Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 696 ggr
[Sisa]
0

Stämning

Adventsfint hemma.  Glittrande ljus..mossa från skogen..glögg..pepparkakor..praliner..ljusslingor i trädgården..

Hur skapar Du stämning till första advent ?

[peter54]
0

Alla julstjärnor kommer upp i fönstren, adventsljusstakarna, de små prydnadsjulgranarna i trappan.

Mormor och barnen bygger pepparkakshus och det kommer upp en och annan målad julkula här och där. Tomtar börjar dyka upp och här har vi mängder av dem.

Ljusslingor gillar inte vi, det är för kitschigt. Trädgården ska inte se ut som ett tivoli som det gör på många ställen där folk har ljusslingor i varenda fruktträd och dessutom i alla möjliga färger. Too much!

Glad

chik
0

Ja men den stämningen är ju bara så mysig.

Ljusstakar o o lukt.Mys varning…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bergspuman
0

Tar fram alla mina tomtar och placerar ut dem varstans i lägenheten! Har även en julbock i trä. I somras köpte jag träljusstakar för målning på en hantverksbutik så dem tänkte jag måla också!

På söndag är planen att vi ska baka pepparkakor jag och särbon.

Och så ska jag skaffa kryddnejlikor och sticka in dem i en apelsin som jag hänger upp i ett rött sidenband i fönstret.

MaMaMade
0

Idag har allt pynt åkt fram. Allt står inte på sina rätta platser, det måste flyttas på annat, dammtorkas o en del pynt måste också piffas till lite. Imorgon ska Guben gå igenom alla stjärnor så att de funkar o hänga upp dem. På torsdag är jag ledig o då ska alla jultavlor upp o det sista pyntet ställas på rätt plats.

Massor av tomtar, värmeljushållare o ljusstakar, stjärnor i många fönster, adventsgran utanför köksfönstret. Apelsiner med kryddnejlikor upphängda i dörröppningen mot vardagsrummet tillsammans med vita porslinsklockor prydda med ljusmanschetter.

Ser fram emot att få komma hem på söndagmorgon o tända allt! Sedan börjar jag att baka kakor o göra julgodis…det ska bli en barndomsjul sett ur kakhänseende! Tungan ute O när sedan granen kommer upp tisdagen före jul (för då är jag ledig)…*HURREY*! Skrattande

AnnL
0

Tomtar och advents stakar och allt julpynt är framme till första advent.

Sen tända alla ljus och doft av lite glögg på första advent. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

#4 MaMa, du och jag kan baka och göra julgodis ikapp, precis min älsklingssyssla inför julen! Skrattande

En jul gjorde jag ekollon av grönfärgad mandelmassa. Doppade dem först i smält blockchoklad, och därefter i socker, så att de såg ut att ha snö pudrat på det bruna.

MaMaMade
0

Skrattande

Då håller jag mig till min fudge o tryffel…vilken fest…för alla stora kockar avsmakar sina anrättningar…*ofta*! Flört

aggeelin
0

Nu, så fort jag hinner ska alla ljusstakar och stjärnor fram, de behöver lysa upp i mörket. Jag ska köpa några hyacinter,de doftar så gott och påminner mig om min mamma…

Men de flesta tomtarna får vänta tills det blir JUL, det är nog att se dem i affärerna innan julen. Det är bra att vänta lite på julen tycker jag.

Lite glögg har vi redan provsmakat, det är gott, mmm

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
0

Ljusslingan är uppe året runt som soffbelysning. Glad

Möjligen att vi tänder lite fler levande ljus under vintern men adventsljusstakar har vi inte, inga tomtar heller…

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick o fotade vår "julby", inte så bra skärpa, jag o vår nya kamera gillar fortfarande inte varandra tyvärr.

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utan blixt, från andra hållet…

[Sisa]
0

# 10

Så fint och stämningsfullt..du är så kreativ, förstår att du har massor att göra nu, då det snart är jul..Kyss