Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 3487 ggr
Mirjami-78
0

Underkända julbord

Läste i veckan i tidningen att många krogar/restauranger få underkänt i hygien, värmehållning m.m Gällande deras julbord.

Har du råkat ut för matförgiftning när du har ätit julbord??

Vågar du gå ut och äta julbord??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Bergspuman
0

Har aldrig blivit magsjuk av julbord. Men jag äter t ex inte Ris á la Malta, eller såser / röror eller smetig sill eller sådant.

Visst vågar jag äta julbord. Man får vara lite försiktig bara.

Maria
0

Jag har heller aldrig blivit sjuk av julbord.

Visst vågar jag äta. Jag äter bara det "gottaste" och hoppar över saker som bröd, Potatis till sillen osv.

Jag ska på två julbord  nästa vecka.

Det ena ser jag fram emot. Det är på Älvsborgs fästning som ligger i hamninloppet i Göteborg så det blir en 1/2 timmas båtfärd dit och hem.

Ingen som kan smita tidigare där inte…Flört

/Maria

chik
0

Har aldrig blivit sjuk av jul-bord..

Men vet att det oftast är mycket basiller i den maten.

Jag blev matförgiftad-tror jag. När vi var nyinflyttade i byn, o jag inte viste att man var tvungen o kolla allt som man köpte i affären..

Var nere o köpte winerkorv, räksallad o korvbröd.var så sugen o hungrig.Gjorde i ordning o smällde i mig två styck snabbt. tyckte det var konstig smak..M,M.M..Tog inte många minuter för än jag blev så sjuk ont i magen frossa ja sjuk.

Frank kom hem o kollade o då var allt gammalt till o med brödet.Då lärde man sig o kolla..Det var inte roligt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Inte direkt magsjuk, men närapå! Konstigt att inte fler blir dåliga när man ser hur en del beter sig vid maten.

En gång avbröt jag ätandet när jag skulle gå andra gången och kom efter en äldre dam som nös högljutt minst 5 gånger när hon gick runt bland rätterna, och hon vände sig inte bort ens!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Har aldrig blivit sjuk av julbord men av annan restuarangmat, som jag borde kunna ha reageat på.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

ca 400 000 uppskattas bli matförgiftad av gammal julmat varje år Tyst

Bergspuman
0

Matförgiftad av buffé har jag blivit annars, det var på Lanzarote en gång. Jag och maken kappades till toaletten. Vid ett tillfälle fick jag nästan skuffa bort honom från klosetten, då var det brådis kan jag säga!

Mirjami-78
0

Jag har själv inte blivit sjuk ut av just julmaten…..som jag har ätit ute men mistänker att vi blev sjuka ut av att ha ätit på en kina restaurang vid ett tillfälle.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Maria
0

Jag har heller aldrig blivit magsjuk av mat ute (inte bara julbord) Ingen i vår familj blev ens magsjuka i Kairo, vilket lär vara svårt att undvika.

/Maria

Cristine
0

Man ska alltid förtära lite sprit före maten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aksaz
0

hej jag äter gärna ett julbord i bohuslän aldrig blivit sjuk heller ,men det är ett fint ställe också god jul

Anders 50
0

#10 Helt rätt Cristine, en eller två små snapsar till maten, så blir man inte så däst dagen efter! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

Bara blivit sjuk av något jag ätit ute en gång, det var misstänker jag en fiskburgare som var boven.Rynkar på näsan

Bara jag som åt det, dom andra åt vanliga hamburgare.

Ska ut med jobbet nästa vecka och äta buffé, bäst att vara försiktig.

AnnL
0

Har aldrig blivit sjuk av julbord eller mat överhuvudtaget när jag ätit ute.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

#12 Åsså tar den kål på bacillerna när de kommer ner i magen..möta olle i grind så att säga.Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Har heller aldrig blivit sjuk av att äta julbord..men fy så hemskt!! Förvånad