Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 1338 ggr
[Sisa]
0

Mingeltråden

Mingel..konsten att umgås.

En del fnyser åt mingel..tycker det är ytligt..men..kan Du inte småprata, kommer du aldrig ner på djupet heller.

Vad vill Du mingla om ?

[Sisa]
0

Jag börjar..

Cristine..

Hur känns det nu att vara Sajtvärd på Livskvalitèt ?  Glad

[MargaretaA]
0

jag behöver inte mingla om nåt särskilt, jag tycker det är kul att bara mingla Flört

[Sisa]
0

# 2..

men..mingla på då!! Skrattande

[Sisa]
0

Chik..

Vad har Du i glaset ikväll ?

AnnL
0

Jag sitter med ett glas rött. Vad har du i galset Sisa?

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Ja det har ju snöat mycket idag. Alltid finns det folk som har åsikter om vädret. Sedan glider det in på snöplogar, sedan på hur snöröjningen sköts i föreningen, sedan varför man köpte lgh just där, sedan hur det kom sig att man träffade sin partner, sedan vips är man vänner!

Skrattande

chik
0

MinglaFörvånad Tog lång tid för mig o fatta vad det ordet menades med.

Klart man cirkulerar o pratar med folk.

Eller det är det kanske inte.Utan det gäller o droga sig så mycket det bara går.-För Då har man haft roligt..

Skoja…

I dag har jag Kaffe i min mugg.Får bli slut på Öl.Får ju en sådan Buk..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

mingel mingel Skrattande

men chik då! Förvånad

kanske dags att gå över till vin i stället, det lägger sig inte på magen Flört

[Asta]
0

Hm - snart börjar ni tro att jag är en alkis, men jag sitter faktiskt med ett glas whisky idag igen.

Letar mönster till handledsvärmare - typ så här:

Hittade några som jag gärna ville köpa, men de var så grymt dyra så jag tänkte att jag skulle se om jag inte hade garn hemma och så kunde jag sticka några själv. Om jag kan, det är år och dar sedan jag stickade.

chik
0

Magan.Blir man inte bukig av Vin??Tungan ute

Asta…..

Sisa..Jag undrar lite med hur Cristine har det o om hon har märkt någon skilnad.

Cristine!!!

[MargaretaA]
0

De där var jättesnygga.

Fast jag brukar ta fram farsans gamla fingervantar utan fingrar när det blir kallt om händerna. Det funkar jättebra Glad

[Asta]
0

#11 - jag har ett par gamla torgvantar som jag älskar, men dessvärre har jag slitit upp dem, de börjar gå sönder både här och där.

[MargaretaA]
0

aha är det torgvantar dem kallas. Farsan använde såna när han fiskade på vintern.

Maria
0

#9 Jag har faktiskt stickat flera handledsvärmare och "drops" är en bra sida.

/Maria

Cristine
0

#1 Sisa jag har inte hunnit känna efter, föressten är du mer sajvärd än vad jag är, du är mer här och tar hand om alla. Skrattande

Jag tror inte det är någon skillnad precis.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

#14 - ja där är i alla fall massor med mönster! Sitter och letar på både det ena och det andra.

Hur ser de ut som du har stickat?

Cristine
0

# JAAAAA; JAG ÄR HÄR!Oskyldig Jag höll på att måla!

Maria
0

De sista har jag sticka på "känn". Förra vintern stickade jag några fina i mohair med en fläta uppepå där man sydde in små pärlor men jag hittar inte den beskrivningenSkrikandes

/Maria

Cristine
0

#9 Wow så snygga!

Pimpla på du Asta inte gör du mej avundsjuk ska du tro, jag har bara skalat lök till grytan jag håller på att göra.Gråter

[MargaretaA]
0

målar du nu igen Cristine?! Förvånad

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för att du svarade,Ingen skilnad..tänkte det.Är la som att fylla år-Ingen skilnad det heller…

Ni är duktiga som stickar..

Maggan!!!Vin!!!Blir man inte bukig av det???

En elak leksak till barn…

Maria
0

#21 Haha, en bild i min smakSkrattande

/Maria

Cristine
0

#21 Nä precis! Håh Chik vad du är elaker! Stackars pöjk!

#20 Bara väggen runt kaminen Maggan!

