Jul klapp
första jul klapparna köpta
pasta tallrikar fina vita med text pasta/köpte gröna till mig själv
fint vinställ.
har ni börjat köpa jul klappar.
Låter fint…
ja.Men här köps bara till barnbana.o det är så gott som färdigt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu när det inte finns några yngre bland oss längre som firar jul tillsammans så har vi bestämt att inte byta julklappar i år.
Inte en enda protesterade! Lättnadens suck överallt! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 2
Visst är det skönt att slippa..vi gör nåt kul tillsammans för pengarna..istället för att byta pengar..
Vi köper julklappar till barnen och barnbarnen. Var inne på Toys´r us i helgen och handlade till de små.
Zabelle
# 4
Visst är det roligt att gå på Toys`r us..man blir som barn på nytt! 
#5 Vilka leksaker det finns… och dyra är de. Nåt som blev väldigt påtagligt är att alla flickleksaker är rosa och glittriga gärna med Hello Kitty på, alla pojkleksaker är blå och har någon bild på bilar, Handy Manny eller stålmannen.
Var det så uppdelat när vi var små?? 
Zabelle
# 6
Kanske var det lite uppdelat..rosa till flickor, blått till pojkar..men inte alls som nu..
Men undrar om barnen själva är så noga..finns väl också tjejer, som gillar att vara Stålmannen..
#7 Små barn kanske inte är så noga, men nu när våra är 8 och 10 finns det inget förhandlingsutrymme alls när det gäller vad som passar.
Vi har verkligen jobbat på att inte köra pojk-flickgrejen, men det ordnar de på egen hand, det går inte att komma runt det helt enkelt.
Flickor är flickor och pojkar är pojkar vad man än försöker göra för att jämna ut det.

Äldre barn är ju mer medvetna..vad som finns och hur kamrater gör..
..men det finns ju också flickor, som aldrig någonsin lekt med dockor..kanske finns också pojkar, som aldrig någonsin lekt med bilar..
#9 Vår dotter har haft sin Barbieperiod, sin Bratzperiod och sin Hello Kitty-period. Nu är det mest hästar och idoler istället. Amy Diamond, Katy Perry och Lady Gaga.
Vår pojke däremot, har varit lite mindre som andra killar, inga bilar någonsin, egentligen inga andra fordon än rymdskepp.
Det har varit och är fortfarande mycket Lego, särskilt teknikLego. Sedan en massa dinosaurier och hajar, stora rovdjur, hjältegrejer som Spiderman, Sagan om Ringen, Indiana Jones, Harry Potter, Bakugan, Transformers osv.
Ny är det Egypten och pyramiderna som gäller för honom. 
Lego gillar väl alla ungar..
#10 Låter som in grabb när han var yngre! 
Nej, inga julklappar än, inga pengar. Sonen önskar sig kläder men töserna vill ha en massa grejor…helt hagalna! Men de brukar bli nöjda med det vi köper åt dem även om det bara blir 3-4 saker var, en riktigt önskad + några till som är lite enklare. Försöker tänka till så att det ska bli bra. Tack o lov är de lätta att tillfredsställa o de är ju inte så gamla!
Mellis är en liten diva så lite glitter o flärd gör henne nöjd. Hon är också konstnärlig så jag brukar köpa lite scrapgrejor åt henne. Minstans största dröm är ett piano + en mikrofon…hon sjunger o dansar jämt. Ligger på o kollar Blocket efter ett "piano bortskänkes"…vet inte var vi ska rymma det med det ger sig väl.
Vi har en på jobbet som har en kille och en tjej. Tjejen är den som är fartig av de båda, hon är väl i sjuårsåldern eller något sådant. Hon ville ha en mountainbike och min arbetskamrat berättade att där var det helt klart så att det var bara killar som var tänkta att köpa mountainbikes för det fanns bara med eldslågor och annat som passade killar. Det fanns inte några rosa mountainbikes.
Jag tror definitivt att tjejer är tjejer och killar är killar, men jag tror också de påverkas all reklam och allting som verkligen vill förstärka de här rollerna. Jag tycker det är mycket mera antingen eller än det var när en annan var liten. Jag var väldigt mycket en pojkflicka, men kunde leka med Barbie också.
Nopp, Vet inte om det blir några heller, skulle i så fall vara en julklapp till min brorsdotter (4 år). Alltid svårt att komma på vad man skall ge, tänkte ge henne en radiostyrd bil men det hade hon redan. Hmm .. får klura vidare
Hallo.
Vi hade också bestämt att vi bara köper till barnbana..
Men så kom vi på att var o en köper något som passar vuxen såsom barn för högst 50kr o så spelar vi om paketen.Så alla får ett paket.
Tycker jag verkar vara en rolig grej…
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 15
Du kommer alltid med kul ideèr..