Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 3701 ggr
Anders 50
0

Adventljusstaken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det ju meningen att ett ljus i adventljusstaken ska tändas.

Ni som har en sådan, vilken färg har ni på ljusen? Röda, vita eller något annat?

Och från vilket håll börjar ni? Från vänster eller höger?

Här är det vita ljus och från vänster!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Va!!!!Har en liknade advent stake fast röd…

Vänster sida blev det nog när jag tände..Men sen kan det ju bli höger med.För vår ljusstake åker med från kök till stuga..Vita ljus har vi i vår…

Undra om inte det, vilken sida man tänder i från.Beror på om man är höger eller vänster hänt…?

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Alltid vita ljus i röd adventsljusstake. I år har barnen pyntat den (därav de lite märkliga ljusdekorationerna).

Vi har vår adventsljusstake på köksbordet, så vänster eller höger beror på vilken sida av bordet man sitter.

Skulle den däremot vara placerad i ett fönster så känner jag nog att det är mest naturligt att börja från vänster.

aggeelin
0

Röda ljus tycker jag om. Det är något konstigt med mig, jag tycker att vita ljus oftast ser ut som om det är begravninig Skäms. Här började vi från höger idag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Jag börjar från vänster. Har alltid vita ljus.Glad

Maria
0

Förr när vi hade en liknande ljusstake så hade vi nog alltid vita ljus och så började vi från vänster.

Vi hade också alltid ett sådant där ljus med dagar på. Man eldade någon centimeter varje dag fram till julafton.

/Maria

[Pirkkolino]
0

Jag har två advendsljusstake. Två av mina söner har gjort de i sina skoltid.

Men, jag kan inte tända ljus på de, varken från höger eller vänster. Jag har inte hittat än ljus som är gjort av 100% paraffin. (Stearinljus tål inte mina ögon mera än knappt en minut, och då är det kört).

Att jag måste bara vänta och se, om paraffinljus dyker upp någonstans.

Värmeljus hittade jag av paraffin i alla fall.

Glad

[Asta]
0

Oj! ska man fundera på sånt? vi har haft vita, röda, guld och till och med svarta ljus. i år har jag glömt att köpa ljus överhuvudtaget kom jag på. Och om den tänds från höger eller vänster? Våran tänds från ena hållet. Beror på var den står helt enkelt. Inga traditioner som helst där.

millam
0

Vita för mig är en självklarhet.. av nån anledning får jag inga bra vibbar av röda på jul..

[Sisa]
0

Vita ljus har jag..och en vit ljusstake. Höger eller vänster..vänster tror jag..Glad

[Asta]
0

Hepp - här blev det svarta ljus. Vi har en svart gjutjärnsljusstake och de svarta var de enda som det fanns fyra av. Fanns fyra röda också, men de var alldeles krokiga.

Cristine
0

Har ingen!Skäms

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

#11 - det måste man inte. Det är inte varje år vi har någon heller.

[Sisa]
0

Min ljusstake är praktisk! Vill man inte ha långa ljus, kan man vända på den och ha värmeljus istället..Glad

Anders 50
0

#13 Smart!

[Sisa]
0

# 14

Köpte den för att dom långa ljusen tröttnar jag på..värmeljus kan jag ha året om! Glad

Bergspuman
0

Jag har en i utsirad vit porslin, den första jag köpte när jag var ungkarlsflicka. Nu hade jag glömt köpa röda ljus så det blev gröna istället! Tänder från vänster till höger. Intressant frågeställning faktiskt! Det blir väl vä - hö eftersom vi skriver från vänster till höger.

Elpida
0

Vita ljus i vit stake med rött band och tänder från vänster. Det är väl som Puman säger, vi skriver ju åt det hållet…vi ställer upp siffrorna 1-4 - från vänster till höger.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

inisklo
0

Glad….hmyyy i år har jag röda ljus o dom har jag i  4 olika ljustak som är olika storläg.Dom är typ 20cm lång 15,10,5 Ni vetSkrattande såna där glas  ljustak från Iitalas….Flört

Anders 50
0

Jag känner några som tänder högra ljuset först och sen blir det ju åt vänster med resten, och de är högerhänta.

Och alla hävdar att detta är rätt sätt, men kan inte förklara varför…Glad

Cristine
0

Jah har hittat en kopparstake, men har inga ljus. Jag tror den får stå för jag vill inte tända sådana ljus mer. De brände ett bord för mej för några år sedan, det var nog då jag lade undan den.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Vita ljus som tänds från vänster till höger. Kan vara för att jag är vänsterhänt? Känns fel att börja från höger..

Zabelle   

[peter54]
0

Jag är högerhänt, men börjar alltid från vänster. Jag tror det handlar om att solen, böcker med mera går åt det hållet.

Glad