[MargaretaA]
0

nope - det handlar om kolhydrater - öl är "sötare" socker på det viset. Öl är bröd i flytande formFlört

jamen det är väl inte så bara

[Asta]
0

#18 - de skulle jag velat se.

Det är inte säkert det blir sådana som i nummer 9, kanske för mycket mönsterstickning. Kan bli något sådant här också.

Och så kanske jag lägger till några roligheter själv.

Maria
0

#25 Asta, detta mönstret tog jag ut från datan igår. Min arbetskamrat har stickat dessa och de är så fina.

/Maria

signemo
0

Sitter här med ett glas rött. Lyckades att äta lite lagom ikväll.Kan Ni hålla efter mig  och pusha mig att motionera och äta mindre. JAg vill ha platt mage ( Troligen omöjligt Skrattande)

Var rädda om varandra

chik
0

Tack Maggan.

Det blir finare bilder på handvärmare..Snygga.

Haa.Min elaka humor…

MaMaMade
0

Hmm, snygga! Kanske man skulle försöka göra några st o se om man får sälja ngnstans…måste få ihop kosing till Sonens skolresa som blir till våren. Han har ju missat 2 års pengainsamlande. Ska hämta 20 burkar med kakor o godis som han ska kränga, hur det nu ska gå till!

Hur har ni gjort när det varit skolresa på G?

Cristine
0

Men gu va ni pimplar och har er..jag får väl gå och ta ett glas mjölk eftersom jag inte har något annat.Obestämd

[MargaretaA]
0

Gråterstackars Cristine har du ingen skogsmulle nånstans i närheten med lite moonshine att spetsa mjölken med? Det är väl inte helt ovanligt i Norrlandsskogarna Oskyldig

signemo
0

Här kommer ett glas. Håll tillgodo

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

Här går det undan..bra, var det jag ville. Öl bara..har jag i glaset. Och Cristine..du är en jättebra Sajtvärd, jag bara försöker hjälpa till..Glad

Fina handledsvärmare..vill också ha! Men vart är männen..som brukar underhålla oss så bra härinne..Cool

Anders 50
0

Mannen här är på väg att råna kylskåpet på nåt gott och sen sätta sig vid TV:n en stund.

Så kör på så jag har nåt att läsa när jag återkommer!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

En liten hemlis Sisa Jag är inte Sajtvärd än.. min skrivare strejkade så taxichaffisen fick ta med sej papperen och skriva ut dem åt mej så jag kunde skriva på. Så än är det Maggan som bestämmer egentligen!Skrattande

Åh tack härliga Signemo så skönt att nån förbarmar sig över mig..

Maggan jag har sån otur så han som kokade ärtsoppa härute hade fabriken under altanen ut mot vägen och det exploderade så flera tusen liter-…..ärtsoppa flög i luften. Förstår du vilken lukt det blev i norrlands skogarna.Tungan uteTyst

signemo
0

Hahaha. men ärtsoppa är gott hahaha

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
0

Det är teknikerna på fokus som har fått tuggummi i systemet. Eller så är de släkt med snigelpigan Tungan ute

[Asta]
0

#26 . kul! Det lutar faktiskt mycket åt dessa eftersom jag inte vill ta evigheter på mig.

#29 - det går definitivt att sälja hemstickade handledsvärmare! Jag har sett sådana som gör det. Hon på den här bloggen t.ex. stickar och säljer. Gå ner på sidan så ser du.

[Sisa]
0

# 34  Vad tittar du på ?

# 35 Bäst att hålla sej på mattan ett tag till då..Flört

# 37  Inte tror jag Snigeln har såna släktingar..Glad

Ha en fortsatt fin kväll alla! Kyss

Anders 50
0

#39 Ett inspelat program var planen, men det blev inte så mycket, telefonen ringde, så det blev prat i luren istället! Glad

Cristine
0

#34 Men herreje tänker du bara på att äta!Förvånad

"39 Japp men jag är alltid snäll.Oskyldig

Anders 50
0

#41 "Äta bör man, annars dör man!"  Flört

[MargaretaA]
0

Jomen det brukar hon ju säga själv. Lite långsamma du vet….Flört

aggeelin
0

hej på er, vi har varit ute på restaurang och firat att jag fått jobb (ni vet i förra veckan) vi har ätit gott, jag åt lamm, mmm så gott.

nu sitter vi här och dricker en liten konjak ihop och ser på inspelad tv, så mycket bättre, det programmet är trevligt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Fina handledsvärmare här ovan. Det är jätteskönt med såna, jag fryser ofta och då blir det mycket varmare med handledsvärmare. Letar också efter fina såna

[Asta]
0

#45 - har just börjat sticka på dem i #25 - vi får väl se hur det blir. Är ovan vid att sticka, men det börjar komma tillbaka.

