God morgon 25 november
Vilken tystnad det är på mornarna, man hör inte ett knäpp men ljusets låga den flammar med eget liv, kaffet ryker och mina lemmar vaknar så smått en efter en. En ny dag, vad ska bli av den..ja den som det visste
Önskar er en givande dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Cristine!
Det är nog vintertröttheten som lagt sitt ok på oss!
Jag bara halvhänger här framför datorn och ögonen sitter på trekvart.
Fara och jobba … hu.
Det har kommit ca 1 dm nysnö här.
Ha en bra dag!
Godmorgon, vilken vinter vi har!! Här blåser det i så vi får skotta skotta skotta. Nu är det dags att pulsa till jobbet, ikväll ska jag ut och äta med en kompis, svårt med transporten i detta väder. Arg på mig själv som missade handla present igår, butiken hade 20% på allt,, sista dagen igår
men det är klart, det är lätt gjort.
Ha en bra dag alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God Morgon 
Också här blåser halv storm och det har kommit en del snö, kanske en dryg decimeter, men svårt att egentligen avgöra eftersom det blåser så att på sina ställen är det bart och på andra håll ligger det halvmeterdjupa drivor.
Snön var i alla fall inte tung att skotta i morse när vi skulle ha ut bilen ur garaget och skotta upp gångstigar till uthus och fågelmatare. Det går en rågad hink fågelmat varje dag nu.
I stort sett alla fåglar som brukar komma till fågelbordet är här, grönfinkar, pilfinkar, domherrar, steglitser, det tokiga bofinksparet som stannat, gulsparvar, gråsparvar, en och annan järnsparv, talgoxar, blåmesar, entitor och nötväckor.
De enda som inte är här än är grönsiskor, gråsiskor och stenknäckarna. 
# 4
Godmorgon Peter..vilken jättefin domherre!! 
#5 Hur snabb är du? En minut emellan 
God dagens på er här i burken.
Pigga o Trötta.Känner igen det med att ögona bara hänger.
Fin bild Peter. Sisa Är bara så snabb när hon bara vill…När Sisa rusar!!Står ljuset stilla..
Ja ha en bra dag alla…

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon
I dag är jag riktigt arg.
Händer inte så ofta.
Ska rensa luften med min arbetsledare om en stund så känns det säkert bättre. Inte för henne men förhoppningsvis för mig. 

