Ledig!!
Jag kan också sakna de stunderna på jobbet.
En period var vi väldigt många olika nationaliteter i gruppen och många upplevde att fika var något väldigt märkligt. På jobbet jobbade man, punkt.
Den sista tiden på mitt jobb har jag inte hunnit fika så mycket då det ofta kommit annat emellan som telefonsamtal och att jag helt enkelt inte hunnit med mina arbetsuppgifter.
/Maria
Saknar då inte jobbet sådär efter bara några dagar inte. Det är skönare att vara hemma och ledig, sovmornar och tid att koppla av. Det ska nog gå en lååång semester innan jag saknar fikat på jobbet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Raster
Mitt jobb har varit ensam jobb.
Vist har vi varit många, Men det har varit olika, så det har inte blivit den gemenskapen som många har på sina arbetsplatser.
Men jag har alltid set på mitt jobba.Gör det o gå hem…
Inte min grej o sitta o prata med folk……….
Lena.P är jag i verkliga livet.
I mitt jobb var det oftast inga raster, de ingick i arbetstiden, men de gånger jag lämnade hytten för att äta så var jag oftast ensam.
Kanske det hände 1 gång i veckan att man fick sällskap när man fikade.
"Skvallret" och kontakten med omvärlden sköttes via telefon under tiden som man jobbade!
Trivdes bra med detta men saknar inte jobbet det minsta! Särskilt inte denna vintern!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Gillar också fikarasterna på jobbet. Men saknar dem inte ett dugg när jag är hemma. Jag försöker att koppla bort allting vad jobb heter när jag är ledig.
Tycker fikarasterna är jobbiga ibland, mycket för att det bullrar så när alla männen (det är 75% män på mitt jobb) samlas - de anar inte själva vilket oväsen det blir med idel mansröster. Och jag är bullerkänslig.
Och min hörselnedsättning gör det svårt att hänga med i snacket. Men är det lite stillsammare omgivningar och bara några stycken så är det lättare och då är det jättekul att slänga lite käft och prata om det som faller en in.
Träffar sällan mina kollegor. Men det går bra att fika ensam, då slipper man skitsnack också 
Zabelle
Jag säger som Puman, det är jobbigt med männen som bullrar på. Hos oss talar männen i mun på varandra och den ene ska överrösta den andre. Jag vill ha lugn och ro på rasterna eftersom jag sitter i telefon med kunder hela dagarna.