God Morgon 8/12
God tidig morgon!
Här sitter jag uppe fortfarande o bråkar med datorn. Har försökt rengöra hård-disken. Men hela tiden händer det något. Har aldrig haft problem innan.
Den börjar bli väldigt trög o då brukar det hjälpa att göra en rengöring.
Det är kanske tid att pensionera min Mac efter 10 år. 
När jag vaknar så småningom idag ska jag tömma tvättkorgen o stryka.
Ha en fin onsdag vad ni än gör. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godmorgon allesamman!
Även idag är det en gnistrande vacker värld där ute..
Godmorgon
En ny dag som vi ska göra det bästa av!
Jag återgår till jobbet 

Zabelle
AnnL.Oj Vad du grejar.Hoppas att du får till det.Stryka!!!
nillan vist kommer det att bli.En fin ren dag.
God Morgon på er alla som tittar in o läser detta..

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon godmorgon här i lådan! Det är vackert ute, dagen gryr och jag tycker mycket om att se dagen såhär mellan ljus och mörker. Snart är det dags att vandra iväg till jobbet och idag har jag inte så bråttom så jag ska försöka njuta av varenda steg!
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Det är kallt hos mig idag. Men då kan man iaf glädjas åt en stjärnklar himmel.
Jag såg en så stor och vacker stjärna i sydsydost när jag promenerade till jobbet för en stund sedan. Undrar vad den kan heta?!
Ha en riktigt bra Onsdag!
#5 Tjusigt, nu har vi vår egen fina tomte här på sajten! 
Zabelle

God morgon!ja vackert är det och solen kommer snart fram..dottern kokar kaffe och allt är frid och fröjd. Jag väntar på att de lata katterna ska kliva upp så jag kan bädda. Nu ska jag inta min frukost.
Ha det så bra!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hej alla!
Ann du är inte ensam för våran dator seeegar sig så ibland. Retfullt att då se reklamen "Så här snabbar du upp din dator" 
Ha en bra dag/ kram

God morgon!
Runt nollan ute och det är utlovat lite sol idag, tror det kommer bli en fin dag!
.
Igårkväll förhörde jag dottern till hennes biologiprov, tänk vad jag lärde mig saker om blodomloppet som jag fullständigt glömt bort!!!
Ikväll tror jag vi ska baka pepparkakor - om vi orkar och känner för det
.
Ha det fint!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God Morgon!
Mycket snö, vacker himmel i turkos och ljusblått, -12 grader. Katterna håller sig helst inomhus. Jag får vänta 2 timmar på frukost, åter pencillin som man inte ska äta 2 tim före och 2 tim efter, det blev ett pusslande för att få i sig något.
Ha en bra dag!
God förmiddag,
Gnistrande och bistert kallt här.
Mailen på jobbet har just lagt av. Vi får fika lite extra länge istället.
Startade dagen med 40 min på motionscykeln, skämdes för att jag inte tränade igår och dessutom föll för min svaghet igen, pepparkaksdegsdjävulen grr.
Ha en fin dag!
Godmorgon!
Värst vad många som är på alerten här allaredan! 
Inte så kallt här i min del av Småland längre, bara -2 grader, igår t.o.m. 1 plusgrad!
Idag ska jag öppna upp lite skogsvägar så att man kommer fram med bilen, lite för mycket snö att köra i nu, för nu behöver rådjuren få lite tillskott.
#5 Tomtemor. Jag tror att det var Venus du såg!
Ha det bra!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#13 Jaa, det verkar så. "Hon" är väldigt tjusig just den här årstiden!
Vist är vår egen lilla Tomtemor Gunilla Söt????
Venus!!!Stjärnan vad fint så på morgonen.
Söta tomteGunilla
Godmorgon alla.
Blev faktiskt inspirerad av tråden "julfin" så jag ska slå på stort och klippa mig idag. Jag hade inte tänkt det men det kan ju vara passande när vi ska på julbord med jobbet nästa vecka. (Jag har ju två jobb så det blir två olika julbord dessutom)
/Maria
Vad roligt det hörs med julbord. Önskar att vi också (mitt jobb) blev bjuden någon enda gång
#17 Ja, det är trist att vissa arbetsplatser är snåla med sådant. Det brukar bli himla trevligt.
/Maria
Julbord kan var trevligt 
- I vissa länder är det bestraffat med tortyr att ha utomäktenskapligt sex, äta mängder med griskött och dricka sprit.
- Här i Sverige kallas det julbord med jobbet…
Zabelle
#19 Hahaha
Den var bra…
/Maria

