Man ser inga ...
snögubbar i trädgårdarna nu för tiden, jag tycker det var ett roligt inslag och vore det inte för att det är så kallt så skulle jag gå ut och göra en bredvid bron som välkommnar gästerna!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är inte lätt (går inte) att göra snögubbar av den här torra snön, det behövs kramsnö.
När det blir sådan så lär de dyka upp! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag ser nästan aldrig några barn som leker utomhus. Då är vi ändå omgivna av barnfamiljer. Jag vet inte vad de gör, men inte leker du utomhus i alla fall. Vare sig det är vinter eller sommar.
Själv har jag funderat på om jag skulle bygga mig en snölykta.
Oh ja dom är fina Asta.
Nu gav du mej en idé!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Grannens tvillingar har gjort snögubbar, men dom är inte lätt att forma då det inte är kramsnö..
Gör också snögubbar då det går..dom är så mysiga att ha i trädgården!
Man kan också hälla vatten i en hink..stoppa ner nåt tungt så det bildas ett hål..då det frusit till is, har man en islykta. Passar bra i detta kalla väder, då den inte smälter bort! 
Vi har också ungar på gatan men det har varit alldeles för kallt och ingen kramsnö alls. Så både snögubbar och lyktor lyser med sin frånvaro.
/Maria
Vi gör också alltid snögubbar nä det går att rulla snön. Vi har haft kramsnö en enda dag sedan den 10 november och då började vi på 2 snögubbar, men de står kvar halvfärdiga.