Koder
Hur gör ni för att komma ihåg alla koder?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Alla!!!
Har bara en kod o den sitter i mina fingrar.
Lösen ord har jag samma..
Koder skriver jag som Tele NR.
O lösen lägger jag in i en mening.
Mitt minne är som en tyflon panna..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Skriver upp dem!
Dom jag har..har jag i huvudet. Än så länge i allafall..
Jag har inte så många kort eller annat som det behövs kod till så jag har bara en kod. Och den är samma som jag haft sedan kodernas början, så den sitter!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
På jobbet har vi hur många koder som helst till olika system datan.
Jag försöker att ha samma lösenord i den mån de godkänns men det är oftast olika användarnamn
Det är koder till mailen, "stämpelklockan" våra egna sidor där vi söker semester" olika sjukvårdregister och andra register. Koder för att beställa varor. Koder till frysarna i källaren och en annan kod till dörren.
Vissa kan jag några men annars får det bli papper och penna
Här värnar man om säkerheten men inser inte att alla "behöver" ha en lapp på skrivbordet för att komma ihåg.
/Maria
I mitt jobb ingår det en hel del olika koder till olika larmcentraler, datorer, telefoner osv. Sen är det alla egna koder till visakort, bensinkort… konstigt nog kommer jag ihåg koder, men inte telefonnummer 
Zabelle
Koder har jag lätt att komma ihåg, värre är det med lösenord. Dem måste jag ha uppskrivna någonstans.
Hoppas och håller andan varje gång att man kommit ihåg rätt!
Jag brukar komma ihåg de som jag använder relativt ofta. Men jag har lagt in dem i ett "kodminne" i telefonen så egentligen behöver jag bara komma ihåg en kod, den till kodminnet.

Har dom i huvudet än så länge
Jag har rätt bra sifferminne och har än så länge inga problem att komma ihåg koderna på de tre kort jag har.
Jag brukar också försöka knyta koden till en ramsa av något slag när jag får en ny. Tidigare hade jag en kod som löd; "glass till Tessan", dvs glassens namn och min svägerskas födelseår.