Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1038 ggr
Cristine
0

Råd eller inte

Den som köper det han inte har råd med , får sälja det han inte kan undvara säger de i Spanien. Har du gått och köpt något du inte hade råd med någon gång.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

En gång köpte vi en tavla när vi knappt hade pengar kvar till mat den månaden. Men vi har älskat den tavlan och den har följt med alla år som en slags påminnelse om hur skönt det kan vara att göra något galet iblandFlört

/Maria

Bergspuman
0

Ja. Jag beställde en inre renovering av mitt piano under en period när jag verkligen hade det knapert - jag pluggade och levde på studielån. Fick abis på det jobbet men det var otroligt påfrestande för min ekonomi.

En period hade jag inte ens råd att köpa toapapper och nytt diskmedel. Jag minns att jag knyckte en toapappersrulle på bibliotekstoan, för 1 kr till toalettavgiften hade jag!

Något sådant gör jag aldrig om. Alltså, vare sig stora utgifter när man inte har råd, eller sno en toarulle.

Bergspuman
0

Men jag är ju så förbaskat fäst vid mitt piano, så det var ändå värt det! Skrattande

Bergspuman
0

#1 Ha ha vad festligt, både du och jag kan tydligen sätta vackra ting före livets nödtorft ibland! Glad

evrekaw
0

#2 Ha, ha - jag har också snott toapapper en gång… Då är man alltså inte ensam om att ha sjunkit så lågt…Skäms

Visst har jag handlat sånt jag inte haft råd med… Minns särksillt den där rosenrabatten jag grävde och som sedan kostade aldeles för mycket med alla rosor och rosjord som skulle till. Men fint blev det!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Asta]
0

Det har hänt. Egentligen är väl hela huset något vi egentligen har råd med eftersom det är betalt med lån.

När jag hade ett av mina första jobb fick jag för mig att jag skulle köpa en fin parfym, för det hade jag aldrig haft någon. Jag gick in i en fin parfymaffär och biträdet frågade på ett väldigt nedlåtande sätt om jag skulle köpa något. Jag blev sur och sa att jag skulle ha en flaska Chanel No 5 (som var den enda parfym jag överhuvudtaget hade hört talas om). Hon plockade fram den och sa den kostar xxx kr (på ett sätt som samtidigt innebar - "det har du inte råd med") - och istället för att erkänna att jag inte hade råd så sa jag bara OK och betalade. Sedan fick jag leva på kompisar en vecka för den där flaskan gjorde mig totalpank.

Cristine
0

Stoltheten ödelägger ekonomin kan man säga, och det har nog hänt mej också flertalet gånger.

[Asta]
0

#7 - absolut, idag hade jag bara sagt att jag inte hade råd. Men inte då.

Anders 50
0

Nej, jag har aldrig köpt något som jag inte har haft råd med. I min barndom så var det ingen dans på rosor att vara bönder, som mina föräldrar var, och av hur de förbättrade sin ekonomi lärde jag mig mycket.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Hur lång tid har ni på er? Om jag börjar berätta nu är det kanske klart om en vecka eller så… Obestämd

Anders 50
0

#10 Vi är idel öra!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

hehe nädu - så roligt ska ni inte få Tungan ute

MaMaMade
0

*Oh ja*: 3 underbara lymmlar! Skrattande

Mirjami-78
0

Jag försöker oftast låta bli att köpa saker jag inte har råd med……Men inte alltid det lättaste….Som igår köpte jag en strykjärn för 400 kr….det fanns med en för 199 kr men jag skulle ha den som var dyrare bara för jag har tröttnat på strykjärn som läcker efter ett tag…..Senare på kvällen testade jag den och den fungerade ok….Sen höll lille sonen på att få den att åka i golvet men jag han att stoppa det hela som tur var….egentligen så hade jag INTE råd till just 400 kr just nu men jag tog mig råd till det…..Oskyldig

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Sisa]
0

Det vi låter bli att göra..syns kanske på våra sparkonton, eller..Flört

Cristine
0

Sparkonto? Vad är det?Förvånad

AnnL
0

Ibland händer det att jag köper någon dyr sak som jag sedan ångrar. Tänker att dom pengarna kunde jag lagt på något vettigare.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Jag köper sällan något till mig själv. Mina kläder t ex får plats i en liten garderob.

Men förr när barnen var små så ville jag ofta kompensera för bristen av mor- och farföräldrar och gav dem lite extra till jul och födelsedagar. annars hade det inte blivit många paket under granen.Obestämd

[Sisa]
0

# 16

Sparkonto är ett konto man har på banken..dit går alla pengar man egentligen skulle ha roat sej med..Flört