Artur Erikson
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fick hem med posten en cd med Artur Eriksons bästa sånger.
Jag är inte religiös, men nu sittar jag här med full kräm på stereon i vardagsrummet intill och lyssnar, och det är ståpälsvarning hela tiden när jag hör honom sjunga!
Vilken sångare, och vilka sånger, det är så man ryser!
Någon mer som gillar Artur Erikson och den sortens sånger?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är inte religös,jag är andlig..*ler*
¿ det är väl en av frälsningsarmens låtar
bra driv o go känsla,peppig (inte poppigt) :- )
Många av de sångerna,där kommer sången direkt från hjärtat..
det hörs o känns !
..men,kan erkänna,jag springer inte benen av mig för att lyssna
men,sjunger gärna med,även jag inte kan texten….hm? när jag hör en melodi.
Oh,when the saints kan jag bättre,efter alla HV(71) entréer i
dåtida Rosenlundshallen
penke
Jag är tyst… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

lyssnar jag på.Har inte den tron.Men sångerna går rätt in i hjärtat o jag blir glad o lite sprätt i kroppen.
Nja, Artur har väl aldrig riktigt fallit mig på läppen. Jag föredrar att ordna ståpälsen med Luciano Pavarotti och vår egen Jussi, speciellt duetten ur Pärlfiskarna tillsammans med Robert Merrill.
Jag tror jag var 8 år när jag hörde den första gången. Jag blev helt betagen och den är fortfarande min absoluta favorit alla kategorier.
#5 Peter, detta råkar vara en av mina favoriter det med. Blev SÅ glad när jag luskade upp den på Youtube!
Har surfat runt efter olika inspelningar av samma duett, men det här är och förblir den bästa jag någonsin hört. Jussis röst är så underbar, varm och mjuk och känslig.
#6 Jag har köpt den på CD. Om jag bara fick spara en enda av alla mina CD skulle det bli den.

Artur Eriksom och andra andliga sångere ger mig rysningar och det är inte av välbehag.
Jag hade en farmor och farfar som var frikyrkliga och detta har "satt sina spår".
/Maria
Jag är inte på nåt sätt religiös, men jag tycker om hans röst, men personen Sparring tycker jag lika lite om som Carola, men det finns nåt i texterna i denna typen av musik som får mig att fundera på livet vi lever.
#9 Haha, jag är ju religiös men ändå gillar jag inte denna typ av sånger
/Maria
#10 Nu blev jag förvånad! Trodde inte det! 
#11 Det beror väl på hur man ser på det men jag är troende, tror på Gud men besöker inte kyrkan så ofta men det händer.
Jag svär, spottar inte i glaset och behåller min tro för mig själv
/Maria
#12 Du är som vanligt folk, med andra ord! 
Och spotta i glasen är ett jädrans ofog (för de som ska diska) 
#13 Haha
/Maria
För min del har det egentligen inte så mycket med att jag är ateist att göra att jag inte är så överförtjust i Artur Eriksson, Jan Sparring eller för den delen Christer Sjögren.
Vare sig sångerna eller sångarna tilltalar mig helt enkelt, jag studsar hellre mellan Bizet och Metallica.

god kväll.är inte inne här och komenterar så ofta.men blev så glad över att få höra.Artur Eriksson.jag är heller inte religös men älskar dessa läsar sånger.Artur bodde ju inte så många mil härifrån så man såg han lite då och då.han har en annan sång också som jag bara älskar jag tror den heter det ska bli fred på vår jord en dag.Elvis har också sjungit in den då heter den .it vill be pece in the wally someday.ha en fortsatt GOD JUL.
Artur Eriksson…Inte fin…
Denna är riv i….O dessa frireligiösa sånger tycker jag om.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Barnatro!!
hade c-de som jag spelade med dessa sånger när vi var på Mantorp.rasing.
O det blev populärt.Fast Frank var lite rabiat…Inte hans musik.Men Men.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Gillar också, Chik..
Jag är uppfödd med Jussi och älskar pärlfiskarna sedan fortsätter jag i Peters spår och lovprisar Metallica.
Arturs sång tycker jag låter som en gammal cowboysång som de sjöng medans de satt på hästen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.