Sankta lucia 13 december
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
'
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gomorron alla vänner,
jag är uppe och slåss med grisen.
Var tvungen att ta av den strumpan
för att sedan ta av svålen, det gick lätt
Sedan skulle strumpan på som plötsligt krymt till ett snöre
trä det på en stor sjärt om ni kan.
Skinkan gled runt på diskbänken
likt en kis på Nalen, men den grisen kände inte mej
strumpan kom på, hur vet jag inte än
och hur den blev dubbelt så stor, ja se det är ett mirakel.
Godmorgon, Christine och alla som kommer in under dagen. Jag läste det där om grisenovan, och förstod inte först vad det stod
ha ha, ja det är ett stök att ta hand om skinkan!½
Idag ska jag på lucia på jobbet på morgonen, därav att jag är så tidigt här. Ute är det mörkt och vackert, jag tycker mörket och det är så fint med all belysning ute. Ikväll ska jag vara barnvakt till stora och lilla N, (ja, barnbarnen kallas så) så det blir sent, nästan för sent, tror jag. Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Såg lucia till o från på TV 7.oo. Stämningsfullt var det.
I dag har vi -30 här hos mig. En aning kall var min promenad till jobbet!
Ha en fin dag!
God morgon. Även här lär det vara kallt idag. Dock inga 30 grader minus. Men definitivt mer än jag vill ha.
Här gäller det att överleva 8 dagar till. SEN ska jag vara ledig i lite drygt två veckor. Jag vet att de kommer att gå jättefort, men på två veckor hinner man ändå känna att man är lite ledig. Hela sommaren gick ju åt till att ta hand om mamma så det blev inte några laddade batterier på den ledigheten.
Längtar.
Så var det Lucia!
Har inte haft möjlighet att titta på luciatåget i Tv, så någon lucia har jag inte sett än, får bli reprisen i kväll.
Hoppas ni får en bra dag i dag!
Zabelle
Godmorgon,
Fick lussebulle och glögg med pepparkakor på jobbet. Fast inget Luciatåg…
Morgonen kunde annars ha börjat bättre, blivit av med både mobilen OCH busskortet. Troligen på herrgården igår där vi var på julbordet, eller i taxin hem. Har spärrat SIM-kortet, men det är surt att bli av med själva mobilen, den kostade nästan 3 papp!
Nå, ska ringa taxibolaget också och höra om den har upphittats. Ger inte upp riktigt än. Får väl ta fram min gamla avlagda Nokia…
Ha det gott alla.
God dagens i burken o alla stjärngossar o lucior…
30-
Gäller att du inte snorar-Klock spel under näbben.Inte fint.
Önskar er alla en trevlig dag..
Där ute..
Lena.P är jag i verkliga livet.
God förmiddag!
Molnigt i öster, men nu har solen kommit över molnbältet och strålar för fullt! -16 inatt men nu stiger tempen snabbt!
Hoppas inte snön som ska komma i östra delen av Götaland orkar hit, för nu kan det räcka med snö på ett tag.
Ha en bra dag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jaa - håller med Anders. Inte mera snö nu!
Trottoarerna är otroligt läskiga här har jag konstaterat idag. Lyckades att undvika ramla, men det var flera incidenter kan jag lugnt säga.
#6 - du verkar ha lite problem med mobiler.
Hejsan! Hoppas ni får en bra dag.
Helgen var skön, mycket mys och skoj. Igår fick jag leka lite i snön med bilen, sladda. Idag händer nog inget speciellt, vanlig vardag. Kompis kanske hälsar på ikväll.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite musik.
Så luta er till baka nu o tindra med ögona.
Varit ute på lunch och kan bara konstatera:
JAG AVSKYR DEN HÄR J-A SNÖN!!!!!!!!!!
Trottoarerna är som halkfällor eller något. Folk går omkring och ser ut som balanskonstnärer hela bunten.
Inte utan att jag börjar tycka lite synd om dig Asta!
Du har det inte lätt i vintern!
Du får tänka positivt…..att det kunde va värre! 
Mera skit idag. Fick just reda på av en av mina närmaste kollegor, som dessutom är en vän, att hon sagt upp sig och ska sluta om 2 månader. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan henne! 
Hon är expert på flera viktiga program här, hon har en ordnad och strukturerad skalle och vi jobbar så himla bra ihop och har roligt.
Buuuuu!
Inte glad! Alltså glad för hennes skull, självklart! Men ledsen… jag kommer att sakna henne grymt!
#14 Jaha…en till att tycka synd om idag!
Det löser sig både med mob, busskort och jobbet, ska du se! 
Hej alla!
Bakat toppiga muffins och nougatformar idag plus tagit ännu mera av julfoton ute i naturen och i kylan.
Har varit kallt hela dagen och det lär bli kallare till natten. Nu är det minus 23 grader. Det småblåste dessutom när jag fotade idag så då blir köldfaktorn större.
/kram
Usch vilka ryshistorier ni kommer med.

God afton i burken 
Lucia var det ja. Vår lilla tjej skulle naturligtvis vara med på alla Luciaevenemang, kyrkan på lördagen och Missionskyrkan på söndagen.
I morse när jag just kommit igång på dialysen, kom ett Luciatåg bestående av sköterskor i vita särkar, små änglavingar av wellpapp med glitter och krusiduller på ryggen. Stjärgossen var nära 2 meter lång, så struten skrapade nästan i taket. Alla attiraljerna var tillverkade på plats av diverse skräp.
Riktigt duktigt sjöng de också, även om det var lite gnabb i tåget om i vilken ordning sångerna skulle tas. Sedan var det Lucian som ville sjunga i stämmor, vilket ingen av de andra klarade, så det sprack lite där, men trevligt var det och efteråt fick vi lussebulle och pepparkaka.

Peter. Du har då fått se lucior mycket då..Kan sakna lite när barna var så o man var o såg deras lusia tåg.Vad mysigt det var…