Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 678 ggr
Bergspuman
0

Bludder-tråden

Här kan man skriva vad som drar genom hjärnan. Må det vara dösnack eller intelligenta pärlor! Allt är välkommet!

Jag har ibland undrat, att om en hel koloni nordeuropéer utvandrade till Afrika, låt oss säga 100 000 personer.

Skulle de vara kolsvarta i hyn om låt oss säga 10 000 år? Som en anpassning till klimatet de lever i?

chik
0

God en stund innan maten.

Skulle de vara kolsvarta i hyn om låt oss säga 10 000 år? Som en anpassning till klimatet de lever i::**Det tror jag..
**

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

Det beror väl på vilka de väljer att para sig med? Obestämd

Vita med vita lär väl fortsätta att vara vita antar jag… man får förmoda att det i "moderna" tider inte är hudfärgen som avgör om man överlever.

Anders 50
0

Håller de sig rasrena så lär de nog bara bli lite mer solbrända!

Och jag tror inte att kolonin av Somalier vi har här på samhället blir vita om 10 000 år heller.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

He he knappast!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Men om 1 000 000 år? Det jag är ute efter, är ju människans anpassningsförmåga. Det där är bara ett exempel.

Anders 50
0

Men då skulle ju inte afrikaner vara mörkhyade, för mörkt drar ju åt sig värme? Det borde vara tvärtom, vi mörka och de vita?

Bergspuman
0

Nja, det är skillnad på hy och päls. Isbjörnen har vit päls för att den ska stöta BORT kyla. Afrikaner har mörk hy för att den inte ska brännas sönder av den heta solen. Vi har ingen het sol, så det räcker med vit hy för oss.

Maria
0

Jag tror att på det långa tidsspannet så hade vi ändrat pigment helt klart.

/Maria

Anders 50
0

Isbjörnen har fått sin vita päls för att smälta in i omgivningen och kunna fånga byte lättare och under den vita pälsen har den mörk hud som tar upp värme.

Även vår svenska hare byter till vit päls vintertid för att smälta in i omgivningen bättre.

Du har ju rätt i att de har bättre skydd än vi mot UV strålningen, det tänkte jag inte på.

Så jag kanske får ändra mig och gissar att kolonin skulle bli mörka i skinnet om 1 000 000 år! Flört

Bergspuman
0

Jaså har den mörk hud under, det visste inte jag i min tur! Den är en förklädd svartbjörn alltså hihi Skrattande Intressant!

[peter54]
0

Jag läste en bok för länge sedan om vad som skulle hända om kineserna skulle börja åka på semester till Sverige.

Mycket intressant eftersom det då skulle vara bortåt 20-30 miljoner kineser i vårt land under högsäsong. DN skulle tryckas på Mandarin och bara en kvartssida av baksidan skull innehålla en summary på svenska. Valutan vi skulle använda  blev huvudsakligen kineskiska yen osv. Läskig hypotes.