Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1020 ggr
Cristine
0

Läser du.

Läser du mycket och vad läser du nu?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Läser mycket periodvis..sista perioden har det bara blivit veckotidningar. Men det finns väl nästan inget härligare..än en bra bok..en sån man inte kan släppa..

Sen läser jag allt härinne förstås..Kyss

zabelle
0

Just nu läser jag 9:e boken i serien om Damernas Detektivbyrå. Jag läser gärna, men har perioder då jag inte läser alls.

Zabelle   

[Sisa]
0

# 2

Är den serien bra, Zabelle ?  Berätta lite..Glad

zabelle
0

#2 Det är väldigt lättlästa böcker som handlar om en storväxt (traditionellt byggd) kvinna i Botswana som vågar sig på att öppna en detektivbyrå. När man läser om hennes drömmar, tankar och det vardagliga livet kan man nästan förnimma känslan av att vara just där och nu.

Zabelle   

AnnL
0

Är periodare när det gäller läsning. Ibland läser jag mycket sen kan det bli uppehåll väldigt länge. Just nu läser jag inget.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 4

Tack Zabelle..alltid bra att få tips om böcker, annars kan det vara svårt att välja..

Vem har skrivit den serien ? Glad

zabelle
0

#4 Alexander McCall Smith.

Zabelle   

[Sisa]
0

# 7

Kyss Ska kolla efter dom då..Glad

barnbarnen
0

Nu prenumunerar jag på lantliv,har stora jul special på bordet nu.

Det går i perioder att jag läser böcker,men när jag reser tar jag alltid en bok med ,så skönt att sitta på balkongen,eller ligga i solstolen på stranden med en bra bok..det är.avkoppling de..Glad

Bergspuman
0

Läser jämt! Böcker är ett av mina största intressen! Alltid varit, ända sedan barnsben. Älskar att läsa!

Deckare, Sagan om Isfolket, historiska romaner, biografier är mina favoriter.

zabelle
0

Den här boken ligger och väntar på mig.

http://www.boktipset.se/bok/hundraaringen-som-klev-ut-genom-fonstret-och-forsvann

Någon som läst den?

Zabelle   

[Sisa]
0

# 10

Sagan om Isfolket..min favorit!

Har Du läst alla ? Glad

Bergspuman
0

#12 Jaa! Har du?

Vilka är dina favorit nummer i serien?

asvensso
0

Laser massor! ca 50 - 100 sidor om dagen under vanliga veckor och mycket mer pa semestern. Jag laser ocksa tidningar. Jag laser det mesta utom shoppingromaner som jag bara inte orkar med. Riktigt hardkokta deckare med mycket vald ar inget vidare heller.

Elpida
0

Läser mycket och ofta!!! Har precis börjat på Lars Keplers nya bok Paganinikontraktet. Tyckte deras första bok Hypnotisören var fantastiskt bra.

Boken skulle egentligen blivit en julklapp till kära mor men jag kunde inte hålla mig….hon får ngt annat istället =)

Om man vill läsa en annorlunda bok rekommenderar jag Bröderna Benzinis spektakulära cirkus!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anders 50
0

Läser en hel del. Gärna om Sveriges historia från medeltiden och framåt, och om hur folk hade det under den tiden.

Sedan läser jag mycket om andra världskriget, huvudsakligen om Rysslands, Tyskland och Finlands strider, och deras soldaters berättelser om hur de upplevde kriget. Men även om hur lägerfångar och civila flyktingar upplevde kriget.

Och däremellan blir det mycket läsning av artiklar i olika facktidningar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag är periodare och då läser jag mycketFlört Jag är allätare vad det gäller böcker.

/Maria

[Sisa]
0

# 13

Har också läst alla! Var ett tag sen, kommer inte ihåg vilken jag gillade mest…början av serien kanske. Funderar på att läsa om dom..Obestämd

Då jag köpte Sagan om Isfolket fick jag med en annan serie..Raija..har du läst dom..nästan lika bra..Kyss

Bergspuman
0

#18 Raija, nä… bara hört om. Däremot har jag haft funderingar på Ljusets rike och Häxmästarna, någon av dem eller bägge flätar ju in karaktärer från Isfolket i sin intrig.

