God morgon 20 dec
Här vräker snön ner. Det blir inte något äpple till koltrasten idag för det kommer bara att försvinna ner i snön.
God Morgon 
Vi har också fått snö över natten, ytterligare 5 cm att lägga till de runt 30 som kommit sean i torsdags. Nu hörde jag att det skulle komma en ny köldknäpp i veckan också, men 20 minusgrader. Då gäller för oss att ha kranarna rinnande dygnet runt.
Ja vilket väder. Min svåger sitter fast i Frankfurt, får se om han kommer med ett flyg idag. Mina barn väntas hem en med buss imorron och en med flyg på torsdag kväll. Hoppas allt kommer att gå bra
Var rädda om varandra
Godmorgon!
Hoppas ni sovit gott inatt..
Också här snöar det ännu..vaknade av plogbilens dånande utanför fönstret imorse. En nödvändighet..om jag ska kunna ta mej till affären idag.
Önskar alla en fin måndag!
Godmorgon till er som varit här och även till er som kommer senare. Det är en vacker morgon därute. Jag tycker mycket om att se på gryning/skymning, det är så vacker färg på ljuset dåö.
Jag har faktiskt inte sovit så jättebra inatt, trots att jag var så trött igår kväll. Jag lyckades för en gångs skull komma i säng före halv elva men kunde inte somna. Jag låg inte och tänkte på något särskilt som oroade mig, jag kanske bara var för trött för att sova.
Ute är det som sagt en massa snö och det blir bara mer hela tiden. Vi har samma problem som förra vintern att vi har problem med var vi ska lägga all snö. Vi får snart ta hit någon som kan frakta bort en del.
Nu är det dags att ta tag i jobbet så att jag kan känna mig lite ledig i mellandagarna.
Ha det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Asta o alla ni andra!!God dagens.
Ingen snö här på himlavalvet, men på marken har vi ett fint snötäcke.
Då var det måndag igen.Tycker tiden går så fort o nu har vi ca 5 dagar till julafton o kalle anka..
I dag tror jag att jag skall sätta upp gardinerna…Jag har börjat o pyssla veckan för.För när jag jobbade så gjorde jag allt på julnatten så när barna vaknade så var det JUL o inte lång tid o vänta tills Tomten kom…Men nu har man ju inte orken utan gör lite då o då..Ja.Ja Julen kommer ändå….
Så ha de gött där ute alla….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon LK:are!
Oj då! Det har visst snöat inatt!! Va kul!! (obs! ironi)
Lilla vovven satt och gnydde och tittade ut genom fönstret i vardagsrummet, så jag sa åt honom att det är ju bara din kompis rådjuret, den har du ju sett förr!
Men när jag gick dit och tittade så gick där en älgko med sin kalv och betade på buskarna utanför trädgården. Men innan kameran blev beredd så hade de gått in i skogen.
Men det jag hann se var en vacker syn, de mörka älgarna, med lite snöpuder på ryggarna, mot den vita snön.
Ha det bra i vintervädret, inne eller ute!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon,
Snö var det, ja. Har nog kommit runt 15 cm. Har ju inte snöat lika kraftigt inne i Uppsala som jag hört att det gjort på andra ställen. Men det känns helt surrealistiskt! Man känner sig som om man bor i ett Jenny Nyström-landskap. Milda vintrar från 1990-talet ett minne blott!
Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar innan julledigheten, SKÖNT.
Jag är nästan helt färdig med allt julstök. Det är bara mat och dryck som ska handlas, alltså sådant jag inte gör själv, och så julklappen till särbon. Jag tänkte vi skulle ha uppesittarkväll lillejulafton, jag ska göra sillsalladen och kanske koka kola, och så får man tulla lite på julsnapsen hihi.
Gjorde julverserna till pappas paket igår, och skrattade gott för så bra har de nog aldrig blivit. Jag lägger ut dem i Poesi och dikter!
Ha en bra dag!
Ja gör det Puman!
God morgon allehopa!
Här är också mest plogbilar och traktorer som kör förbi, dottern liknar en mullvad när hon plogar sig fram till stugan med förråden. Fåglarnas mat snöas över så man får kasta ut frön då och då, nu är det ingen fara med katterna de kan inte gå in djupsnön.
#0 Asta kan du inte hänga äpplet i ett snöre från fönstret, jag brukar göra ett hål genom äpplet, knyta snöret i en stor spik trä snöret igenom äpplet och hänga det nära marken.
Jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på hur lycklig en av mina söner var när han flyttat till Laholm. Nu slipper jag vintrarna i Norrland med en massa snö var hans ord.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fniss. Ja han har väl snö han också.
.
Var rädda om varandra
Hej alla!
Minus 18,3 grader och det blåste friskt när jag gick till affa. Snöar så klart
Har skottat och varit ut med Odi och före det fick han och Alma mat.
Ha det/ kram
Tack zabelle:-) Hunden på din bild var jättevacker
God eftermiddag!
# 9 Jo nog har vi snö och kyla så det räcker i Laholm också i år. Idag är det -10°.
Har städat i dag och gått långpromenad.
Ha en bra dag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Era hundar är jättefina..antar att dom gillar snön! 
#12 Vilka söta vovvar
Just nu har jag svept en god maltwhisky och firar att jag gått på julledighet.
Jag har tagit ut så mycket ledighet jag hade kvar.
/Maria
# 17
Låter mysigt..njut av din ledighet! 
MossQ.Wiw vilka hundar…
Bumbleboo..Gör du rätt i…

