Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 1855 ggr
[Sisa]
0

Vinter!!!

Snön virvlar och yr, höga drivor samlas lite här och där..kaos i trafiken och 5 grader minus..

Har vintern kommit för att stanna nu ?

Bergspuman
0

Jag är rädd för det. Den kom ganska tidigt i år.

Nog kan vi få milda perioder när snön smälter bort, men vinter lär det vara nu till slutet av mars!

Mammzing
0

På tisdag är det väll sista november och Anders har namnsdag.

Anders braskar troligen där jag bor.
Får se om det stämmer då, för då ska julen slaska!

aggeelin
0

Det ser ut som om vintern är här redan,alldeles för tidigt för vår smak, ja, alla jag pratat med säger så. PÅ jobbet sitter en del, oberoende av varandra och funderar på hur de ska stå ut om det blir så lång vinter som den förra..

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Man undrar ju mycket..hur vintern ska bli..Obestämd

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att det blir som förra vintern i år också, att den första snön som kom i mitten av november ligger kvar till april.

I Uppsala smälte den första snön bort innan det kom ny snö, men det gjorde den inte här, det har inte smält bort någon snö och nu har vi fått mycket mer, så nu är det full vinter här och det ser ut som det brukar göra i mitten av januari.

Bild på grannens gamla skrotiga Daf vid lunchtid idag.

[Asta]
0

Här kom inte snön förrän i mitten av december förra året. Det var ganska varmt ända tills dess. Vi dränerade gårdshuset i början av december och då var det inte speciellt kallt. Precis när vi var klara i mitten av december däremot så kom snö och kyla.

Var på Granngården och fyllde på fågelfröförrådet idag och de sa att de sålt slut på snöskyfflar en månad tidigare än förra året.

Jag tycker det verkar som att snön kommer att stanna nu - och jag hatar det.

chik
0

AstaSkämsOskyldig..

jag tycker vintern som den är nu..Några minus o snö, Det är så vackert o rent ute..

Som i dag.Solen sken o vilket ljus det var ute…

Har alltid tyckte om Vintern med snö o kyla…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

#7 - det är väl en himla tur att du gillar vintern! Det är mycket bättre att gilla den än att tycka illa om den.

[MargaretaA]
0

Det ser inte bättre ut. Skrikandes

Cristine
0

Jo visst är den här för att stanna och jag gillar vintrar med snö om jag har ordentliga skodon så jag kan gå. Inte alltid lätt att hitta.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Jag tror Norrlandsvintrarna är bättre för ni får inte lika ishalt som det blir här söderöver. Sedan fryser ni inte lika mycket heller för luften är torrare och kryper inte in under kläderna på samma sätt som vi sörlänningar får lida av.

AnnL
0

Tror också att vintern är här för att stanna. Var i Malmö igår och idag. Har aldrig sett så mycket snö däar nere så tidigt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Ja jag har sagt tidigare att alla tecken stämmer, vinter blir det!

Kom ni ihåg hur vädret var i Tisdags?(Klemens) Den dagens väder visar hur vintern blir.

Ett tecken är också att om vädret är kallt mellan Klemens (Tisdags) och Katarina (Torsdags) så tyder det på en sträng vinter.

Allt stämmer för en sträng vinter, men jag tror att vi får ett mildväder innan jul, för "Katarinas vinter blir ej långvarig". (och det var vinter på Katarinadagen i Torsdags)

Om Anders slaskar/braskar o.s.v. har stämt 3 gånger på de sista 10 åren här. Så den ramsan tror jag inte på! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#11 Det är sant för jag kan gå i tröja och en väst över och jag har aldrig haft något under byxorna (utom trosor då förståss)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Håller med om att det är helt annorlunda med kyla norröver än neråt. Tröja med väst skulle bara vara löjligt här. Armarna skulle vara som ispinnar.

Bergspuman
0

I söder behöver man framför allt sådant som håller fukt och blåst stången.

Jag bodde i Malmö en vinter 2004. Har nog aldrig frusit så mycket i hela mitt liv! Blåsten går genom märg och ben på en.

Vi åkte över till Köpenhamn en dag i början på april. Vi åkte hem efter ungefär 3 timmar, då var jag stelfrusen i ansiktet och kunde inte röra läpparna längre. Så blir man i Uppsala enbart om det är ca -20.

AnnL
0

Det är en helt annan kyla här nere i söder. Är det -10° här är det kallare än i tex Luleå där jag varit och det är -15°. Som du säger Bergspuman det är fuktigheten.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

ja det här med märg och ben känner jag igen. Jag har aldrig frusit så mycket som när jag hamnade i Sörmland efter Lappland… och då är Skåne ändå långt bort…  jag är glad att jag inte bor i Skåne Obestämd

Fast ta inte illa upp för det Skåningar - Skåne är fint på sommaren Kyss

aggeelin
0

På tal om rått och fuktigt, förra vintern var en sån vinter, även om det bara var kring noll så kändes det mycket kallare. Annars brukar noll till fem grader vara riktigt skönt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Noll till fem grader..då blir det fuktigt och råkallt. Känns inomhus också, om man kör med Bergvärme..Obestämd

Vi har fått massor av snö nu och det är minus fem grader..det är Vinter!!

zabelle
0

Idag känns kylan rejält härnere i Malmö. Det blåser ca 10m/s och då "biter" 9- grader rejält i kinderna. Solen skiner och snön gnistar så visst är det vackert.

Zabelle   

Anders 50
0

Tänk att Skåne har vinter! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Det är väl bara vart 10:e år som Skåne får en rejält kall vinter?

zabelle
0

Vintern härnere brukar inte komma från i Januari / Februari. Visst snöar det ibland även i december, men det ligger sällan kvar.

Jag gillar inte vintern för det brukar vara så mörkt och slaskigt. Då föredrar jag att det är kallt och snö även om man får dra på sig halva garderoben när man ska ut.

Zabelle   

Farwuq
0

Här i Lund är det lätt att bli blåfrusen, bara det närmar sig nollan.

Jag minns en gång då jag gick på kurs (dec. 86, det var kallt, fuktigt och blåsigt den vintern).
Då bad läraren oss att räkna ut köldfaktorn. Det visade sig att dagen därute var lika destruktiv för kropp och själ som om det vore -49°C.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
0

#25 Jag tror dig. Ungefär som i GöteborgSkrikandes

/Maria

Farwuq
0

Säkert samma isande råfukt som här. Blåser det sedan 15-20 m/s så är lyckan fullkomlig. Lika illa som i Skåne.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Bergspuman
0

Jaha, det förklarar varför jag frös som en hund vintern 2003-2004 då jag bodde i Skåne. De sa att det var den kallaste vintern på 5 år.

Å andra sidan kom våren tidigt, och 31 mars var det 15 grader varmt och jag satt på Gustav Adolfs torg i Malmö och gonade mig i solen.

Det var ett speciellt år, 2004. Jag fick uppleva 4 vårar!