Jag fantiserar ibland om vissa karaktärer i isfolket.

Igår innan jag somnade, tänkte jag ut att det lilla spädbarnet Leonarda, yngre syster till Sol Angelica, visst inte dog i pesten utan upphittades av en apotekarfamilj i Trondheim, som mist tre av sina fem egna barn just i pesten.

Hon döps om och tas om hand, växer upp och inser att hon är speciell. Hon är inte en tvättäkta häxa som Sol, men hon har andra egenskaper, t ex känslig för sinnesstämningar och har läkande händer. Passar ju bra i en apotekarfamilj! Men farligt farligt.

Naturligtvis får Isfolket aldrig reda på att hon finns och ingen finns ju kvar som kan berätta för henne vilket folk hon kommer ifrån. Men någonstans i Norge lever alltså denna gren kvar, för självklart gifter hon sig och får egna barn, även om hon tyvärr dör i barnsäng vid andra barnets födelse, då föds nämligen en sådan där drabbad.

(fantiserar jag alltså…)

Toyan
0

Om jag läser? Jaa.. sen den dag jag lärde mig läsa, innan dess kunde jag sitta i timmar och titta i kataloger som fanns eller i bilderböcker.Glad

Älskar historiska romaner, böcker om andra världskriget och som Anders skriver hur kriget upplevdes av civila och fångar.

Ken Follet är en favorit, Stormarnas tid, Svärdet och Spiran och fortsättningen på dom som heter.En värld utan slut..dom är bara såå bra.

Sagan om Isfolket har jag läst 2 ggr men böckerna om Raija inte alla.

En annan författare jag gillar är Diana Gabaldon, läser nu den sista boken i en serie av 8.

Läser även sk andliga böcker.

Om jag skulle behöva välja mellan dator och böcker så är valet givetvis böcker.

[Asta]
0

#11- den har jag läst, den var rolig. Man får inte ta den på allt för stort allvar för då kan man bli irriterad har jag förstått på sådana som gjort det.

Läser gärna, lyssnar gärna på böcker också. Är också en allätare, men det ska erkännas ett det blir ofta deckare. Lättläst.

[peter54]
0

Jag läser mindre nuförtiden än vad jag gjorde före 1984, då läste jag jämt. Det är helt enkelt tyngre att läsa med ett öga. Just nu läser jag Tolkien för min pojke - Sagan om de två tornen.

Jag gillar ljudböcker också och under tiden jag var blind var det ungefär det enda jag kunde göra med min lediga tid. Men jag är rätt kräsen när det gäller inläsarna, gillar jag inte rösten eller deras sätt att läsa, blir hela läsupplevelsen förstörd tycker jag.

Jag skulle försöka lyssna till Jean Auel's bokserie om Grottbjörnens Folk, men det gick inte. Kvinnan som läser har inte en aning om vad hon läser och uttalar allt möjligt på ett knepigt sätt, det blev löjligt till slut så jag avbröt.

Jag har läst hela serien "manuellt" två gånger istället.

[Sisa]
0

# 19

Började på " Ljusets rike ", men inte alls lika bra som Isfolket, så jag gav upp. Det avsnitt du fantiserat om, kommer jag ihåg nu då du påminner mej..det hände så otroligt mycket i böckerna..

..och kanske..lever dom kvar där i Norge..Obestämd

Var det längesedan du läste böckerna ?

Mammzing
0

Önskar att jag orkade läsa!
Har hela livet läst massor.
Men efter stroken orkar inte min hjärna med så mycket läsning.
Är helt enkelt för trött.

Mest dagstidningar nu å en och annan veckotidning.
Det är vad jag klarar.

Men jag SKA träna upp mej!