#12 När jag ser ditt nick så nästan tittar jag ner mot mossen om du är där!
Bor 75 meter från en jättestor mosse! 
Fina små bajsmaskiner du har! 
Tack ni snälla och gooa..ÅÅh maltwhiskey..låter gott
"20 Haha va gulligt bajsmaskiner *S*
Ja lyft på locket så kanske jag finns där under *mossen*..vem vet
#21 Du kanske har sällskap med skogsfrun, henne har jag sett ett par gånger! Men klarade mig! 
Jag e snäll iaf *L*
Inte bajsmaskiner..gillar inte 

Hej på er!
Blir avis på Anders och Peter som får se så mycket djur och fåglar.
Fina vovvar ni har zabelle och mossqvinnan, så klart dom ska skämmas bort
Ha det gott allihopa!
Tycker jag med Toyan:-))
Sisa tycker du inte om hundar..?
# 26
Jag älskar hundar..särskilt dom små. Har ingen hund själv just nu, men har haft papillonissar..
men..jag gillar inte då dom kallas bajsmaskiner!
Kram Sisa 
Jaha Sisa hihi då förstår jag *L*
Kram tebax
Pappillioner kan inte stava e ju för gooa..tycker dom påminner om långhårs chuhuahua:-))
# 28
Ja..blandning Papillon / Chuhuahua är ju också för söta. Kanske det blir en sån, nästa gång jag skaffar hund! 
Kan Du inte göra en tråd om dina små vovvar ? Tror det skulle bli jättebra! 
Ja det har jag sett några ggr faktist just den blandningen:-))
Hihi jo det kanske jag kan,,men passar det in här tror du ? på livskvalitet..?
Fast djur e ju iofs livskvalitet
#30 Vi gillar djur härinne, så det passar jättebra! 
Zabelle
va kul:-))
# 32
Det finns en grupp, som heter " Våra vänner djuren " så det skulle passa jättebra här. Dessutom säger jag som Zabelle..alla härinne gillar djur.

Håller med zabelle o Sisa. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
MossQ Gör en tråd.Så hänger vi andra på.Med våra små djur.
Sisa…bajsmaskiner va la gulligt..Min bekant som har Chihuahua Kallar hon för Mexikanska alarm..Kärt barn har många namn..
God Kväll i stugor o bo…
Kan inte låta bli o sätta in denna Galna bild…
Haha ja visst e den kul bilden chik *S*
Va snälla ni e alla..jag blir jätterörd..
Och chik..jag tänkte faktist på just dig för ca 5 min sedan..och vart tårögd..
Varför vet jag inte..men du e så snäll å jag tycker om dig..kram
Måste ha lite mer nya bilder bara..sen lovar jag..
Ska bli jätteroligt och myysit
Mexikanska alarm va ett kanonbra namn jag fattar precis vad dom menar *S*
Angående namnet "Bajsmaskin" så var jag och en kompis granne med en familj i en husvagn, på en hundutställning för stövare.
De hade en sån där liten apparat till hund som man kan ha i fickan nästan, och antagligen hade den liiite problem med magen. De hade fullt upp med att plocka efter den.
Kompisen döpte den direkt till en Bajsmaskin, för den tillverkade ju sånt ideligen.
Så efter dess så kallar både han och jag småhundar för Bajsmaskiner.
Absolut inget ont menat, men var gång jag ser en liten hund så kommer minnet av kompisens dop av hunden med magproblem och dess ägare med plastpåsar i högsta hugg fram! 
Jag håller med er..och skojar bara lite. Bajsmaskin..trots allt ett guligt namn på en liten vovve..
Bajsmaskin, Mexikanska larm… lite gulliga smeknamn.
Min vovve går under benämningen "urinröret" 

Zabelle
hihi ja va stolliga namn man kan hitta på zabelle
Här e 2 roliga namn för mina 2 ungar åxå..
Lilltjejen kallar vi ibland för kessestina och killen *noppebarnet* *S*

Våra katter kallar vi ibland för "Bajman och "Spyman"
/Maria
Söta bumbleboo guud så gulligt ,,spyyman speciellt *S*