Lever dina mor/far föräldrar?
Det är för det mesta väldigt roligt för barnen att ha kontakt med dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Alla är döda. Min farmor var den sista som avled, då var hon nära 100 år.
Men jag har haft en från två generationer ovan mig i livet i alla fall tills jag själv var 34 år, och jag kände både min mormor och farmor väl.
Har nog fått vissa begåvningar från bägge två, dels det konstnärliga, dels intresset för bakning.
Mina far- och morföräldrar försvann alla tidigt. Jag har knappt några minnen alls av dem.
Nej, min mormor dog 1969, morfar dog 1980, farmor dog 1985 och farfar dog 1987.
Farmor var senildement och farfar rräffade jag aldrig. De skilde sig 1939. Min mormor var egentligen min mamma i känslomässig bemärkelse. Ingen av dem blev särskilt gammal. Morfar äldst med 84 år.
Mormor och morfar var födda på 1800-talet, hon 1895 och han 1896. Farmor och farfar var födda 1911.
Mina lever inte heller..
Har aldrig träffat farmor och farfar. Mina morföräldrar minns jag..även om jag var liten då..
Nej, ingen av dem lever. Farmor och farfar har jag inte kunnat träffa. Farmor var i alla fall 79 år när hon dog 1960. Mormor och morfar har jag träffat, åkte till dem nästan varje sommar när jag var liten. Morfar dog när jag var runt 15 år och mormor några år senare. De var väl 80-90 år.

Min farmor dog när min dotter var 3 år. Men de hann träffas och hon var mäkta stolt att få ha ett barnbarnsbarn. Har fina blider där hon är med min dotter som minne. Hon blev 86 och kunde levt längre om hon bara masat sig iväg till doktorn med sin lunginflammation som blev hennes död. Hon trodde att Gud skulle fixa allt. Ibland behöver man en doktor också…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Mina föräldrar o far o mor föräldrar är döda.
ja några släktingar finns i livet som jag inte umgås med.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mina far och morföräldrar är döda. Min farfar blev 96 och mormor 94.
Min morfar blev bara 63 och farmor 80.
Roligast är att min mormor var enäggstrilling. De föddes hemma på Orust 1900 och deras mamma var 45 när hon fick trillingarna. Alla överlevde vilket var ganska ovanligt på den tiden.
/Maria

Både far och morföräldrar är döda, morfar och farfar dog båda 1953 mormor 1964 och farmor 1976.
Farmor lever men är inte i bästa skick. Farfar dog 2007. Mormor lever men mycket förändrad sedan en stor hjärnblödning för ca 6 år sedan. Morfar lever också. Mormor och morfar har jag ingen kontakt med nästan men med farmor. Gammelfamme som sonen kallar henne
Hon är den enda levande i sin familj av 5 syskon men hennes far dog förra året 102 år gammal och helt klar och adekvat.
Amor Vincit Omnia
De dog tidigt, farfar och farmor dog innan jag föddes, morfar och mormor minns jag.
Eftersom jag är ett "sladdbarn" så var mina föräldrar gamla när jag föddes, pappa var född 1900 och mamma 1909.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Mina far och morföräldrar och mina föräldrar är döda
saknaden är stor.
Min morfar dog när jag var i…10-årsåldern…tror jag. Har aldrig träffat honom, han var visst inte så trevlig, alkoholist o misshandel hörde visst till vardagen. Min mormor lämnade honom när min mamma var 3-4 år. Mormor dog när jag var sisådär 9-10 år. Hon bodde dock i samma samhälle som vi, så vi träffades en hel del under min barndom.
Farmor o farfar dog med ett års mellanrum när jag var 12 o 13 år. De bodde i samma hus så de såg jag varje dag som liten.
Av mina barn hann ingen träffa sin farmor som dog i cancer 61 år gammal, 2 år före Sonens ankomst. Farfar o mormor dog med ett års mellanrum 2005 o 2006 så dem kommer Sonen ihåg. Mellis hann träffa dem men var för lite för att få bestående minnen, då hon bara var 3 o 4 år när de dog. Minstan hann inte träffa dem men morfar, min pappa finns kvar. Han är 84 år nu, har alzheimers men kommer fortfarande ihåg vad de heter o hyfsat i vilken ålder de är.
Som tur är har vi ett underbart äldre grannpar, 71 år i år, som vi umgås rätt så mkt med. Flickorna brukar hälsa på dem emellanåt o bli lite bortskämda (de hann aldrig få egna barn då de träffades i 50-årsåldern). De får liksom vara stand-in för de som inte vandrar här på jorden längre.
Annars är jag rätt så övertygad om att de på andra sidan håller ett vakande öga på mina små, för det har jag bett dem om. Tror att min morbror tittar till dem också för han var en stor barn- o djurvän, tyvärr ungkarl fram till sin död. Det känns tryggt o bra!

#7 Varför ska man umgås bara för att man är släkt? Man behöver väl inte gilla varandra bara för det…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Nej. Mormor dog före jag föddes.
Morfar dog 88 år gammal när jag var 24 år.
Farmor dog 90 år gammal när jag var 32 år gammal
Farfar dog 99 år gammal när jag var 36 år gammal.
Mina barn hade både mor o farföräldrar i livet fram till -2007 då svärfar( deras farfar avled)
Var rädda om varandra