Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1212 ggr
Cristine
0

Vad letar du efter...

när du går på loppis eller auktion?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Auktion går jag nästan aldrig på, men när jag går på loppis brukar jag ha ett mål, vara ute efter något så jag kan gå på massor av loppisar utan att köpa någonting alls. Jag är inte en sådan som vill ha en massa prylar utan de saker jag köper ska fylla en funktion. Nästan alltid i alla fall.

Bergspuman
0

Böcker, porslin/husgeråd, handdukar och konst.

chik
0

Inget specielt.. Bar roligt o gå runt o få AH-upplevelser.O i bland så ser man en sak som passar…

Lena.P är jag i verkliga livet.

MaMaMade
0

Går sällan på loppis o aldrig på auktioner…ser bara en massa fina saker jag vill ha men inte kan köpa. Flört 

Älskar gamla saker, samlar på pressglas, helst i grönt.

Gillar kitsch! Skrattande

[Asta]
0

Ett bra köp gjorde helt oväntat en gång. När vi hade flyttat in i huset och håll på att möblera så saknade vi ett skrivarbord. Jag tänkte sticka upp till IKEA och bara köpa ett billigt som skulle få duga så länge. På väg till IKEA körde jag förbi Erikshjälpen och bara fick för mig att jag kikar in där. Och hittade ett perfekt bord, billigare än det jag tänkt köpa på IKEA. Det var ett gammalt bord också så det passade i vårt hur.

Våra matsalsstolar har jag också köpt där, slipat, målat om och fixat nya dynor på

Maria
0

Det varierar.

Kläder brukar jag titta på och hittar oftast bra grejor.

Sedan har jag och min son en förkärlek för "riktigt fula sakerTungan ute så det tittar jag extra noga efter.

Just nu är vi på jakt efter ett litet sängbord till gästrummet.

Vi letade länge efter en köpmansdisk och helt plötsligt så fanns det en med rätt mått och allt. Ger man det bara lite tid så kan man hitta mycket.

/Maria

[Sisa]
0

Sånt som är annorlunda..som inte alla andra har..Glad

Anders 50
0

Går sällan på varken loppis eller auktion. De gånger som jag gått på auktion så har det varit där jag vet om något som jag gärna skulle vilja ha som minne efter de som bott där.

Som t.ex. gungstolen som en gammal farbror här i byn alltid satt i när jag och mamma hälsade på, när jag var liten!

Den står här i vardagsrummet nu!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jag gillar gammla gungstolar, min bror har den som var efter farmor och farfar och som mina föräldrar hade.

Mitt kap har jag visat upp och det var ju den snidade kinamöbeln. Senaste  blev skåpet handfatet står på.

Kurina
0

Om det är någonting jag behöver går jag nästan alltid till loppis först för att se om det finns där, husgeråd mest. Mycket billigare. Jag gillar udda saker, sånt som inte finns på Coop. Och så bor jag i ett gammalt hus med trägolv och högt i tak, det inspirerar till gamla saker. Det enda jag har köpt nytt är gardiner och sängkläder

Mickelberg
0

Inget för jag är bara nyfiken.

Cristine
0

#10 så roligt att se dej igen KurinaGlad

Glad#11 och det var länge sedan jag såg dej också

Mickelberg
0

#11 Jag är sällan på de här sajterna så jag fick ett infall i natt bara. Det blir så mycket att läsa mellan gångerna jag är här.

Kurina
0

#12 Tack Cristine. T o m min dator är antik, men den önskar jag vore ny :-)

Cristine
0

Tala om antika datorer Kurina..min lade nyss av. Sådär!Gråter

[Sisa]
0

Jag har varit på loppis idag! Letade inget speciellt..men hittade massor! Glad

Cristine
0

Det är det som är farligt Sisa… för plånboken.Tungan ute

[Sisa]
0

# 17

Inte så farligt, Cristine!

Man får massor för pengarna då man går på loppis! Glad