Gäster
Släppte ut en liten mus från förrådet i gårkväll. Jag vägrar sätta in fällor som dödar dem, så den lille stackaren kommer väl tillbaka antar jag 

Zabelle
iiiiii…. Vete sjutton hur jag skulle bära mig åt om det kom in möss och råttor i mitt hus!
Kanske bäst att bygga ett eget litet varmt hus åt dem och sätta ut ett fat med mat åt dom på behörigt avstånd från huset….
Zabelle
Jag skulle vara ganska brutal. In med fällor och ringa Anticimex. Har inget medlidande med den sortens djur! De sprider sjukdomar och de gnager sönder och de bajsar. USCH!
I det här gamla huset finns både välkomna och ovälkomna gäster, dock inga råttor.
Någon liten mus brukar det alltid fastna i någon fälla uppe på gamla vinden, men de har inte varit till något problem.
Möss har alltid funnits i husen på landet och ingen har farit illa av det, utom mössen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
I förra huset vi bodde hade vi en liten mus som bodde i en av kökslådorna
Han hade byggt ett bo av en packe servetter från Ikea.
Han fick faktiskt bo kvar. Jag såg till att det inte blev fler förstås, ungar och så. När våren kom så var han borta. Antingen hade han sökt sig ut eller också hade vår late gamle katt fått sig ett skrovmål.
/Maria
Jag hade en liten mus.. som låg så skönt och sov, i en av mina skor! Fundersam blev jag, då jag skulle sätta på mej skorna..öppnade ytterdörren och släppte ut den på bron..vägrar också att ta livet av dom..
I trädgården har vi de ovälkomna rådjuren. Inomhus har vi inte hittat några möss ännu i alla fall. De kanske finns där, vad vet jag.
I trädgården har vi rådjur fåglar och de enda som inte är välkomna är katterna enligt hundarna
.
Inte ens en råtta törs komma in här med 2 stora busar inomhus och i källaren har vi en sån där som avger ett ljud som man stoppar i kontakten,mössen hatar det så där finns inga heller
Detta hus var invaderat av möss och råttor, det var så smutsígt inomhus så det förvånar mej inte..vi revut allt till och med väggarna(inner)och gjorde allt nytt nerifrån marken så här är det omöjligt för dem att komma in.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En råtta kan göra sej väldigt liten..kommer den bara in med huvudet, så fixar den det..
Vi var extra noga med att inte lämna den minsta springa de enda råttor som kommer un är de som katterna släpar in.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nä!!!Jag öppnade ju krig med dom.
O jag Vann
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vi har råttor på ovanvåningen inanför väggen. Det hörs som dom ska gnaga sig in i rummet. Så här är det stora klumpar av råttgift som gäller.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.