[MargaretaA]
0

Det går nog bra - det är väl med stickning som med att simma och cyckla. har man en gång lärt sig det så går det inte att förlora den kunskapen.Flört

Cristine
0

Usch nej såna kvinnosysslor gillar inte jag, jag skulle nog blivit man. Grannen stickar allt till Nadesh, både mössor schalar  benvärmare och handledsvärmare.

[MargaretaA]
0

goda grannar är guld värda Skrattande

[Asta]
0

#48 - jag brukar nog inte dela upp saker i mans- och kvinnosysslor för min del. Jag stickar, men jag går lika gärna ner i källaren och monterar upp kap- och gersågen och bygger staket. Jag gillar att vara en mångsysslare jag, och har inte några fördomar mot det ena eller andra.

[Sisa]
0

Stickar gör jag med..mest raggsockor..Glad

Nu har jag minglat färdigt för ikväll..kul att mingla med Er..fortsätt gärna Ni, natten är lång..Flört

Natti alla goa Ni..Kyss

[MargaretaA]
0

jag gillar att både sticka, virka och brodera. Men inget blir klart för jag har så kort tålamod Skäms

"Mansjobb" går som regel fortare och är inte lika tålamodsprövande.

aggeelin
0

hej Maggan, jag ser att du inte sover, här har vi en snickare i köketk (sambon) han bygger hyllor

[MargaretaA]
0

va bygger han hyllor nu mitinatten?! Förvånad

aggeelin
0

han bygger hyllor  som ska vara i köket, att ha tidningar i, och annat som dräller runt här. projektet har varat några veckor och nu vill vi snart få tillbaka köket, det är en arbetsplats här Flört'prylar överallt och trångt

[MargaretaA]
0

haha jag är väl bekant med scenariot Flört

[Asta]
0

Så har vi precis haft det nu när vi fick för oss att slipa om och göra ny ytbehandling på köksgolvet. Det är jobbigt att ha prylar överallt. Man är ofta lite dålig på att plocka undan efter hand också - alltså maskriner och sådant.

Min stickning gick åt pipan! Konstaterade att jag måste få tag i tunnare strumpstickor

aggeelin
0

ja, och inte är det bättre idag, här är stora tvingar, lim, vattenpass, stök och bök i hela köket. Jag tänkte göra soppa sen, men var Flört, det blir säkert bra när det är färdigt men inte så roligt att leva i. Han är en bra snickare sambon, ge honom spik och lite brädor så blir det något bra (ge honom inga tekniska prylar bara… )

[Asta]
0

#58 - vad gör man då när båda är galna i tekniska prylar? Här är det vanligare att det är jag som köper en ny teknisk pryl än att maken gör det.

aggeelin
0

Ja det kan man undra, för han köper gärna prylar, och så fixar han dem inte så bra,utan får stora utbrott på prylarna Flört

[Asta]
0

Det kan maken också få, men då brukar jag läsa manualen och så fixar det sig.

aggeelin
0

Jovisst är det jag som får läsa manualen!! Men han är skicklig med träbitarna, han bygger hyllor som står på golvet, blir snyggt sen Flört

[Sisa]
0

Avskyr att läsa manualer..Tungan ute

[Asta]
0

#63 - det är väldigt vanligt att man hatar manualer. Jag har dock märkt att det går fortare att läsa manualen än att testa sig fram och blir sur om och om igen som maken brukar göra.

aggeelin
0

mmmm, det ligger mycket i det du säger Flört

[Sisa]
0

håller med! Skulle starta golvvärmen i badrummet idag..gick bara inte utan att ha läst manualen..gäller bara att ha tålamod! Allt ska ju vara så krångligt nuförtiden..och datastyrt..

..men bra  då det funkar..Glad

Mickelberg
0

Jag kan mingla om vad som helst.