju i där o så ser det ju så jämt o fint ut..o det är rena fällan…
Min räv fick en hel stor skinka och ett kalkonkadaver. Skinkan blev för torr.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gärna fler tips..på vad rådjuren gillar att äta! 
Morötter i småbitar, dito äpplen. Får-pellets. Men INTE hö, det kan de inte smälta om de inte är vana att äta det sedan lång tid tillbaks!
Och har man egen skog så kan man fälla asp och sälg så att de kommer åt knopparna.
#20 - i princip allting som finns i min trädgård gillar rådjuren att äta! Så jag har koll!
rosenbuskar, häckväxter, hallonbuskar, äppelträd, kaprifol, stockrosor, scersminbuskar….
Rhododendron har de inte käkat på ännu, men det är nog bara en tidsfråga.
God senafton eller vad man säger så här dags 
Här är rådjuren mest på fågelmaten som ligger på marken undertill och på komposten förstås. De biter av ytterändarna på äppelträden, vilket är mindre kul, speciellt som de inte äter dem utan bara biter av för att smaka verkar det.
#2 Bumbleboo. Javisst känner jag av det, men som du säger kan det vara svårt att beskriva exakt hur det känns för någon som aldrig vare sig har känt eller kan känna av det.
En grov förenkling: Jag blir slö, orkeslös och seg i kroppen som om det var tjockolja i blodkärlen, allt vad aptit heter försvinner och även lusten att ta mig för någonting alls.
# 21 # 22 Tack!