Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1834 ggr
[Sisa]
0

Fritid!

Vad sysslar Du med på din fritid..har Du någon hobby ?

Är det något du håller på med då du får tid över..eller anpassar du livet efter din hobby ?

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har många hobbies, men den som jag ägnar mest tid åt är mina reptiler. Där lägger jag runt 2 timmar per dag i genomsnitt. Jag kan låta det vara några dagar i sträck för att sedan lägga hela lördagen eller så.

Sedan fotar jag rätt mycket, nästan varje dag. Mina övriga hobbies är endera sommarhalvårsaktiviteter, eller så ligger de nere just för tillfället pga att tiden inte räcker till allt.

Bild på terrarieinredning

Bergspuman
0

Korsorden, säkert 2 timmar om dagen. Är ju min stående, eller kanske sittande syssla, när jag sitter på bussen till och från jobbet. Därnäst är det träning, ca 5 timmar i veckan.

evrekaw
0

Jag rider islandshäst en gång i veckan - helt underbart, vi är 6 pigga tanter som återupplivat en ungdömsfröjd - värt varenda krona fastän det är dyrt. Detta började jag med för att jag insåg att jag bara gjorde allt jag måste - inget bara för att det är kul. Och så kan man ju inte ha det!

Sedan är jag med i föreningen Balans och vi har möten jag går på. Det är en förening för Bipolära - skönt att träffa andra med samma problematik och får prata med de som förstår.

I övrigt är ju hunden ett fritidsintresse också, för henne ska man ju ut med varje dag och gå. Bra för man får både motion och frisk luft!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

zabelle
0

Mina djur tar en hel del tid, löpträningen tar kanske 3 timmar i veckan. Resten av tiden vill jag umgås med maken, barn och barnbarn.

Zabelle   

[Asta]
0

Renoverar hus eller planerar renovering av hus.

Trädgård på sommaren.

Fotar en del, men ville lära mig kameran bättre så jag försöker få plats på någon fotokurs.

Det är väl läget just nu.

Anders 50
0

Definitionen på hobby enligt Wikipedia är:

En aktivitet som man utför på sin fritid, för nöjes skull.

Eftersom jag i stort sett bara har fritid numera och gör mycket för nöjes skull, så har jag tydligen en massa hobbies?

Men ska jag nämna någon så är ju den största hobbyn jakten.

Den håller mig sysselsatt hela året med allt ifrån uppsättning av skrämmor för rådjuren i gräsvallarna inför slåttern, till utmärkning av förbjudna skjutriktningar på älgpassen.

Den effektiva tiden som läggs ner på själva jakten med vapen i hand, är liten i förhållande till all annan tid som spenderas när man har det här intresset.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Renovering, renovering och renovering!Tungan ute

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Renovering säger jag med..har gått åt massor av fritid till det ett tag nu..Annars..resa, åka skoter, handarbeta, sitta här..finns massor..Tungan ute

Maria
0

Jag är periodare på det mesta. Ibland läser jag som en stolle, ibland är det korsord som hägrar. Just nu stickar jag för att det är kul och jag inbillar mig att det är bra för mina mer och mer "slappa" armarFlört

Och så har vi datorn förstås…

/Maria

AnnL
0

Min största hobby är att syssla med Silver. Annars gillar jag att sjunga och spela gitarr och dansa. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Renovering, datorn, vara ute i naturen och fotografering icke att förglömma Glad

spikes
0

12,Hej hopp allaGlad min största hobby är mina hundar förstås,dom är alltid inblandade på något sätt i min vardag,och utevistelsen med dem varje dag oavsett vad vi gör ser jag alltid fram emot.Men jag gillar även att brodera måla eller läsa om tiden finns,just nu är det dåligt för jag pluggar.

[Sisa]
0

# 12

Hej Spikes!

Kul att se dej här..och skönt att höra att Spike mår bättre nu!

Kramelikram Kyss

spikes
0

13,Ja våndan är över! så skönt,Tack Sisa och kramis tillbakaFlört

Ugglekatten
0

#7 Cristine, håller du fortfarande på med renovering?

Jag har fritid hela dagarna nu. Sanningen att säga så får jag mindre gjort nu än när jag arbetade heltid och hade 4,5 tim restid per dag. Nu kan jag skjuta på allt som ska göras till att göra sedan.

Jag har renoveringsprojekt på gång och dessutom 2 gubbar som jobbar med ett kombinerat förråd/gäststuga så när det är klart blir det en del pyssel.

Annars lägger jag mycket tid på att skriva texter och skapa kursmaterial och så läsa facklitteratur förstås.

Ugglekatten
0

Glömde skriva att jag har ägnat en stor del av sommaren åt att studera örter. träd mm, både deras medicinska egenskaper men framför allt magiska. Såååå spännande och göra en massa hopkok.

Anders 50
0

#15 Jag håller med, det mesta kan man göra i morgon!

Fattar inte att man hann med att jobba förut, när man har så mycket att göra nu, att man inte hinner med allt….Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Farwuq
0

Jag läser en och annan bok.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

# 15 Du skulle bara veta.. och nu kommer de för att fortsätta dra elen

Sedan fattas bara väggana, ett tak + lister överallt. och några smådetaljerSkrattande

Det där med örterna gillar jag Vindafrid.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.