God kväll
Här har vi ägnat dagen åt att måla. Det finns fortfarande en del ställen som behöver lite makeup efter att vi slog ut väggen mellan köket och vardagsrummet. Sedan är det bara resten kvar, men det får bli efter jul.
Önskar alla en skön onsdagskväll! 
Hej på kvällen!
Har varit utan båda data och telefoni sen igår! Nu äntligen kom det igång igen..men visst segar det, då man ska in här..men det verkar jag inte vara ensam om.
Nu måste jag läsa alla trådar jag missat..innan jag åker iväg för att jobba natt. Jag önskar Er alla en fin kväll!
Både jag och mina rumpnissar..
#19 ikväll skajagpå julbord med jobbet
fast jag egentligen inte har tid, just nu mycket jobb jobb
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God Kväll på er.
agge!!!Inte gå på Julbordet…Håll dig på golvet…Mat skall ätas inte trampas på…
Nu är det så där segt här inne.det klarar jag inte.
Tjing…
Ja, det har varit segt hela eftermiddagen tycker jag
/Maria
Trodde det var min dator som var tokig. Svårt att komma in. Sen ändras bokstävernas storlek rätt vad det är. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God afton 
Hann inte in här i morse, det trasslade en del med både det ena och det andra. Nu är det otroligt segt på sajten och det tar en halv minut att öppna en tråd.
Här var minus 14 i morse och alldeles klart. Nu är det mulet och runt minus 6 grader.
God kväll. Har äntligen kommit hem. har varit i Stockholm sedan igår. Trevligt att vara borta, men alltid skönt att komma hem igen.
Försökt hitta inneskor till maken som fyller år på lördag (han har önskat sig det), men det var helt hopplöst att hitta det i storlek 47 så det blev en tröja istället. Tråkigt OK, men i alla fall användbart.
#28 Då har du en make som står stadigt…med sådana blad! 
#29 - fast han är lång också, två meter, så han är ju ganska utsatt för starka vindar där uppe.
#30 En reslig man, med andra ord! 
Då är jag 19 cm kortare och bara 43 i skorna! 
Det där påminner mig om en tjej jag bodde ihop med i Göteborg på 80-talet. Hon hade 40 i skonummer och jag vill minnas att hon var 172 cm över marken.
Hennes pappa brukade skoja med henne och säga -"ja du hade kunnat bli en reslig kvinna om inte gud vikit av så mycket till fötter".
Jag brukade vara 182,5 cm och ha 43-44 i skor. Numera har jag möjlighet att påverka fotstorleken, så jag har minskat ner till 42or.
Min längd med proteser ska vara ungefär den ursprungliga, fast med skor på då förstås, annars kan jag inte ens stå upp.
Min fysiska längd har jag inte en aning om längre, runt en och en halv meter skulle jag tro. 

Fotstorlek har inte alltid med kroppslängd att göra…
Jag är "bara" 170 cm men har ett par 42:or.
Det råkar slumpa sig så att både min mormor och min pappa har ovanligt stora fötter för sin längd. Det slog igenom dubbelt hos mig.
Det är besvärligt att hitta skor. Men i gengäld har jag ett par stora och stadiga händer med långa fingrar som utan vidare klarar 10 toner samtidigt på pianot, så ur pianisthänseende har jag perfekta kardor 
Det där med fotstorlek är en av de kroppsanknutna företeelser som har förändrats allra mest på förhållandevis kort tid.
För bara omkring 200 år sedan var genomsnittsfoten hos en 175 cm lång man 45.
Sannolikt är det övergången från att gå på naturligt mjuka underlag till att gå på hårda golv och asfalt, som har lett till att människans fötter minskat i storlek.
Om man exempelvis ska gå över en myr, är det inte praktiskt med 42 i storlek på fötterna och normaltung kropp, då sjunker man ner.
#34 - tell me about it!! Det har hänt mer än en gång när vi är i skogen att maken gått före, över just myrmark och hans stora fötter är ju som båtar där och han bara går. Sedan kommer jag med mina 37:or och bara sjunker rakt ner.
#33 Syrran har också 42or - hon har också jätteproblem med skor. Blir mest herrskor.
Asta..Nu fick jag en bild när ni är ute o traskar..Du o maken…Dina små tassar blir som stolpar.rakt ner i dyn..
#36 - bilden stämmer säkert dessutom!