Kallaste vintern ...
på tusen år kommer vi att få enligt utsagon och det har vi själva bidragit till. Vad gör du för att förhindra att det blir värre?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad som helst… 
Nja, vi är så miljövänliga vi kan, men ska försöka bli ännu bättre.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja vad gör jag!!!!
Som vanligt ingenting. Är inte insatt i detta o tänker inte bli heller..
Men!!! Vilket är medel i sej är det farligaste???
Det pratas ju så mycket o Koloxi..Men vad är det??????
olmonoxid, i dagligt tal koloxid, mycket giftig, brännbar gas utan färg, lukt och smak, kemisk formel CO. Kolmonoxid bildas vid ofullständig förbränning av kolhaltiga ämnen orsakad av otillräcklig lufttillförsel; finns i brandrök (kolos) och bilavgaser. Gasen är mycket reaktiv och oxideras lätt till koldioxid. I luft och syre brinner gasen under stark värmeutveckling. Den är den brännbara substansen i gengas och ingår i stadsgas. Kolmonoxid är en viktig industriråvara.
Lena.P är jag i verkliga livet.
¿ var det inte tvärtom ! ?
att mäniskor orsakar en växthuseffekt..
pga "syndigt o förtappat" leverne
(inte SÅ spännande,bil o flygresor) :- )
penke
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt Golfströmmen om den väljer att ta en annan riktning än vad den brukar.
Lever nog rejält miljövänligt. Har nämligen ingen bil. Har inte flugit utomlands på snart 7 år. Ingen microugn, ingen diskmaskin eller tvättmaskin. Åker kommunalt till jobbet.
Å andra sidan jobbar jag just med energislukande transporter …
men till mitt försvar vill jag säga att jag försöker konsolidera (samskicka) gods så mycket jag kan för att hålla nere transportkostnaderna och utsläppen.
Det verkar ju som om vi får en vargavinter i år igen, jag vill minnas förra vintern när både staket och buskar intill vägavsnittet jag promenerar hit från busstationen i Enköping, var totalt översnöade.
Men den som lever får se…
Håller med Penke här. Vår miljöförstöring sägs ju leda till en global uppvärmning. Om jag förstått de där polska meteorologerna rätt så skulle den stora kylan bero på en ändring av Golfströmmen och det kan ju inte någon göra så mycket åt.
Vad man gör själv? Förmodligen inte så mycket. Borde göra mer. Vi eldar ju med ved i våra spisar och det är ju inte så bra. Försöker väl köra med lågenergilampor och annat, men jag ska inte påstå att jag låter det påverka mitt liv så jättemycket.
Jag tror inte att vi bidrar så mycket till klimatsvängningarna.
Det har skett många sådana förut så länge jorden funnits.
Just nu så är väl istid mest aktuellt, men de istider som har varit var inte dåtidens folk orsak till.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har ju haft en tråd om det här förut.
Jag tipsar om att googla "lilla istiden" så hittar ni intressanta saker.
Vad kan man göra som liten ensam människa? Men ändå är det vår livvstil som sägs vara avgörande.
Några grejer som jag gör;
jag sorterar sopor efter konstens alla regler.
Behöver jag något kollar jag alltid först på loppisar och Blocket innan jag köper nytt.
Försöker spara på el så gott jag kan, äger t ex ingen torktumlare.
Kör en förhållandevis ny och bensinsnål bil.
Undviker att köpa onödigt vatten då kranvattnet duger bra och väljer juice och saft i koncentrat.
Köper sällan papperstidningar utan läser nätupplagorna.
Har "Ingen reklam tack" på postlådan.