Hoppas ni har fått en bättre start på dagen än den jag fick.
Zabelle
Skumögd???
Trodde mitt första inlägg hade försvunnit så jag skrev ett till, sedan hittade jag det!
Sorry! 
Här blåser det också snålblåst. Är hemma idag har frossa och kan inte sluta skaka.
Är avundsjuk på dina domherrar Peter. Det har jag ytterst sällan några här och de lyser upp så härligt. Här är har det faktiskt varit färre fåglar nu sedan det blev kallt. Vet inte vart de tagit vägen istället. Å andra sidan har de fått nöja sig med solrosfrön och nötter eftersom allt det andra tagit slut och jag har inte hunnit skaffa nytt ännu.
Godmorgon allesammans!
Önskar er en fin dag
" När Sisa rusar står ljuset stilla "…den var bra!!! 
God förmiddag!
Tror det är samma typ av väder här som ni andra har, fast det har inte kommit så mycket snö inatt, och bara - 4 grader.
Jag har domherrar här, men de är så försiktiga, och jag kanske ser dem framme en gång om dan. Men de finns här i de stora Askarna, det hörs.
De har tillgång till både hampfrö och solrosfrö. Kanske det är för öppet vid matplatsen? Eller är de bara kräsna? Här är ju nära till skogen och där har de ju mat också.
Ha det bra i snön!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God förmiddag!
- 18 i morse. Hur mycket det är nu, har jag inte en aning om men det är bergis samma som tidigare.
Har suttit i möte sedan klockan 8 i morse. Nu ska jag jobba!
Ha en bra dag!
Hej!
Ganska så kallt och så blåser det snålt också. Nyss kommit in från hundpromenad nummer 2. Först med Odi och sedan med stövaren Alma. Ha det/ kram
God förmiddag!
Snålblåst ute. Men inte så mycket snö har fallit.
Önskar blåsten kunde avta. Har så ont i lederna när vinden friskar i.
Å som vanligt fryser jag. Att man aldrig lär sej. Pratat om att installera den där kaminen i X antal år.
Har en skrivbok med vackra pärmar. Som nyårslöfte ska jag börja skriva upp såna saker som jag måste ta itu med. Som kaminen, kitta å måla fönster mm.
Bättre att ha det å pränt än att fylla huvet med det!
Ha det gott alla där ute och blås inte bort!
Domherrar gillar inte att vara lågt ner, de föredrar att hålla sig högre upp. Det finns andra fåglar som är ännu mer präglade på höghöjdsliv och därför ser man dem nästan aldrig på fågelborden, exempelvis tallbit, alla tre korsnäbbarna och i någon mån stenknäck.
Vi har ganska många domherrar här, jag har räknat till fem par samtidigt, men det är sällan mer än två par nere och äter åt gången, övriga sitter högre upp och avvaktar sin tur.
Domherrar är så vackra..Några enstaka kommer hit om vintern, kanske sitter dom högre upp i träden..
Lite förtvivlad här. Kommer inte ner i källaren så jag kan inte fylla på mat till fåglarna! Får inte in nyckeln i låset - troligen har det blåst in snö eller något. Har feber också så jag orkar inte riktigt hålla på att jobba med låset.
# 19
Låsolja kanske..eller tina försiktigt med en tändare.
Krya på Dej..fåglarna överlever! 
#20 - låsoljan är smart nog i källaren.
De får nog överleva, jag tar hand om mig själv just nu.
Stackars Asta..vill
du ha healing?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack Christine. Det är nog inte så farligt. Jag blir alltid lite gnällig när jag har feber.
Det är märkligt vad det stämmer bra det som man sa förr om domherren, att han spådde väder, att det skulle bli snö inom två dagar när de sökte sig fram till husen.
Nu innan detta ovädret kom så var de väldigt aktiva vid fågelborden, men sedan så har det varit betydligt lugnare.
här kommer f--n snön utan domherre.
God eftermiddag
Äntligen har jag gjort allt jag tänkt i dag så jag vågar sätta mig vid datorn 
Det enda som aldrig blir klart är att lägga flera pinnar på brasar. Det är verkligen mycket pyssel med vedeldning, några minuters ouppmärksamhet och man får börja om från början när det slocknat.
Men mysigt är det när det väl brinner.
Önskar alla en fin torsdagskväll!
Hej! Har en riktig mysdag. Sovmorgon, kaffe, träning och vackert vinterlandskap. Dessutom kom sötis maken hem tidigare idag och ligger nu sussande i soffan, trött efter jobb och cykelturen hem från jobbet. Snart blir det något gott att äta. Plus… Snart helg!

#25 Stackars dig, krasslig, feber, svältande fåglar, kommer inte åt fågelfröet, får inte in nyckeln i låset, ingen låsolja, inga domherrar och en jä-la massa snö….Jag lider med dig! 
#28 - det är rätt inställning.
Fast jag har kommit in i källaren nu. När jag sovit en stund gjorde jag ett nytt försök och tog med mig en tändare och värmde nyckeln. Så fåglarna fick i alla fall mat!
Bra! 
Godkväll!
Alla dagens bestyr gjorda så nu kan jag sätta mig vid datorn en stund.
Alla julsaker är på plats. Haft riktig julstämning idag för första gången på många år. -2°, ca 3 cm. snö och lite ymnigt snöande hela dagen. 
# 8 Hoppas du fått avreagera dig, och har lugnat ner dig. 
# 29 Vilken dag du haft Asta. Inte nog med att du är krasslig sen har allt annat jäklats också. Krya på dig.
Ha en fortsatt fin kväll.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.