Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1059 ggr
Cristine
0

Dilemma

"Vårt dilemma är att vi hatar förändringar, samtidigt som vi älskar dem. Det vi vill är att saker och ting ska förbli som de är men ändå bättre."

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Grejen är att ofta kan vi själva driva igenom förändringar som vi längtar efter och vill ha. Men när andra yrkar på förändringar som vi inte bett om, då blir vi bara irriterade Glad

[Sisa]
0

Det finns mycket som går att förändra..något vi aldrig kommer ifrån, hur gärna vi än vill..för visst vore allt enklare, om vi slapp förändringar..Obestämd

chik
0

En bra fråga o tanke.

Jag är nog kärringen som gärna står kvar o inte vill ha förändringar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

Jag gillar förändringar. Inte hemska sådana som att folk blir sjuka och dör, men förändringar på jobbet, att flytta, att ändra på saker, att träffa nya människor etc.

asvensso
0

Jag tror att ovilja till forandringar ofta bygger pa radsla. Den kommer kanske av saker som forandrar ens liv och ar utom ens kontroll t ex att man far sparken, att en partner slutar alska en, att de omorganiserar pa jobbet, att man blir sjuk.

Nar man kanner att man har kontroll sa ar forandringar nastan alltid positiva.

evrekaw
0

Privat gillar jag förändringar, men på jobbet är jag dödligt less på dem. Varje regering vill sätta sitt fotavtryck i svenska skolsystemet - så - nu ska allt förändras igen GY-11 med nytt betygsystem och mer därtill.

Det är bara det att det nu känns så idiotiskt… Det kommer bara att komma en ny reform om några år… Så fort det blir maktskifte så. Dessutom ändrar de alltid så att det i stort sett blir samma som det redan varit någon gång tidigare… Inget är egentligen nytt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Maria
0

Eftersom jag varit projektanställd (på olika projekt) i tio år så är jag van vid förändringar på jobbetGlad

Hemma är det blandat. Jag gillar förändringar beroende på vad det gäller…

/Maria

Anders 50
0

Jobbade åt samma bolag i 42 år, och under den tiden så förekom ett antal förändringar kan jag tala om.

Fast de flesta var ändå till det bättre.

Hemma är det som bumbleboo skriver, blandat, men i det mesta så har man funnit sitt eget sätt som man inte vill förändra!

Nåt som fungerar ska man vara försiktig med att ändra på!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!