Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 979 ggr
Cristine
0

Grannländerna

Känner ni till dem bra?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Kan jag inte på stå…

Har inte ens lärt mig mitt eget land..Men sådant tar tid..

Är ju Sambo med en Norrman men kan inte mycket om Norge.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag har varit till Finland och  Helsinfors gillade jag där var vi 2 dagar

Sedan tåg till Wasa för att se lite av landet.

Danmark har jag bara passerat på natten..nej nu ljög jag  jag har varit i Köpenhamn som barn. Vi hamnade i fel fil och kom till färjan så det var bara att hänga med.

Till Norge var vi mycket när jag var barn, jag älskar Norge.

zabelle
0

Har varit i Finland men aldrig i Norge. Danmark är ju så nära att det inte känns som ett annat land sen bron kom. Det tar 25 minuter att köra… vi är där ofta. Tyskland kom också närmre sen vi fick bron.

Zabelle   

Anders 50
0

Eftersom jag är så hemmakär så har jag inte lämnat landet någon gång. Men jag känner till grannländerna ganska bra ändå.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Jag älskar också Norge..så underbar natur. Likadant med Norra Sverige..

Då jag vinner några hundra tusen, ska jag köpa en husbil och tillbringa resten av mina somrar i Norge..Flört

Bergspuman
0

Varit mest i Finland faktiskt! Helsingfors ett antal gånger, Åbo, Dragsfjärd, Joensuu. Norge ett par gånger. Några gånger i Köpenhamn. Men aldrig på Island. Färöarna skulle jag hemskt gärna åka till!

Maria
0

Som Göteborgare så har vag varit ett otal gånger över till Danmark och tycker att det är ett trivsamt land.

Norge har jag varit i många gånger och nu senast i våras i Bergen.

Norge är mer vackert än trivsamt tycker jag.

Övriga nordiska länder har jag aldrig besökt.

/Maria

[Pirkkolino]
0

Jag föddes i Finland, men har varit borta därifrån 42 år. Att jag känner till Finland mycket litet. 

Men däremot känner jag Danmark mycket bra. Hade planer flera år sedan att flytta dit, men det gick inte så som jag tänkte.  

I Norje har jag gjort två resor. Vackert, men annat vet jag inte så mycket.

Island, känner jag inte mera än vad andra har berättat och det går att se bilder och läsa.

[GunillaF]
0

Har varit i dem och vet liiiite om dem.

signemo
0

Är ju halvdansk  ja jag bor ju i Halland. Det är ju inte så länge det varit svenskt.Skrattande. Har inte varit i Finland, men i Norge 2 ggr och i Danmark 2 ggr. Island var jag på -78 Häftigt.

När barna var små semestrade vi på olika vandrarhem i vårt eget avlånga land

Var rädda om varandra

evrekaw
0

Danmark - ja. Bodde där en tid när jag pluggade. Men Finland och Norge har jag bara besökt för en dag eller två.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Farwuq
0

Jag har bara varit i Danmark (och endast det av våra nordiska grannländer) men här i Skåne räknas inte Danmark som utland det är kort o gott "Danmark".
För övrigt så har jag varit i gamla DDR, i Polen, i Sovjet och i Litauen (både på sovjettiden och efter självständigheten).

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
0

Jag vill inte påstå att jag känner de övriga nordiska länderna väl, men jag har besökt dem alla flera gånger, utom Island.

Jag har varit flest gånger till Danmark och förstått hur danskarna funkar när det gäller vad som är viktigast i vardagslivet och hur mycket det skiljer sig från hur vi är här generellt. Norge liknar Sverige mer än vad Danmark gör. Finland är stramare och polisen är myyycket hårdare. Mer raka puckar där än här.

[Asta]
0

Mamma är från Finland och vi har varit där ganska mycket så jag har lite koll på södra Finland. Norra Finland har jag varit i en gång.

Jag kommer från Skåne och har varit mycket i Danmark, det låg liksom nära och bra till.

Norge har jag varit i ett par gånger, korta turer.

Island har jag aldrig varit på.

Cristine
0

Island skulle jag vilja se!Glad

evrekaw
0

#15 Ja, Island är ju ett måste. Jag bara måste få rida Islandshäst på Island också eftersom jag gör det till vardags här i Sverige.

[Sisa]
0

# 16

Rider du islandshästar ?

Kan du inte göra en tråd om det..och berätta mer!! Kyss

evrekaw
0

#17 Äsch då… Vi är en "tantgrupp" , jag är yngst med mina 43 hon som är äldst säger att hon gått i pension, men vägrar säga ålder…

Vi har alla ridit som unga och sedan slutat när vi fick barn. Men nu kör vi så det ryker och har jättekul ihop!Glad

[Sisa]
0

# 18

Men det låter ju jättekul!! En grupp äldre damer på islandshästar..Skrattande

evrekaw
0

#19 jäpp, vi kallas tantgruppen. Vi kan ju rida, bara det att det var en massa nytt att lära då det är islandshästar och de har gångarter vanliga hästar inte har. Men det är jättekul och lår, vader, stuss mm får vad de tål…

[Sisa]
0

# 20

..och snart kallas ni "Senilgänget"..Flört