Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1950 ggr
Cristine
0

Frukostbröden

Tänker du på att äta nyttigt och tar mörkt bröd eller använder du ljust?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Alltid grovt mjukt bröd, eller hårt. Godare och nyttigare!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Jag är uppväxt med rågbröd och grövre bröd så jag har egentligen aldrig funderat på annat. Har vitt bröd ibland till viss mat.

Till frukost har jag däremot inte något bröd alls. Jag har oerhört svårt för att äta på morgonen och bröd är får jobbigt att äta just då.

evrekaw
0

Jag gillar inte mjukt bröd. Här är det hårt tunnbröd och knäckebröd för hela slanten.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

chik
0

Gröt o knäcke..Om jag inte bakar själv..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Jag älskar nybakad Snoddas. Vit, degig och helt underbar.

Sedan gillar jag hönökaka också när det är alldeles färsk.

Fast för det mesta äter jag faktiskt knäckebrödGlad

/Maria

Bergspuman
0

Äter för det mesta ett slags fullkornsbröd. Experimenterade i många år innan jag äntligen hittar det som passar mig som hand i handske - Euroshoppers Rågbröd. Precis lagom sötat, inte för sött, lagom tungt, och väldigt mättande.

Franska äter jag aldrig, jo kanske någon gång om året om jag har besvär med magen! Då är rostebröd väldigt gott.

Nybakat bröd är annars en stor favorit. Jag är väldigt förtjust i bröd.

Elpida
0

Äter inte så mycket mjukt bröd men oftast är det mörkt och grovt. Ibland blir det ett ljust bröd, men då med fibrer i och lite kärnor iGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Cristine
0

I Frankrike blev der croissant i spanien vitt lantbröd här blir det mest lingon bröd eller fröiga, alltid mörkt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Äter inte så mycket bröd längre. Men när jag äter har jag oftast hembakt eller köper jag något som jag är sugen på för tillfället.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

millam
0

croissant och rutknäcke.. eller äkta finsk "reikäleipä", helst nybakat..

inisklo
0

Skrattande…juu-u #10 reikäleipä är gott som nybakat,men för mig är det ???skapar för mycke luft i magen och ni kan gissa restenOskyldig

Jaa-a men den är kansa hemlighet varför jag har så stor kula där framFlört

Jag äter nästan ingen bröd alls nyförtiden,men om då är det knäcke bröd eller bröd gort av nötter(LCHF sätt)

Anders 50
0

Jag äter Pågens "Kneipp", norskt lantbröd med surdeg!

25% fullkorn och 5% fiber.

Tröttnar aldrig!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MaMaMade
0

Mest ett tunnt hårdbröd…vet inte namnet…havre? Med sesamfrön på, ett par st till frukost när jag inte är så sugen.

Läste att mörkt bröd inte är nyttigare än ljust, inte om det är köpebröd iaf. De färgar brödet med melass ed. Fullkorn är alltid nyttigast, oavsett färg el grovlek. Fast Vem i hela världen kan man lita på!?

[peter54]
0

Just nu mest knäckebröd, Wasa Sport+, men vi gör också ett eget mjukt frukostbröd med alla nyttigheter som finns att ha i bröd.

Under julen äter jag mycket julknäcke för jag älskar anis och fänkål. Vitt bröd är inte så vanligt hos oss annat än rostbröd, men ibland köper jag valnötsbröd eller solrosbröd av lantbrödstyp, men det måste ätas samma dag, annars blir det tråkigt.

För brukade jag baka ett ljust kumminbröd som jag bara älskade, men jag har tappat bort receptet.

Glad